کد خبر: ۶۵۹۵۹۵
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
با اجرای همسان‌سازی

"۳۵۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود"

اکبر شوکت با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان به مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ تاکید دارد که اجرای همسان‌سازی براساس قوانین بالادستی برعهده دولت‌هاست و بایستی منابع ریالی کافی برای اجرای همسان‌سازی به تامین اجتماعی اختصاص داده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

۲۵ تیرماه، روز تامین اجتماعی است. این درحالیست که سازمان تامین اجتماعی، این ابربیمه‌گر کشور، امروز بعد از دهه‌ها سرِ پا ایستادن، ضریب پشتیبانی آن به زیر پنج رسیده و بیمه‌شدگان و بازنشستگان، از عملکرد آن راضی نیستند.

در شرایطی که به گفته مسئولان، بازنشستگان دولت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی ماهانه دارند، مستمری کارگران بازنشسته که سی سال تمام سی درصد از حق بیمه خود را به صندوق تامین اجتماعی واریز کرده‌اند، تنها ۲۶ درصد افزایش یافته است و تامین اجتماعی مدعی‌ست که منابع کافی برای اجرای همسان‌سازی در اختیار ندارد.

اکبر شوکت (عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان به مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ تاکید دارد که اجرای همسان‌سازی براساس قوانین بالادستی برعهده دولت‌هاست و بایستی منابع ریالی کافی برای اجرای همسان‌سازی به تامین اجتماعی اختصاص داده شود.

مدیرعامل سازمان با افزایش مزایای مزدی بازنشستگان موافقت نکرده است؛ این درحالیست که بعد از اعلام افزایش ۲۶ درصدی مستمری بازنشستگان، وزیر کار وعده داد با افزایش مزایای مزدی و اجرای همسان‌سازی، دریافتی کارگران بازنشسته به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سایر صندوق‌ها خواهد رسید! این تناقض را چگونه تحلیل می‌کنید؟

ما در انتظار برگزاری جلسه هیات امنای سازمان هستیم تا درمورد افزایش مزایای مزدی تصمیم‌گیری کنیم. مباحثی که در این خصوص مطرح است، گاهاً با مشکلات قانونی و حقوقی مواجه است؛ فرض بگیرید از فردا کسرِ حق بیمه از حق مسکن تصویب شود، خب این کارگرانی که امروز از حق مسکن آنها حق بیمه کسر می‌شود، باید در آینده‌ی بازنشستگی به آنها حق مسکن پرداخت شود ولی مساله اینجاست که بازنشستگان امروز در زمان شاغلی حق بیمه‌ی حق مسکن را نپرداخته‌اند. یک همچین مشکل حقوقی‌ای وجود دارد.

چرا از منابع داخلی سازمان افزایش حق مسکن بازنشستگان اجرایی نمی‌شود؟

با اجرای همسان‌سازی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود

اگر سازمان منابع کافی داشت که مشکلی نداشتیم! مشکل اینجاست که سازمان، منابعی ندارد که به این کار اختصاص بدهد. همین الان هم سازمان ماهیانه بین هزار تا هزار و پانصد میلیارد تومان وام می‌گیرد تا بتواند حقوق بازنشستگان را بپردازد. علت هم عدم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان است که سازمان را مجبور کرده برای تامین هزینه‌های جاری خود، وام بگیرد. حالا اگر واقعاً می‌خواهند کمکی به بازنشستگان بکنند، بایستی بحث همسان‌سازی را اجرایی کرده و پیش ببرند. با اجرای همسان‌سازی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود و در کنار آن، بنشینند برای افزایش حق مسکن یک فکر اساسی بکنند. اگر بر فرض مثال، موانع قانونی هم وجود نداشته باشد، باید به مساله ضریب پشتیبانی سازمان توجه کنیم. اگر ضریب پشتیبانی سازمان، ۶ یا ۶.۵ به یک بود، می‌توانستیم حق مسکن را از ۶ نفر بگیریم و به یک نفر پرداخت کنیم ولی الان ضریب پشتیبانی سازمان یک مقدار از ۵ هم پایین‌تر است؛ یعنی حتی اگر از حق مسکن هم حق بیمه کسر کنیم، آن مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را نمی‌توانیم کامل پرداخت کنیم. یک مقداری از آن را هم باید برای کارگرانی که امروز حق بیمه می‌پردازند، پس‌انداز شود که بتوانیم در آینده به آنها حق مسکن بدهیم. من خودم صد درصد طرفدار بازنشستگان هستم و عنوان می‌کنم که دولت باید این عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کند اما متاسفانه یکسری مباحث حقوقی هم مطرح است و باید راهکارهای اصولی برای این موانع حقوقی پیدا شود. جوری نشود که عملکرد امروز سازمان موجب خسران بازنشستگانِ فردا شود.

الان بحث پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان در چه وضعیتی است؟ مرتب مطرح می‌کنند که تا دولت بدهی‌ها را نپردازد، امکان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد و از سوی دیگر، دولت هیچ رغبتی برای پرداخت این بدهی‌ها ندارد!

همسان‌سازی ربطی به پرداخت بدهی‌های دولت ندارد

یک مساله‌ای که این وسط وجود دارد و دولت، خلط مبحث می‌کند، این است که دولت عنوان می‌کند من ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان را می‌پردازم و سازمان برود با این پول همسان سازی را اجرایی کند؛ این درحالیست که همسان‌سازی ربطی به پرداخت بدهی‌های دولت ندارد. سیاست‌های غلط اقتصادی دولت باعث شده که حقوق بازنشستگان از تورم عقب بیفتد و به نسبت تورم رشد نداشته باشد؛ بی‌عدالتی دولت در تعیین حقوق بازنشستگان موجب تبعیض در دریافتی بازنشستگان کشوری و بازنشستگان کشوری شده است؛ در همه جای دنیا هم بحث همسان‌سازی را دولت‌ها پیش می‌برند و ربطی هم به بدهی دولت به سازمان ندارد؛ یعنی دولت باید از منابع خودش مبلغی را برای اجرای همسان‌سازی به سازمان اختصاص بدهد؛ دقیقاً عین همان کاری که سال ۸۸ انجام داد؛ درست است که آن زمان هم، فقط یک سال یا دو سال پرداخت کرد اما با همان پرداخت علیحده‌ی دولت، در آن زمان حقوق بازنشستگان ۸۰ هزار تومان افزایش یافت. ما درخواست کردیم دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت سه سال همسان‌سازی به سازمان پرداخت کند که لااقل بتوانیم سه سال همسان‌سازی را اجرا کنیم؛ با این کار یک رقم ثابتی، حدود ۳۰۰ یا ۳۵۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان افزوده خواهد شد.

این ۵۰ هزار میلیارد تومانی که درخواست کرده‌اید، بابت بدهی‌هاست یا جدا از بدهی‌ها؟

نه این مبلغ درخواستی، بابت همسان‌سازی است و ربطی به بدهی‌های دولت ندارد.

بدهی‌ها را چقدر دولت پرداخت کرده؟ در این دو سال اخیر یعنی ۹۸ و ۹۹، چند درصد بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت شده؟

تعادل اموال نقدی و غیرنقدی بانک رفاه به هم خورده

در مورد بدهی‌های دولت، امسال با تلاش‌های مدیرعامل سازمان، یک مقدار پرداخت در قالب نقدی و اوراق خزانه و همچنین سهامی داشته‌ایم؛ رقم دقیق آن را ندارم اما نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است. فکر کنم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها واریز شده و توانستیم یک مقداری از آن را به بانک رفاه بدهیم تا بخشی از بدهی سازمان به بانک رفاه تسویه شود؛ یک مقدار هم از منابع داخلی خود سازمان یعنی شرکت‌های سازمان مثل پالایشگاه لاوان در ازای بدهی به بانک رفاه واگذار شد؛ چراکه میزان بدهی سازمان به بانک رفاه زیاد شده بود و از آنسو، بانک مرکزی طبق قوانین خودش تذکراتی به بانک رفاه داده بود که چرا بیش از اندازه وام پرداخت کردی. الان تعادل اموال نقدی و غیرنقدی بانک رفاه به هم خورده و این بانک مجبور است اموال غیرنقدی خود مثلاً پالایشگاه‌هایی را که از سازمان به جای بدهی گرفته، ببرد واگذار کند تا نقدینگی خود را به ثبات برساند. حالا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داده به صورت تقسیط، سازمان این اموال را از بانک رفاه بخرد تا هم اموال خوب سازمان از دست نرود و هم مدیریت این اموال با سازمان باقی بماند. اتفاقات خوبی در این قضیه افتاده است.

آیا این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال جاری، دولت بدهی خود را به حساب سازمان واریز کند؟

مقام معظم رهبری به موضوع ورود کند

نه متاسفانه این امیدواری وجود ندارد. بدهی را گذاشتند بی‌محابا رشد کند و اکنون رقم آن، رقم خیلی بزرگی است که دولت‌ها دیگر تمایلی به پرداخت آن ندارند. در این برهه زمانی، پرداخت بدهی سنگین دولت به سازمان، نیاز به تصمیم حاکمیتی دارد. ما اعتقاد داریم مقام معظم رهبری باید به موضوع ورود کند چون اگر قرار بود دولت‌ها این کار را انجام بدهند و تمایلی برای انجام آن داشته باشند، تا حالا انجام داده بودند. متاسفانه رقم این بدهی امروز به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. ما اعتقاد داریم باید رقم خوبی از صندوق ذخیره ارزی برداشت شده و به این بدهی اختصاص داده شود. دو سه پیشنهاد دیگر هم برای آینده ارائه داده‌ایم. بالاخره از این کلاه به آن کلاه کردن، مگر تا چند سال دیگر جواب می‌دهد؟ اگر به فکر سازمان نباشند، در سال‌های آینده با یک بحران ملی عظیم مواجه خواهیم شد. فرض کنید روزی برسد که چند میلیون بازنشسته نتوانند حقوق خود را به موقع دریافت کنند، آن روز، روز بحران بزرگ است. به همین دلیل، یکی از پیشنهادات ما این بود که منطقه آزاد مکران را بابت بخشی از بدهی‌ها به سازمان واگذار کنند و سازمان بتواند آنجا سرمایه‌گذاری کند. متاسفانه دولت، مناطق آزاد و واحدها را به بخش خصولتی و خودی‌ها واگذار می‌کند که این واگذاری‌ها همه موجب رانت و فساد می‌شود اما بیش از نیمی از جمعیت کشور – حدود ۴۵ میلیون نفر- تحت پوشش سازمان هستند و اگر دولت، منطقه آزاد مکران یا صنایع سودآور را به سازمان واگذار کند، سود آن به جیب مردم می‌رود نه خواص و رانتخواران. همین منطقه آزاد را اگر با تسهیلات خوب به سازمان واگذار می‌کردند، پشتوانه عالی برای آینده سازمان می‌شد که سود آن به کارگران و بازنشستگان می‌رسید؛ موارد دیگری مثل سهام صنایع مس یا پالایشگاه‌ها که سودهای صد درصدی دارند و در تحریم‌ها دچار مشکل نمی‌شوند را باید به سازمان واگذار کنند که ضمانت آینده سازمان باشد؛ بابت بدهی‌ها اینها را بدهند، نمی‌گویم به سازمان ببخشند یا هبه کنند؛ از سال ۹۲ تا امروز بارها این پیشنهادات را به مجلس یا دولت ارائه کردیم اما متاسفانه عزم راسخی برای این کار وجود ندارد. بارها وزرای کار، زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند؛ نه این زنگ خطرها و نه نامه‌نگاری‌ها و مطالبه‌گری‌ها، هیچ‌کدام موجب هشیاری دولت نشد. مجلس هم متاسفانه موقع نوشتن قوانین بودجه، راه فرار را برای دولت باز گذاشت و دولت توانست از زیر بار تعهدات مالی خود به سازمان خیلی راحت فرار کند. لیکن اکنون زمان آن رسیده که مقام معظم رهبری به موضوع ورود کنند؛ ما به نمایندگی از جانب جامعه کارگری از مقام معظم رهبری درخواست داریم خودشان به موضوع ورود کنند و دولت را مجبور کنند بدهی سازمان را بپردازد؛ ما کارگران دیگر به دولت‌ها امیدی نداریم؛ دولت بعدی هم که بیاید، بازهم از زیر بار تعهدات فرار خواهد کرد و به این ترتیب، سازمان خیلی زود دچار بحران جدی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
3
34
من یه زنم بازنشسته سر پرست خانواده رفتم بنگاه برا اجاره خونه یه جا بمن نشون داد 25 متر 20 با 700تومن یعنی تمام حقوقم رو باید بدم برا اجاره.... میگم باید حقوقم رو بدم اجاره میگه شما باز نشسته ها 2800 میگیرید.... باور نمی‌کرد تامن حقوقم نشونش دادم باور کرد من فقط با یارانه زندگی میکنم.. چقدر داد بزنیم،...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اجاره روستا میای پیش 2 تومن ماهی 300 تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
خودتون خسته نشدید ازاین همه بی عدالتی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
حفظ معیشت، زندگی و رفاه حداقلی خانواده برای ما تنها اوجب واجبات است ولاغیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
5
51
اخه خبرنگار... لطفا خفه شو ...هیج کس برای بازنشستگان تامین اجتماعی هیج کاری نمیکنه هر روز نیاین بگین یک خبر خوش... فقط بفکر پول درآوردن خودتون هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ایوالله حقیقتو گفتی
...از این خبرنگارا هیچ کس نیست
سیداحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
38
17
این مشکل فقط وفقط بدست مقام معظم رهبری قابل حل است والا اگر به امید دولت نا امید و سنتی بخواهیم بنشینیم باید بفکر یه شغل کاذب باشیم....
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
لطفادست ازخایه مالی وپاچه خواری بردارین همین کارهاباعث شده این بشه حال وروزمردم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چیه همش التماس میکنید همین امروز۱۶ تیر به بازنشستگان کشوری ۱۵۰۰میلیارد تومن اعتباردادن برای افزایش ۵۰ درصدی حق عایله واولاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
4
41
بازنشستگان باید خودشان بتوانند خبر ساز شوند نه منتظر خبر باشند باید خودشان منجی خودشان باشند نه منتظر منجی باشند
حسن مستمری بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
3
36
آقای سالاری مگرازارث خودش میخواد به مستمری بگیران بدهدکه مخالفت میکندمعلومه که سیرازگرسنه خبرنداردخودش که ازجیب ماحقوق کلان میگیرددلش بحال ماکه نسوخته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
51
وعده ما بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع در روز 25تیر باید به دولت بفهمانیم که ما همان جوانان جنگ هستیم
FA
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
45
وعده ما۲۵ تیر برای گرفتن حق وحقوقمون
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بخداقسم بجایی رسیدم از خدا فقط مرگ میخوام.از بس مشکلات، هزینه های سنگین مخارج لحظه ای همه چیز گرون گرونتر میشه با این حقوق بازنشستگی ،بکی دردمون بگیم خدایا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
3
29
آخه از خودبازنشسته ها پول گرفتین معامله کردین حالا میگین وام میگیرین میدین به بازنشسته آخه ی حرفی بزنید که قابل قبول باشه پس طلب تأمین اجتماعی 300میلیارد تومان از جیب کدام مسول تأمین اجتماعی به دولت قرض داده شده خدایا بداد مردم برس آمین
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
3
20
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۱۵درص افزایش دارد که با رشد تورم بسیار فاصله دارد چرا برای جبران آن خرفی به میان نمیاید تمام حرفها پیرامون ۲۶ درصد است پس ما که ۱۵درصد برایمان اضافه شده حقمان کجا رفته مطالبات کلان تامین اجتماعی از دولت را بخواهید که پرداخت کند دولتیها حقوقشان بیشتر از ماست خودتان سیر هستید و از گرسنه خبر ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
5
16
سازمان تا مین اجتماعی هم به ما که کارفرمای باز نشسته هستیم ظلم کرده چطور حق بیمه ما را تمام کمال گرفته و هیچگونه حمایتی هم از دولت نگر فته ایم ولی حقوق باز نشسته گی ما پایین است
پاسخ ها
شهناز پناهنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
من با ۱۳ سال بازنشته شدم که حدود ۵ ساله دارم حق بیمه میگیرم تازه امسال حقوق شد ۶۰۰۰۰۰ خزار تومان خدارا خوش میایید کی متوانه بااین حقوق زندگی کنه که من بتوانم که بعضی ها سی میلیون بگیرن ولی من
علیرضا محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
23
سلام آفتاب نیوزمحترم این عدد وارقام وبده بستونها که ردیف کردن واین سیاست بازبهاکه ماسردرنمیاریم به درد مانمی خوره خیلی ساده مابه اندازه یکهفته مخارج زندگیمون حقوق میگیریم بایدبدانندیکماه چهار هفته است فکری بحال سه هفته دیگش بکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
20
لطفا همتون ...شین خسته کردین ما رو بابت یه خبر دروغ
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
16
ما هم ماه ۱۲۰۰۰۰۰اجاره میدیم باحقوق ۲۲۰۰یه خانواده ۵نفری هستیم پس حقوق ۲۸۰۰کجاست چرا هیچکس به داد ما نمیرسه ۳۴سال سابقه کاراین انصافه ک اجاره و این حقوق کم باشه به کی شکایت کنیم
پاسخ ها
Raha
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خوبه هنوز ۲۲۰۰ میگیری ما که ۵۵۰,۰۰۰ میگیریم،مستاجر هم هستیم،سه نفر با این اوضاع کشور.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
15
حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفته است که در ماه اول حضورش در مجلس، ۲۳۱ میلیون تومان به حساب او واریز شده است.

....
دانیال
|
Netherlands
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
19
اکه ۳۵۰ هزار ت همسانسازی ۴۰۰ حق مسکن و ۳۰۰ هزارتومان هم حق بن حواربار باشه جمع ن میشه یک میلیون ۵۰
و اکه دولت و سازمان تامین اجتماعی این طرح رو اجرای کنن کمی از مشکلات بازنشستکان رو کم میکنن تا حدودی بازنشستکان میتونن نفس بکشن
ضمنا ما بازنشستکان کی به اقایان مدیران تامین اجتماعی اجازه داده بودیم که از صندق بازنشستکی به دولت بول بده؟؟و الان هم دولت هیج تمایلی برای برداحت بدهی حودش رو نداره ما بازنشستکان ب جه کسی اعتراض کنیم ب دولت یا سازمان ؟؟دولت و سازمان هردو یکی هستن اکه ب دولت اعتراض کنیم مامور میاد اکه به تامین اجتماعی اعتراض حیابانی بکنیم باز مامور میاد
پاسخ ها
حسین۵
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقای بازنشسته اصلا سالاری وشریعتمداری مخالف افزایش حقوق بازنشسته تامین اجتماعیست چون معتقداست باعث تورم میشود
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
25
سلام ازکدوم خبرخوش حرف میزنیدوعده ووعیدتاکی همه مابازنشسته هابایارانه زندگی میکنیم چهارتا5ماهی یه کیلوگوشت قرمزنمیتونیم بخریم زن وبچه ماچه گناهی کردن فعلاکلاه سرهمه ماگذاشتیدورفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
33
اگر تا ۲۵ تیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش مزایا و متناسب سازی انجام نشد به خیابان ها خواهیم آمد برای بیرون راندن وزیر ..... و سالاری ..که فقط مخالف منافع کارگران است یا حق
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دمت گرم همه بیائید فکرکنیدگوشت یخی میدند چون برای گوشت یخی ساعت چهارصبح میومدیدسرصف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
25
شمامسئولین خودتون سیر هستید بچه هاتون در اسایش رفاه دارن زندگی میکنندولی ما بازنشستگان بااین حقوق چندر غازشرمنده زن بچه هامونیم خدا... .چراتوکشورما عدالتی وجود ندارد
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
13
مدیر بی لیاقت سازمان تامین اجتماعی وجدان داشت باشه ... کم ظلم کن به این بازنسشه های تامین اجتماعی به خدا وگذار میکنیم شمارا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
15
مگه شماها انصاف نداریدازخدابترسید۴تادانشجومادرمریض با۱۶۰۰چیکارمیشه کرد
بزرگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
13
چرا تمام نظرها را ثبت نمی کنید شما هم دست نشاندین
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
17
متاسفم برا مسئولين ، هر تصميمي كه ميگيرن درد جديدي به دردهاي مردم اضافه ميكنن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
16
هر‌روز‌مینویسید‌خبر‌خوش‌چه‌خبر‌خوشی‌ملت‌رو‌به‌روز‌سیاه‌نشوندین‌خجالت‌بکشید‌از‌خدا‌بترسید‌ای‌کسانی‌که‌بغیر‌از‌دزدی‌و‌چپاول‌اموال‌ملت‌کار‌دیگه‌ای‌بلد‌نیستین
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
12
تمام اخبار شما دروغ وفقط جهت جذب مخاطب میباشد و یک خبر را چندین بار به شکلهای مختلف اعلام میکنید بهتره اگر خبر جدید و واقعا خوشحال کننده ای ندارید زیادی انرژی صرف نکنید و بازنشستگان رو بیش از این ناراحت نکنید
اقای نوبخت مستمری بگری تامین اجتماعی مااز ملت نیستم خداداریم یانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
12
چرااین قدرسخت است برای حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی شما با این تورم می تونی زندگی کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
14
ای خدا اخه تا کی باید به ما دروغ بگویند چرا هر روز وهر هفته مینویسد یک خبرخوش برای بازنشسته ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
12
تا زمانیکه بی عدلتی در پرداخت بیمه تامین اجتماعی وبیمه شده کشوری باشد.راه به جایی نخواهیم برد.د.وقتی فرق است بین تامین اجتماعی وبیمه کشوری.تا زمانیکه اختلاس وجود دارد حق کارگر وحق مستمری بگیر داده نشود. هیچ انتظاری از تامین اجتمایی و دولت نخواهیم داشت .دولتی که تا امروز بی جای عمل حرف ... زده است.با حرف نه شکم کارگر سیر می شود نه شکم مستمری بگیر.تا اختلاس هست.امید به خدا وراه نجات از او می خواهیم.از دولت وتامین اجتمایی که ناامید هستم.
مریم غ بازنشست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
14
ما هزینه پول بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکردیم خوب به دولت که قرض ندادیم تا حالا پس بگیریم خوب سازمان به دولت پرداخت کردوسازمان خودش باید پس.بگیرد.این سالاری.چرا موی دماغ بازنشستگان شده؟؟خودش هم ازپول کارگران هزینه زندگی میکنه ولی روبروی ما الان ایستاده..ما .سالاری بره انطورکارمیکنه وقتی دادرس مانیستندبروبسلامت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
12
عزیزان من یک بازنشسته با ۲۳ سال کار سخت وزیان آور حدودهفت سال است بازنشست شدم الان یک نگهبان ساده همون شرکت ۵ میلیون حقوق میگیره با۲ سال سابقه .من نمیدانم این قانونی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی وضع کردند با کدام اصول وقوانین سازگاری دارد حقیقتا اگر من میدانستم وضیعت اینطور میشود ۴۰ سال کار میکردم یک عده انشستند هرساله یک تصمیماتی اونم بعد از۴ ماه ازگذشتن سال جدید میگیرنددرآخرش می بینی گلنگی و درصدی یک گلاهی سر بازنشستگان بدبخت گذاشتن .تمام شد رفت.آخه به کجا بایست پناه برد من یکی که کلافه شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
10
هر روز خدا عروسی بالا رفتن حقوق ما بازنشسته ها است .

دیگه همسرانمان درب حیاط را برامون باز نمکنند.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
12
نه نماینده ها برای ما میتوانند کاری کنند نه هیشکی فقط وفقط خودمان میتوانیم از حق خودمان دفاع کنیم دزدی نیست حقمان است سی سال بیمه ریختیم نه خدمات نه سنوات اقای وزیر .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
11
برای چه پول تامین اجتماعی خوردیید حالا؟ الگییبه ما وعده خروس قندی بدهیید امیدوارم به خاک سیاه بشینید حق یتیم گارگر خوردن نداری صحدقحه سر تمام بازنشستگان زنان بی سرپرست سیل زدها ینیم بخوریید ببینم چه طوری میخوریید
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
13
پس تا حالا 700بود حالا شد 300الی350راستی چقدر سرماکلاه میذارید. همه تون فقط فکرموقعیت خودتونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
11
امان از دست این تازه بدوران رسیده ها
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
10
از کی تاحالا بدهکاری دولت ما زنانی ک همسرانشون فوت کردن ومستمر میگیرن بدهیم ب ما ربطی نداره چرا دلت ی فکری نمیکنه چرا بدهیش وب تامین اجتماعی نمیدهد
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
15
بله آقای سالاری شکمش سیر وزن وبچش در رفاه هستن مثل ما زنان سرپرست خانوار ک نیستن ببینید خودش چند میگیره
الف س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
13
آخه 15 دلاراضافه کردن حقوق بازنشسته ای که دردوران خدمت هزاران دلاربه عنوان حق بازنشستگی ازش کم شده تبلیغات ورسانه ای کردن می خواد. نگ برکسی که درماه هزاران دلارحقوق میگیره وبرای 15 دلاراضافه کردن حق یک بازنشسته تریبون بره واعلام کنه.
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
10
اینقدر راجع به حقوق بازنشسته ها یه مطلب را ده بار در زمانهای مختلف چاپ نکنید بازنشستگان خودشان به اندازه‌ای کافی ازوضعیت ناراحت هستند
رضا ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
9
آقای سالاری بگفته خیلی هاوقتی استاندار گیلان بود تا تونست...الان که سمت خیلی بالاتری داره و روی گنج افتاده باید هم با اضافه حقوق و دادن حق مردم مخالفت بکنه ، نمیدونم جیب این جماعت تا کی پر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
9
این آقای سالاری کیه که مخالفت میکنه چرااین ...باید برای حقوق ماتصمیم بگیرند. می ترسه کم بیاره برای چاپیدن... فقط بفکر جیب خودشونند راباید بندازنشون بیرون مگه از ارث پدرش میخاد حقوق مارو بده...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
9
سلام. معلم بازنشسته کشوری با سی سال خدمت با مدرک فوق دیپلم. سه میلیون و پانصد حقوق میگیرم. مسولین خجالت بکشید یک معلم نان شب نداشته باشد و گرسنه باشد. سه میلیون اجاره خونه میدم با 500 تومان میشه زندگی کرد.؟ در مملکتی ثروتمندی زندگی میکنیم ولی بیشتر مردم گرسنه هستن. خواهشا با داد بازنشسته ها برسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
10
چراعزیزان تامین اجتماعی بجای حق طلبی میگن بدیگرنهادهاخوب اضاف کردند من یک جانبازبدون درصدولی علیل وبیماراعصاب وروان که شیمیایی هم شدم ۲۵سال خدمت که ۱۱سال درمنطقه ۷سال جنگ ۴سال مرزکشورراحراست کرده وبقیه هم کارسخت ونفسگیرالان بااینهمه جلسه گذاشتنهاامسال۳میلیون و۸۰۰بمن میدن دیگه ازمن وامثال من که جنگیدیم خودوخانوادمونونابودکردیم مظلومتریامحق ترداریم چون بازنشسته ارتش بودیم
فیاض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
10
آقا سلاری مستمری بازنشسته پول جیبی بچه شماست چطور روت میشه مخالفت کنی
B صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
2
7
آیا این انصاف یک زن یا یک مرد تنها ویکی مثل من با ۴نفرعاعله باخودم ۵نفر یکسان حقوق بدین با ۳۰سال سابقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
2
اگر برای بازنشستگان همسان سازی کنند پس چه جور جیبهای خودرا پر از پول نمایند
B صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
4
2
آیا این انصاف یک زن یایک مرد تنها با من که با چهار نفر عاعله با ۳۰ سال سابقه یک سان حقوق بگیریم چرا باید بچه من همیشه حسرت بخوره
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
چه فایده هی بگیم حقوق کارگران خیلی ناحق دادید مخصوصا سایر سطوح که پانزده در صد این کلمه را از کجا آوردی یعنی چه اخه لامصب ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
4
اینهمه خبر های خوش نمی خاد بفرستین بزارین برای خودتون بازنشسته ها حقشونو میخان دیگه بستونه این همه خبرهای تکراری با روان مردم بازی نکنین خجالت هم خوب چیزیه خوب یاد گرفتین برای خودتون درآمد جورکنین مردمو اینهمه سر کار نزارین داریم بامشقت زندگی می‌کنیم نمک به زخممون نپاشین گرفتاری‌همونو جواب بدین که نمی تونیم حتی ماهی یک با گوشت برای زنوبچمون بخریم وشرمنده خانواده هستیم فقط خدا جوابتوننو بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
در راه خدا این پیشنهاد را اتجام بدهید
کسانی که 10 سال سابقه دارند وچنو سال هم حدود ۸ و۹ سال حقوق یک سوم را میگیرند حداقل هرچقدر اضافه میکنید برای انها هم همان اندازه اضافه شود نه تقسیم برسه همسان سازی که ده سال است خبری نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
6
بازنشستگان همین شاغلین امروز هستنند ،و صندوقهای بازنشستگی اعم از کشوری و تامین اجتماعی از پول ما ها وشماها به نون ونوا رسیده اند حالا شدن خوراک تبلغات شما ها دوره گردها لیاقت و شان بازنشسته خیلی بیشتر از این حرف و حدیث ها است، ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
4
باسلام وقتی حقوق آنچنانی براینمایندگان مجلس تصویب وسریع پرداخت می‌شود چرا برای بازنشستگان
تامین اجتماعی مقدور نیست که همسان‌سازی اجرایی
شود
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
باسلام دوستان عزیزتامین اجتماعی یکی از پنج سازمان ثروتمند کشوری محسوب میشود متاسفانه متاسفانه فساد زیادو.......
Yaghoosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
سالاری مگه میخوای از جیب خودت پول بدی که مخالفت میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
دیگه خسته شدیم هر روز یکی میاد میگه خبر خوش برای بازنشستگان ما خبر خوش نخواستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
5
چاره فقط اعتراض در ۲۵ تیر ماه هست و بس ، حق همیشه گرفتنیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
معادل یک کیسه برنج و یک کیلو گوشت
اجل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
2
یا حقوق.مارواضافه میکنید یا مثل اجل.میام.سراغت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
مگر به نظر ماها ترتیب اثر می دهند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
آخه به چه مجوزی دولت از صندوق پول کارگر بدبخت را حاتم بخشی کردن حق کارگر را بقیه شو هم بدون مجوز هر وقت دولت کم میاورد دست میکرد توی صندوق کارگری
ناشناس
|
France
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
برای کشوری ولشکری بودجه هست
برای بازنشسته تامین اجتماعی دنبال منابع مالی هستین
تبعیض تاکی....
مستمری بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
4
باسلام .آیا با جلوگیری و پس. دادن مالی که از‌ اختلاسگران می گیرید .نمی توانید این حق واقعی
بازنشسته هارا بدهید اینقدر برای پرداخت مال خود کارگر
زحمتکشی که ۳۰ سال از عمر خود را کار کرده و هنوز حقوق بهش ندادن بیمه و مالیات کسر کردین حالا برادران هی بامبول بازی در بیارید که سازمان نداره باید وام. بگیره و باید اعلام ورشکستگی کنه .بسه دیگه برادر محترم .بخدا بسه اول دولت بدهی اش را بدهد .پولهایی که برده شده و...... را پس بگیرین اینقدر منت سر کارگر
مظلوم نگذاریم.
ثمری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
1
سلام مادامی که رئیس سازمان تاّمین اجتماعی رو دولت تعیین کنه وضع از این بهتر نمیشه چون اون رئیسی که از طرف دولت تعیین بشه معلومه طرف دولت رو میگیره وکمک میکنه که دولت دست در جیب سازمان تاّمین اجتماعی کنه که سازمان از پرداخت حق بیمه یک مشت کارگر سازمان تاّمین اجتماعی شده وجلوگیری میکنه از پرداخت بدهی دولت به سازمان والامن یادمه زمان دولت هاشمی صحبت این بود که تاّمین اجتماعی پولدارترین سازمان هست
هیچکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
3
سیییییییییییییییصصصصصصصددددددددوپپپپپپپپپپپننننننننجججججججججاااااااااااااههزززززززز ز زارررررررررر تومن ماشالا چه جوربشماریم آخه .
بسه خسته شدیم دیگه نمی تونیم خرج کنیم
گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1
2
دولت داره چیکار میکنه واسه این مردم وبازنشستگان خودشون میتونن با ماهی دومیلیون زندگی کنن تو این گرونی چرا کسی به داد این مردم نمیرسه
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
4
حداقل با مردم صادق باشید .
در افزایش حقوق بازنشستگان ، نه تورم در نظر گرفته شد ، نه طبق قانون عمل کردین ، ونه به حرف های خودتان عمل کردین .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
5
کسی که حق بازنشسته وکارگران را میدزده چطور میشه بهش اعتماد کرد ؟
شیرین
|
Germany
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
1
بسه دیگه نابود شدم ...
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
1
اینا دروغ نمی گویند چرا طبق قانون از اول سال اضافه نکردند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
1
چرا حقو ق زیاد نمی کنی همبن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
1
چرا افزایش حقوق بازنشستگان کشور مانند شاغلین 50 درصد اضافه نشد
تمشک طلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
1
بارنشسته های کشوری هم همسان سازی نشدن با سی سال سابقه و مدرک فوق لیسانس باز خیلی خیلی کمتر از شاغلان کم سابقه حقوق میگیرم
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
1
آنچه که دولت میخواهد با ریال جبران کند با تورمی که هر روز جیب مردم را خالیتر ناممکن است ، تنها راه عبور از این مسیر بدون بحران استفاده از داده های امروز است ،که دولت به جای افزایش حقوق بازنشستگان و قشر کم در امد کلیه نیازهای این قشر را بصورت کالا با تخفیفهایی که در قدرت خرید این اقشار باشد قرار دهد ، ودولت با اینهمه آپارتمانهای خالی میتواند حداقل سرپناه امن را برای این مردم ومسکن را از گردونه تورم خارج کند اگر بخواهد در حالی که میل به ساخت ملک تجاری واداری در ایران بدلیل چند برابری قیمت ان نسبت به مسکونی در حال افزایش ، دولت میتواند سرمایه گذاران را به سمت دیگر سوق دهد
آهنگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
1
شما روزگار مستمری بگیران تامیین اجتماعی را سیاه کردید وخنده دار تر اینکه بعضی اوقات می گویید خبر خوش برای مستمری بگیران وباز نشستگان وکارگران آخه خبر خوش شما بدرد نخور ها ی سازمان برای ما چیست ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین