کد خبر: ۶۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

ورود افراد بدون ماسک از امروز در پایانه‌های تهران ممنوع شد

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران اعلام کرد: از امروز ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در پایانه‌های پایتخت ممنوع شد و همه مسافران و مراجعان به پایانه‌ها ملزم به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.
ورود افراد بدون ماسک از امروز در پایانه‌های تهران ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین صدیقی روز یکشنبه در این باره در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۵ تیر استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی از جمله پایانه ها الزامی است و همه مراجعان و مسافران پایانه های تهران باید با پوشش ماسک بهداشتی برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین از روز جاری تمامی کارکنان شرکت‌های مسافربری، غرف خدماتی و بهره برداران در پایانه‌های مسافربری ملزم به استفاده از ماسک شدند و مجموعه‌های مذکور از ارائه خدمات به مراجعین بدون ماسک خودداری می‌کنند.

صدیقی در ادامه با اشاره به غرفه‌های عرضه کننده ماسک در پایانه‌ها گفت: از نیمه اردیبهشت سال‌جاری که با همکاری وزارت صمت غرفه‌های عرضه ماسک بهداشتی با قیمت مصوب در پایانه‌ها برپا شده است، مسافران و مراجعان همچنان می‌توانند با مراجعه به این غرفه‌ها ماسک مورد نیاز خود را با قیمت مصوب تهیه کنند.

وی همچنین با تأکید بر حفظ فاصله اجتماعی در اماکن پرتردد خاطرنشان کرد: با نصب برچسب‌های رنگی حد استاندارد فاصله اجتماعی تعیین شده و از هموطنان عزیز خواهشمندیم دستورالعمل ها را رعایت کنند تا انشاالله شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع این زنجیره در کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با اشاره به عملیات ضدعفونی شبانه روزی در پایانه‌ها گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، پایانه‌های تهران مطابق با دستورالعمل های بهداشتی به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و کارکنان سازمان پایانه ها با تلاش شبانه روزی سعی در فراهم آوردن محیطی امن و بهداشتی برای مسافران هستند و امیدواریم هموطنان نیز با رعایت دستورالعمل ها ما را در این امر یاری کنند.

استفاده همه مسافران ناوگان اتوبوسرانی تهران از ماسک

همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت الزامی است، گفت: از امروز که زدن ماسک در اماکن عمومی به ویژه در حمل و نقل عمومی اجباری شده، ۱۰۰ درصد مسافران باید ماسک بزنند و خوشبختانه این موضوع تقریباً از سوی همه مسافران رعایت شده است.

محمود ترفع با تاکید بر اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی، افزود: از امروز باید نظارت و کنترل شدیدتری در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اعمال شود تا همه مسافران اتوبوس ماسک داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ورود مسافران بدون ماسک جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر، کنترل دقیق همه ایستگاه‌ها مقدور نیست اما تا جای ممکن و با کمک عوامل اجرایی شرکت واحد و اجراییات شهرداری تهران بر استفاده شهروندان از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی نظارت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، استفاده از ماسک در اتوبوس را الزامی در راستای حفظ سلامت خود شخص و سایر شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: جا دارد از شهروندانی که با زدن ماسک در اتوبوس و رعایت حقوق دیگر مسافران، امکان انتقال ویروس کرونا را به حداقل می‌رسانند، قدردانی کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین