کد خبر: ۶۵۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
در اعتراض به طرح الحاق کرانه باختری

واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا را احضار کرد

واتیکان سفرای اسرائیل و آمریکا را احضار کرد تا اعتراض خود را نسبت به برنامه‌های تل‌آویو برای الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی در چهارچوب برنامه صلح رئیس جمهوری آمریکا ابراز کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست‌های جداگانه روز سه‌شنبه کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان به اورن دیوید، سفیر اسرائیل و کالیستا گینگریچ، سفیر آمریکا از نگرانی‌های واتیکان نسبت به اقدامات یکجانبه احتمالی که ممکن است بیش از پیش تحقق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین شرایط مطلوب در خاورمیانه را به خطر اندازند، گفت.

این دیدارها پیش از اول ژوئیه، تاریخی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات الحاق غور اردن و تمامی شهرک‌های موجود در کرانه باختری به اراضی اشغالی در چارچوب طرح معامله قرن اعلام کرده بود، برگزار شدند.

واتیکان سفیران اسرائیل و آمریکا را احضار کرد

بر اساس برنامه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن، غور اردن و تمامی شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری که مساحت آنها به ۳۰ درصد مساحت این منطقه می‌رسد، به اراضی اشغالی ملحق می‌شود و تحت حاکمیت آن درمی‌آید در حالی که به فلسطینی‌ها حاکمیت بخش باقیمانده از کرانه باختری و بخشی از داخل اسرائیل داده می‌شود؛ طرحی که با مخالفت فلسطینی‌ها مواجه شده است.

واتیکان در این بیانیه گفت: همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شده، واتیکان بار دیگر تاکید می‌کند که اسرائیل و فلسطین حق دارند تا کشور داشته باشند و در صلح و امنیت در داخل مرزهایی که به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند، زندگی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به همین خاطر از طرفین درخواست می‌شود تا هرکار می‌توانند برای ازسرگیری روند مذکرات مستقیم بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند و با این کار اعتماد متقابل را مجددا ایجاد کنند و با شجاعت به گفت‌وگو، مذاکره، احترام به توافقات و صداقت "بله" و به درگیری، خشونت، خصومت، اقدامات تحریک آمیز و تزویر "نه" بگویند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین