کد خبر: ۶۵۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

ائتلاف الحلبوسی نسبت به انزوای بین‌المللی عراق هشدار داد

ائتلاف سنی القوی العراقیه (گروه‌های عراقی) به ریاست محمد الحلبوسی امروز (یکشنبه) از مصطفی الکاظمی خواست سلاح را به دولت منحصر کرده و مانع از حملات علیه هیئت‌های دیپلماتیک شود.
ائتلاف الحلبوسی نسبت به انزوای بین‌المللی عراق هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، ائتلاف مذکور (۴۰ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان را در اختیار دارد) در بیانیه‌ای آورده است: در شرایطی که دولت و پارلمان برای تضمین حاکمیت عراق، تقویت گام‌های سازنده برای کشور و حفظ جایگاه آن و انحصار سلاح به دولت تلاش می‌کنند برخی گروه‌های غیراصولی اقدام به مانع تراشی و به شکست کشاندن تلاش‌های ملی با هدف اعمال قانون و احترام به جایگاه کشور عراق می‌کنند.

در این بیانیه از ‌تلاش‌های ناقضین قانون به منظور بی‌اعتماد کردن مردم و جامعه جهانی به قدرت دولت در اجرای قانون و تضمین حمایت، ممانعت از هرگونه تجاوز به هیئت‌ها و نمایندگی‌های بین‌المللی، عربی و سازمان ملل انتقاد شد.

طبق این بیانیه، این مساله تاثیر منفی بر تداوم حمایت بین‌المللی از عراق و تضعیف اعتماد کشورها به آن می‌گذارد و آن را در جهان مجددا منزوی می‌کند و این خلاف خواسته‌های ملت عراق است و دولت به دنبال اعتمادسازی مجدد و ایجاد روابط سیاسی مستحکم در جهت منافع عراق و ملتش است.

ائتلاف القوی العراقیه از نخست وزیر خواسته با مشت آهنین با کسانی که در تلاش برای تضعیف کشور و متزلزل کردن جایگاه آن و عدم حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک هستند، برخورد کند و تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی پیش‌دستانه را برای نابودی هر گونه ماجراجویی غیرمسؤولانه و تحویل عاملان آن به دستگاه قضا اجرایی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین