کد خبر: ۶۵۹۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
تلاش برای یکدست کردن اجزای حاکمیت به نفع کشور نیست

علی تاجرنیا: انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اهمیت خاصی پیدا می‌کند/ ایران آبستن تغییر و تحول عمیقی است

یک فعال اصلاح طلب در مورد اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ معتقد است: باید بدانیم که ریاست جمهوری آینده در شرایطی شکل می گیرد که ما شاهد شکاف های معنی دار بین دولت و ملت هستیم. فرایند انتخابات بعدی قطعا باید به گونه ای باشد که مردم را امیدوار کند. این امیدواری به عملکرد دولت در یک سال آینده و فرایند انتخابات بستگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک فعال اصلاح طلب در مورد اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ معتقد است: باید بدانیم که ریاست جمهوری آینده در شرایطی شکل می گیرد که ما شاهد شکاف های معنی دار بین دولت و ملت هستیم. فرایند انتخابات بعدی قطعا باید به گونه ای باشد که مردم را امیدوار کند. این امیدواری به عملکرد دولت در یک سال آینده و فرایند انتخابات بستگی دارد.

علی تاجرنیا، فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ را چگونه ارزیابی می کنید و احتمال حضور چه شخصیت هایی پیش بینی می شود؟ اظهار داشت: به نظر من انتخابات آینده ریاست جمهوری از این نظر که ممکن است با فصل تغییرات دیگری در سطوح کشور مصادف باشد، اهمیت خاصی پیدا می کند. کشور ما بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب فاصله گرفته است و به طور طبیعی در آستانه رنسانسی قرار گرفته ایم.

علی تاجرنیا: انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اهمیت خاصی پیدا می‌کند/ در آستانه رنسانسی قرار گرفته‌ایم/ کشور ما آبستن تغییر و تحول عمیقی است

کشور ما آبستن تغییر و تحول عمیقی است

شاهد شکاف معنی‌دار بین دولت و ملت هستیم

وی افزود: به عقیده من کشور ما آبستن تغییر و تحول عمیقی است. مسائلی که در سال های گذشته شکل گرفته است این موضوع را نشان می دهد. اگر در ابتدای پیروزی انقلاب مساله مشروعیت ساختار نظام مطرح بود امروز مهمترین چالش، کارآمدی و حکمرانی خوب در نظام جمهوری اسلامی است. بحث الگوی مناسب حکومتی با چالش روبرو شده است، به طور طبیعی باید بدانیم که ریاست جمهوری آینده در شرایطی شکل می گیرد که ما شاهد شکاف معنی دار بین دولت و ملت هستیم. فرایند انتخابات بعدی قطعا باید به گونه ای باشد که مردم را امیدوار کند. این امیدواری به عملکرد دولت در یک سال آینده و فرایند انتخابات بستگی دارد. امروز زمزمه هایی از این مسائل وجود دارد که جریانات پشت پرده قدرت در ارتباط با رییس جمهور آینده در حال انجام توافقاتی هستند، چننی اخباری در مورد میزان آزادی انتخابات نگرانی هایی را مطرح می کند. به نظرم باید شرایط تا انتخابات به گونه ای مساعد شود که افکار عمومی بدانند با حضور در صندوق ها می توانند تعیین کننده باشند.

تنوع کاندیداها به مشارکت بیشتر کمک می کند

وی تصریح کرد: جریان انتخابات باید به گونه ای باشد که امکان مشارکت تمام دیدگاه ها و جریان ها وجود داشته باشد، در چنین شرایطی معدل انتخاب به خواست عمومی مردم نزدیک تر است. همچنین می تواند موجب شرایطی با ثبات و کارآمد باشد. هر گونه رفتاری که منجر به عدم حس آزادی در انتخابات باشد ضربه زننده است. تنوع کاندیداها مساله مهمی است و به مشارکت بیشتر کمک می کند.

تاجرنیا در ادامه با بیان اینکه در حقیقت وضعیت امروز شرایط خوبی برای برگزاری یک انتخابات نیست، گفت: همانطور که انتخابات مجلس این موضوع را به خوبی نشان داد. وقتی در شهرهای بزرگ ما که حرکت آفرین هستند مشارکت به یک پنجم کاهش پیدا می کند این میزان مشارکت مطلوب نیست و اگر تا انتخابات پیش رو کارهای ویژه ای انجام نشود ما شاهد کاهش مشارکت خواهیم بود. لذا عملکرد دولت و مجموع نهادهای نظام در یک سال پیش رو اهمیت ویژه ای دارد.

ما باید مسیر خود برای یک حکمرانی خوب را ادامه بدهیم

وی در مورد تاثیر کرونا در وضعیت فعلی اظهار داشت: به عقیده من کرونا بر این وضع تاثیری ندارد وبهانه کردن این مساله درست نیست. ما باید مسیر خود برای یک حکمرانی خوب را ادامه بدهیم و در عین حال بدانیم که دنیا با سرعت به سمت پیشرفت حرکت می کند و هر چه درجا بزنیم روز به روز فاصله بیشتری با دنیا خواهیم داشت.

طیفی احساس می کنند با یک دست کردن نهادهای کشور می توان مشکلات را حل کرد

این فعال اصلاح طلب در مورد پر رنگترین گزینه های احتمالی ریاست جمهوری آینده بیان کرد: من وارد گزینه ها نمی شوم ولی طبق دوره های گذشته همواره می توان این معادله را حدس زد. طیفی احساس می کنند با یک دست کردن نهادهای کشور می توان مشکلات را حل کرد درحالیکه پیشتر و در زمان آقای احمدی نژاد این وضعیت را تجربه کردیم و اتفاقا برعکس شد و «عاقبت سرکنگبین صفرا فزود» و رییس جمهوری که با بالاترین میزان هماهنگی وارد صحنه شده بود، بیشترین اختلاف نظر را در مجموعه ایجاد کرد. لذا باید منتظر بود و دید کارها به چه صورت پیش می رود. در هر حال تلاش برای یکدست کردن اجزای حاکمیت به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
هیچ گره ای از مشکلات مردم را باز نکرده ..........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین