کد خبر: ۶۵۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

پس از همسر، این بار جنجال آفرینی پسر، گریبان نتانیاهو را گرفته است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گرفتار رسوایی است، در حالی قرار است به اتهام فساد محاکمه شود که پسر ۲۸ ساله‌اش محرک ضد حملات علیه منتقدان پدرش و نهادهایی که او را مورد پیگرد قرار داده‌اند، بوده است.
پس از همسر، این بار جنجال آفرینی پسر، گریبان نتانیاهو را گرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

 یائیر نتانیاهو که محبوب پایگاه حامیان ملی گرای نخست وزیر اسرائیل و رهبران راست افراطی سراسر جهان است تبدیل به پای ثابت اخبار شده و با خبرنگاران در شبکه های اجتماعی درگیر شده و تهدید به شکایت از مخالفان پدرش کرده است. او اخیرا پستهایی در فیسبوک منتشر کرد که فیسبوک آنها را بیش از حد توهین آمیز تشخیص داده و حذفشان کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنها در یک ماه گذشته، او خواستار بیرون راندن اقلیت‌ها از تل آویو شده و تئوری توطئه بی اعتبار شده در خصوص اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا در کنیا زاده شده را توئیت کرد. او همچنین مدعی شد که یک خبرنگار اسرائیلی با روابط غیراخلاقی در حرفه خود پیشرفت کرده است.
شدیدترین حملات وی متوجه رسانه‌ها، مقامهای قضایی و امنیتی اسرائیل به خاطر آنچه که او حمله ایدئولوژیک چپگرا به هدف سرنگون کردن پدرش خواند، شده است. او رئیس پلیس اسرائیل را با تونی سوپرانو، یک شخصیت سینمایی سردسته مافیا مقایسه کرده و بازرسان اسرائیلی را با الفاظی همچون "پلیس سیاسی خونتای اسرائیل"، "استازی" و "گشتاپو توصیف کرده است.
این بخشی از کمپینی است که تا حد کمتری توسط پدرش هم بازتاب پیدا کرده و منتقدان هشدار می دهند که این کمپین کم کم اعتماد عمومی به نهادهای اسرائیل را تضعیف می کند.
راویو دراکر، یک خبرنگار محقق تلویزیون و از اهداف همیشگی حملات نتانیاهو گفت: ما دوست داریم او را به عنوان یک کنجکاوی مورد بی اعتنایی قرار دهیم و بگوییم که این بچه سرسخت همواره پدرش را شرمسار می کند اما حقیقت این است که اسناد و مدارکی هست دال بر این که او بسیار با نفوذ است. او دارای مواضع بسیار افراطی است و این بر اعمال نخست وزیر تاثیر می گذارد.
یائیر نتانیاهو هر چند که سمت رسمی ندارد اما به عنوان یک مشاور کلیدی و مغز متفکر راهبرد هر چه تقابلی تر پدرش در شبکه‌های اجتماعی تلقی می شود.
تا سالهای زیادی این سارا همسر نتانیاهو بود که هدف بخش عمده حملات منتقدان به خاطر تجمل گرایی در زندگی و سوءاستفاده از پولهای دولتی و همینطور سوءاستفاده از کارمندانش قرار داشت اما اخیرا پسر بزرگ او به صحنه آمده است. نام او در چندین رسوایی برجسته شده و به خاطر داشتن یک زندگی ممتاز به قیمت پولهای مالیات دهندگان مشهور شده است.
جیمز پکر، میلیاردر استرالیایی و از چهره هایی که پایش به کیفرخواستهای مربوط به فساد نخست وزیر اسرائیل کشیده شده، بر اساس گزارشها هدایایی به یائیر نتانیاهو نظیر اقامت در هتلهای لوکس در تل آویو، نیویورک، آسپن، کلورادو و همچین استفاده از جت شخصی وی و دریافت بلیطهای کنسرت داده است. نیر هفتز، یک دستیار سابق نتانیاهو که تبدیل به یک عامل دولتی شهادت دهنده علیه وی شد، به پلیس گفت که یائیر نتانیاهو تحریک کننده اصلی پرونده ارتشاء علیه پدرش بوده است.
یائیر نتانیاهو همچنین با پست یک کاریکاتور یهودستیزانه به هدف حمله به منتقدان پدرش و در عین حال صحبتهای زشت به یک زنی که از سگ او در پارک شکایت کرده بود، و توییتی با این مضمون که "کاش معترضان چپگرای پا به سن گذاشته از بیماری کووید ۱۹ بمیرند"، جنجال به وجود آورد.
نخست ویر اسرائیل مجبورشده برخی از رفتار های پسرش مثل رفتن به باشگاه برهنگی با دوستانش را محکوم کند اما به طور کلی یک مدافع سرسخت او است.
انشل پفیفر، ستون نویس هاآرتض و نویسنده یک بیوگرافی اخیر نخست وزیر اسرائیل، گفت یائیرنتانیاهو پدرش را مجبور کرده تا حد و مرز آنچه که عامه مردم می پذیرند را بسنجد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین