کد خبر: ۶۵۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸

انجام جراحی پیشرفته مغزی در لامرد

رئیس مرکز آموزشی درمانی محمود حاج‌حیدر شهرستان لامرد گفت: به همت متخصصان این مرکز، یک عمل جراحی میکروسکوپی پیشرفته مغز، در این مرکز انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

فریبرز غفارپسند چهارشنبه ۱۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت: یک مورد جراحی پیشرفته برای برداشتن تومور مغزی، با روش میکروسکوپی بر روی خانم ۲۸ ساله‌ای، با موفقیت در بیمارستان حاج‌حیدر لامرد، انجام شد.

وی با قدردانی از تیم جراحی همراه در این عمل، توضیح داد: خانمی ۲۸ ساله از اهالی علامرودشت شهرستان لامرد با علایم تشنج و کاهش بینایی چشم چپ به این مرکز مراجعه کرد که پس از انجام معاینات بالینی و آزمایش‌های متعدد، بالا بودن فشار مغز و فلج عصب‌های ۲ و ۳ مغزی، مشهود بود.

انجام جراحی پیشرفته مغزی در لامرد

این جراح مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: پس از تصویربرداری‌های تخصصی سی تی اسکن و ام آر آی، تومور مغزی قاعده جمجمه برای این بیمار محرز و در یک عمل جراحی ۴ ساعته به روش میکروسکوپی و تخصصی در کف جمجمه، این تومور به شکل موفقیت‌آمیزی خارج شد.

غفارپسند با بیان اینکه حال عمومی بیمار مطلوب است، گفت: اکنون این بیمار دوران نقاهت را در بخش آی سی یو بیمارستان جدید لامرد طی می‌کند.

این پزشک متخصص، تومور مغزی بیمار را نسبتاً خوش خیم دانست و گفت: این تومور در محل حساسی بین اعصاب جمجمه‌ای بویایی، بینایی و اعصاب حرکات چشم قرار گرفته بود که اگر به موقع درمان نمی‌شد، امکان فلج اندام‌ها، از بین رفتن بینایی و نهایتا مرگ مغزی وجود داشت.

غفارپسند گفت: انجام اعمال جراحی مننژیوم‌های مغزی، به روش میکروسکوپی و با استفاده از تکنیک‌ها و امکانات پیشرفته در مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر با تعرفه دولتی، انجام می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین