کد خبر: ۶۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸

وزیر خارجه دولت اشغالگر زنگ هشدار را به صدا درآورد

وزیر خارجه دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی نسبت به متضرر شدن روابط اسرائیل و کشورهای اروپایی به دلیل طرح الحاق کرانه باختری و منطقه غور اردن هشدار داد.
وزیر خارجه دولت اشغالگر زنگ هشدار را به صدا درآورد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت عربی 21، گابی اشکنازی، وزیر خارجه دولت اشغالگر اسرائیل در کنفرانس خبری اظهار کرد: باید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری اوضاع امنیتی و حقوقی بررسی شود.

وی اظهار کرد: این سازمان اساساً سیاسی نیست و شورای اروپا هم نیست بلکه سازمانی است که براساس همکاری اقتصادی بین کشورها مبتنی است و هیچ خطری علیه عضویت‌مان در آن نمی‌بینم. بلکه معتقدم مقابل ما در صورت اجرای طرح الحاق و اقداماتی از این قبیل چالش بزرگی به وجود بیاید و این ماموریت من و ماموریت وزارتخانه من خواهد بود که با آن مقابله کنم و این امور را در حال حاضر انجام می‌دهیم.

اشکنازی درباره اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر رفتن به سمت انتخابات زودهنگام هم گفت: کسی که تهدید به انتخابات می‌کند، ما را تهدید نمی‌کند بلکه شهروندان اسرائیلی را تهدید می‌کند؛ کسانی که نمی‌دانند چرا ما طرح طولانی مدت را به منظور خارج کردن آنها از مشکلات‌شان در پی کرونا اجرا نمی‌کنیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: هیچ چیز مقدسی در اول ژوئیه نبود؛ این زمانی بود که نخست وزیر این رژیم آن را موعد شروع اجرای الحاق اعلام کرده بود.

اشکنازی گفت: توصیه می‌کنیم اوضاع را ارزیابی کنید و صداهای هشدار درباره وضعیت سیاسی و اقتصادی بلند شده ما نسبت به وضعیت بد امنیتی هشدار می‌دهیم ما در حال تیره کردن روابط با اردن و چه بسا اروپا هستیم لذا توصیه می‌کنیم همه چیز از راه مذاکره قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم طرح ترامپ فرصت است، برای اولین بار به دو نگرانی بزرگ اسرائیلی‌ها پاسخ داده شده، نحوه حفظ امنیت ملی و نحوه حفظ اکثریت قومی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین