کد خبر: ۶۵۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵

جزئیات محدودیت‌های کرونایی در کرمانشاه و آذربایجان‌غربی

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مهار و مدیریت کرونا بستگی به رفتار مردم دارد، گفت: قرارگرفتن ۱۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز بسیار نگران کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز جمعه به نقل از هوشنگ بازوند با بیان اینکه ۱۷ محدودیت و ممنوعیت جدید از فردا در استان اعمال می شود افزود: راه حل مدیریت کرونا در بیمارستان نیست و باید در پیشگیری و رعایت توصیه های بهداشتی با تغییر رفتار به دنبال مدیریت بیماری باشیم.

وی اظهار داشت: فقط با توصیه نمی شود کرونا را کنترل کرد در برخی موارد باید قانون اعمال شود و براین اساس هر شهرستانی که وضعیت قرمز دارد ۱۰ روز محدودیت اعمال می شود.

جزئیات محدودیت‌های کرونایی استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: عمده ترین مشکلات ما در برگزاری آیین های ترحیم، عروسی و دورهمی ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه شاهد کم رنگ شدن رعایت توصیه های بهداشتی در مشاغل و اجتماعات هستیم و ۱۵ تیرماه زدن ماسک در محل های تجمع ضروری خواهد شد تا سلامت عمومی مردم حفظ شود.

از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هم‌اکنون شهرستان های صحنه، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، اسلام‌آبادغرب، پاوه، روانسر، جوانرود، گیلانغرب، دالاهو، قصرشیرین و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

محدودیت‌های جدید از فردا، شنبه در آذربایجان‌غربی اعمال می‌شود

محدودیت‌های جدید در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از فردا شنبه در ۱۰ شهرستان با وضعیت قرمز آذربایجان غربی اعمال می‌شود.

در اطلاعیه‌ای که روز جمعه از سوی شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی صادر شده، آمده است: پیرو درخواست ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا جهت اعمال محدودیت‌های جدید با توجه به وضعیت قرمز بیشتر شهرستان‌های استان و موافقیت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت اجرای محدودیت‌های جدید با مدت زمان یک هفته، محدودیت‌های جدید در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب صورت می‌گیرد. این محدودیت‌ها در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها خواهد بود. استخرهای سرپوشیده، سینماها، مراکز نمایش تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شود.

طبق این اطلاعیه، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش شامل محدودیت شده و مابقی اصناف و اماکن با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک برای خود و همه مراجعان می‌توانند از روز شنبه، ۱۴ تیر فعالیت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین