کد خبر: ۶۵۹۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹/ بیشترین مبتلایان کرونا در آمریکا، برزیل و هند

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹/ بیشترین مبتلایان کرونا در آمریکا، برزیل و هند
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۳۶ هزار و ۸۳۷ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۱ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۵۵۹ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون شش میلیون و ۵۳۷ هزار و ۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۴۸۷ هزار و ۹۹۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۲ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۸ هزار و ۵۲۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

هم‌چنین از هفت میلیون و ۷۴ هزار و ۵۶۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا شش میلیون و ۵۳۷ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۳۶ هزار و ۸۳۷ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۵۶۹ قربانی

۲. برزیل یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۸۵ مبتلا، ۶۴ هزار و ۹۰۰ قربانی

۳. هند ۶۹۷ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۱۹ هزار و ۷۰۰ قربانی

۴. روسیه ۶۸۱ هزار و ۲۵۱ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۶۱ قربانی

۵. پرو ۳۰۲ هزار و ۷۱۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۸۹ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۷ هزار و ۶۲۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۸۵ قربانی

۷. شیلی ۲۹۵ هزار و ۵۳۲ مبتلا، ۶۳۰۸ قربانی

۸. انگلیس ۲۸۵ هزار و ۴۱۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۲۲۰ قربانی

۹. مکزیک ۲۵۶ هزار و ۸۴۸ مبتلا، ۳۰ هزار و ۶۳۹ قربانی

۱۰. ایتالیا ۲۴۱ هزار و ۶۱۱ مبتلا، ۳۴ هزار و ۸۶۱ قربانی

ایران نیز با ثبت ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ مبتلا و ۱۱ هزار و ۵۷۱ قربانی ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه یازدهم کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.

پس از آن کشورهای پاکستان با ۲۳۱ هزار و ۸۱۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۰۹ هزار و ۵۰۹ مبتلا، ترکیه با ۲۰۵ هزار و ۷۵۸ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ مبتلا، آلمان با ۱۹۷ هزار و ۵۵۸ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ مبتلا، فرانسه با ۱۶۶ هزار و ۹۶۰ مبتلا، بنگلادش با ۱۶۲ هزار و ۴۱۷ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۱۷ هزار و ۱۱۰ مبتلا و کانادا با ۱۰۵ هزار و ۵۳۶ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۹۹ هزار و ۷۹۹ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۵۷ مبتلا، آرژانتین با ۷۷ هزار و ۸۱۵ مبتلا، مصر با ۷۵ هزار و ۲۵۳ مبتلا، سوئد با ۷۱ هزار و ۴۱۹ مبتلا، اندونزی با ۶۳ هزار و ۷۴۹ مبتلا، بلاروس با ۶۳ هزار و ۵۵۴ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۱۶ مبتلا، اکوادور با ۶۱ هزار و ۹۵۸ مبتلا، عراق با ۶۰ هزار و ۴۷۹ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۱ هزار و ۵۴۰ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۶۲۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای کویت، قزاقستان، اوکراین، عمان، سنگاپور، فیلیپین، پرتغال، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان و غنا بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
یه سوال کوچیک.قطرباجمعیت حدوددومیلیون تعدادبیمارانش از چین با یک ونیم میلیارد بیشتره .یعنی چی؟؟چینیها واکسن زده اند؟؟؟چین ویروس را طوری ساخته که برروی ژن چینیها اثری نداشته باشه؟؟؟؟پس چیه؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین