کد خبر: ۶۵۹۴۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

با این سه کار کرونا را از خود دور کنید

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر ضرورت رعایت اصل شست وشوی ۲۰ ثانیه‌‎ای دست‌ها هم گفت: مردم نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشند و نه تنها ۲۰ ثانیه بلکه بیشتر دست خود را با آب و صابون بشویند تا احتمال انتقال ویروس به آنها به حداقل برسد.
با این سه کار کرونا را از خود دور کنید
آفتاب‌‌نیوز :

افسون تیزویر روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موج دوم کرونا زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم آغاز شد، اظهار کرد: مردم در مواجه با ویروس کرونا سه نوع برخورد دارند که در نوع اول به خاطر استرس و نگرانی بالا از امور عادی خود بازمی مانند و روال عادی زندگیشان مختل می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از مردم هم با درنظرگرفتن واقعیت‌ها و حساسیت موجود، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و پیگیر امور عادی زندگی خود هستند.

وی توضیح داد: دسته سومی هم هستند که برای فرار از نگرانی بیش از حد احساس راحتی دارند و نسبت به هشدارها بی تفاوت بوده و تصور دارند دیگران هستند که کرونا می‌گیرند و این ویروس به هر دلیل به سراغ آنها نمی‌آید.

این مسئول با بیان اینکه احتمال ابتلا و انتقال بیماری از دسته سوم زیاد است، توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصل شست وشوی ۲۰- ۲۰ دست‌ها را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به واسطه سطح سواد بالای البرز نشینان و رعایت اصول بهداشتی از سوی آنها استان ما علی رغم اینکه شاهراه ترددی کشور است، در مقایسه با برخی استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد .

تیزویر ادامه داد: امیدواریم با همکاری بیشتر مردم از موج دوم این بیماری هم با کمترین میزان بستری و فوتی عبور کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل شست وشوی ۲۰ ثانیه‌‎ای دست‌ها هم گفت: مردم نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشند و نه تنها ۲۰ ثانیه بلکه بیشتر دست خود را با آب و صابون بشویند تا احتمال انتقال ویروس به آنها به حداقل برسد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به وضعیت کادر درمانی استان توضیح داد: کادر درمانی استان از حدود چهار ماه پیش و پس از شیوع ویروس کرونا در فشار کاری زیادی قرار دارند.

وی افزود: با گرم شدن هوا استفاده از وسایل حفاظتی برای این افراد سخت شده به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بی مورد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
2
کدام 3 کار؟
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
1. شستشوی دستها به مدت 20 ثانیه
2.رعایت فاصله گذاری اجتماعی
3.زدن ماسک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین