کد خبر: ۶۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

نماینده مجلس: هرجای دنیا واکسن کرونا کشف شود، وارد کشور می‌کنیم/ ادعای کشف واکسن‌ و داروهای ضد کرونا را از وزیر سوال می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر واکسنی در هر کجای دنیا برای بیماری کرونا کشف و ساخته شود به کشور وارد خواهیم کرد.
نماینده مجلس: هرجای دنیا واکسن کرونا کشف شود، وارد کشور می‌کنیم/ ادعای کشف واکسن‌ و داروهای ضد کرونا را از وزیر سوال می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

محسن فتحی درباره کشف واکنس کرونا و این که گفته می‌شود باتوجه به شرایط تحریمی امکان ورود آن به کشور نیست، گفت: تحریم هیچ تاثیری بر انتقال واکسن ندارد و قضیه تحریم در فاز دیگری است؛ قطعا هر واکسنی که تولید شود وارد ایران هم می‌شود.

نماینده مردم سنندج تاکید کرد: هر واکسنی در هر کجای دنیا برای بیماری کرونا کشف و ساخته شود به کشور وارد خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره راستی آزمایی واکسن‌هایی که تا به امروز کشف شده است، عنوان کرد: ابتدا واکسن‌های کشف شده باید در فاز بیولوژیکی قرار گیرند، سپس تست شوند بعد از آن می‌توانیم به صراحت بگوییم واکسن های کشف شده عمل می‌کنند یا خیر.

فتحی درخصوص واکسن‌ها و داروهایی که گفته می‌شود جامعه پزشکی کشور برای مقابله با کووید ۱۹ کشف کرده است، بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه قطعا از آقای وزیر می‌خواهیم درباره این موارد توضیحاتی ارائه دهند.

وی با اشاره به اوج گیری مجدد بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته گفت: اقداماتی مانند الزام استفاده از ماسک و یا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب است. از سوی دیگر هم باید کارمندان ادارات و دستگاه ها هم این موارد را رعایت کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کنترل و مهار کرونا به یک بسیج همگانی نیاز دارد و فقط نباید یک طیف خاص از جامعه آن را رعایت کنند، اظهار داشت: از سازمان‌های مردم نهاد دعوت می‌کنیم که در این برهه از زمان مردم را تنها نگذارند.

وی یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد در روزهای اولیه شیوع کرونا ویروس کمک‌های خوبی تهیه کرده و به توزیع اقلام بهداشتی پرداختند که امیدواریم امروز هم این کار را ادامه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین