کد خبر: ۶۵۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷

فروشنده اینستاگرامی مواد ضدعفونی‌کننده در سمنان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا  سمنان گفت: مرد سمنانی که در اینستاگرام با بیش از ۱۱ هزار دنبال‌کننده مواد ضدعفونی‌کننده فاقد مجوز می‌فروخت، دستگیر شد.
فروشنده اینستاگرامی مواد ضدعفونی‌کننده در سمنان دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی اظهار کرد: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کرد که به فروش محصولات ضدعفونی‌کننده غیربهداشتی با قیمتی غیرواقعی اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام ‌قضایی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی این مجرم سایبری پی بردند این صفحه با ۱۱ هزار و ۵۰۰ عضو در حال تبلیغ و فروش محصولات ضدعفونی‌کننده است.

صادقی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیر صفحه را شناسایی و دستگیر کردند، این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

وی بیان کرد: این مرد با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و در خصوص مطالب منتشره در صفحه شخصی خود اعتراف کرد که برای تبلیغ و فروش این محصولات از بستر فضای مجازی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تأکید کرد: در این پرونده، بیش از ۱۱ هزار فقره انواع ژل ضدعفونی‌کننده کشف شد که با بررسی آن مشخص شد این محصولات غیربهداشتی و فاقد سیب سلامت و مجوزهای لازم بوده است.

صادقی به شهروندان هشدار داد: در دوران شیوع کرونا مشاهده شده که فروشگاه‌های جعلی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی با ادعای فروش اقلام بهداشتی با قیمت‌های پایین‌تر از بازار، به دنبال جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری هستند، شهروندان به هیچ عنوان به این فروشگاه‌ها اعتماد نکنند و محصولات خود را از طریق داروخانه‌های مجاز تهیه کنند.

وی به مردم توصیه کرد: هرگز فریب این‌گونه اقدامات خلاف و مجرمانه افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و کلیه اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را تنها از طریق رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت:‌شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی، با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات برخط و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین