کد خبر: ۶۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

گیلین مکسول بازداشت شد

دادستانی ادعا می کند که خانم مکسول بین سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷ به اپستین کمک می کرد دختران نوجوان را برای عرضه جنسی آماده کند. خانم مکسول قبلا هرگونه مشارکت یا آگاهی از بهره برداری جنسی جفری اپستین از زنان را رد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

گیلین مکسول شخصیت اجتماعی سرشناس اهل بریتانیا که قبلا دوست دختر جفری اپستین، سرمایه دار محکوم به کودک آزاری بود، از سوی اف‌بی‌آی در آمریکا تحت بازداشت قرار گرفته و رسما متهم شده است.

او متهم است در استخدام و استفاده از قربانیانی که کمتر از ۱۸ سال داشتند به جفری اپستین کمک می کرد.

گیلین مکسول بازداشت شد

او بعد از بازداشت در ایالت نوهمپشر به دادگاه منتقل شد و بازداشت او تایید شد تا به نیویورک منتقل شود.

خانم مکسول قبلا هرگونه مشارکت یا آگاهی از بهره برداری جنسی جفری اپستین از زنان را رد کرده است.

جفری اپستین که با اتهامات قاچاق جنسی روبرو بود روز ۱۰ اوت در زندان درگذشت. پزشکی قانونی نیویورک رسما اعلام کرد او در اثر خودکشی با طناب دار در سلول زندان مرده است.

او سال گذشته در نیویورک بازداشت شد که بعد از طرح ادعاهایی دایر بر اداره یک شبکه از دختران زیر سن قانونی - گاه ۱۴ ساله - برای بهره برداری جنسی بود.

دادستانی ادعا می کند که خانم مکسول بین سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷ به اپستین کمک می کرد دختران نوجوان را برای عرضه جنسی آماده کند.

براساس این اتهامات او با این دختران روابط گرمی برقرار می کرد - مثلا آنها را به خرید یا سینما می برد - و بعد آنها را راضی می کرد اپستین را ماساژ دهند که در جریان آن مورد بهره برداری جنسی قرار می گرفتند.

اودری اشتراس دادستان فدرال در ناحیه جنوبی نیویورک گفت: "مکسول نقشی مهم در کمک به اپستین برای شناسایی، دوست شدن و آماده کردن قربانیان زیر سن قانونی سوءاستفاده (جنسی) داشت."

چهار مورد از اتهامات به سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ مربوط می شود، زمانی که براساس ادعانامه دادستانی، خانم مکسول از نزدیک ترین همیاران اپستین بود و همچنین "روابطی صمیمی و نزدیک" با او داشت. دو اتهام دیگر به ادعاهای درغگویی تحت سوگند در سال ۲۰۱۶ مربوط می شود.

براساس این ادعانامه او در سال ۲۰۱۶ "مکررا در پاسخ به سوالات درباره رفتار خود از جمله در رابطه با برخی از قربانیان زیر سن قانونی دروغ گفت."

پیشینه ماجرا

جفری اپستین، سرمایه گذار ثروتمند اهل نیویورک که به مراکز قدرت نزدیک بود روز ۶ ژوئیه ۲۰۱۹ به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سکس دستگیر شد.

در کیفرخواست علیه او آمده بود که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ دختران زیر سن قانونی را به بازدید از عمارات بزرگش در نیویورک و فلوریدا ترغیب می کرد.

براساس متن اتهامات این دختران گاه فقط ۱۴ سال داشتند، برای انجام اعمال جنسی صدها دلار می گرفتند. او با یک فقره اتهام قاچاق جنسی و یک فقره اتهام توطئه برای قاچاق جنسی روبرو بود.

در ادعانامه علیه اپستین آمده بود که او آگاه بود قربانیان زیر ۱۸ سال داشته اند و اغلب از آنها خواسته می شد برهنه او را ماساژ دهند و بعد در معرض سوءاستفاده جنسی قرار می گرفتند.

دادستان ها می گویند "کارمندان و همکاران" جفری اپستین در این راه به او کمک کرده اند.

آقای اپستین می گفت بر این تصور بوده که این دختران حداقل ۱۸ سال دارند و این تماس ها با رضایت طرفین انجام می شد.

بعضی از کسانی که ادعا می شود قربانی اپستین بوده اند خانم مکسول را متهم کرده اند آنها را وارد حلقه اپستین می کرد تا مورد سوءاستفاده او و دوستانش قرار گیرند.

خانم مکسول هرگونه تخلفی را رد کرده است.

او دختر رابرت مکسول غول رسانه‌ای بریتانیاست که در سال ۱۹۹۱ درگذشت. او که دارای ارتباطات گسترده اجتماعی است از سال ۲۰۱۶ عمدتا از انظار عمومی دور بوده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین