کد خبر: ۶۵۹۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

"ترور سیاسی"؛ اخراج خبرنگاران منتقد نتانیاهو

یک روزنامه‌نگار برجسته اسرائیلی که به خاطر انتشار اخبار دیپلماتیک فوری و گزارشات انتقادی از نخست وزیر اسرائیل معروف است، روز یکشنبه یادداشتی را مبنی بر حکم اخراجش دریافت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

 رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که باراک روید، خبرنگار دیپلماتیک شبکه تلویزیونی ۱۳ اسرائیل جزو ۴۰ فردی است که نامه اخراج خود را از این شبکه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تالی مورنو، گزارشگر تلویزیونی، دنی روپ، گزارشگر هواشناسی و آکیوا نوویک، خبرنگار سیاسی جزو خبرنگاران و گزارشگران معروفی هستند که اخراج شده‌اند اما اخراج روید بود که باعث تعجب و حیرت همگان شده است.

روید به خاطر انتشار اخبار فوری درباره روابط اسرائیل با آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر شرکای خارجی شهرتی به دست آورده است. گزارشات روید بارها باعث ناراحتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شده است و نتانیاهو در گذشته علنا از روید انتقاد کرده بود.

وی در ماه‌های اخیر مصاحبه‌های اختصاصی با جارد کوشنر، مشاور کاخ سفید و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه و همچنین وزیر امور خارجه بحرین، کشور عربی که هیچ روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارد، داشته است. وی همچنین گزارشات و مقاله‌هایی برای پایگاه خبری آکسیوس می‌نویسد و به عنوان یکی از منابع کلیدی اطلاعات در بین مقامات آمریکایی و کارشناسان خاورمیانه معروف است.

یکی از افراد مطلع از این مساله در شبکه تلویزیونی ۱۳ که خواست نامش فاش نشود، گفت: در نامه اخراج روید داشتن "نتایج حرفه‌ای ضعیف" به عنوان علت اخراجش قید شده است.

نوآ لاندو، خبرنگار دیپلماتیک در روزنامه هاآرتص و یکی از دوستان روید در پیامی در توییتر نوشت: این اخراج بوی ترور سیاسی می‌دهد.

جاناتان سوآن، گزارشگر پایگاه خبری آکسیوس گفت، اکنون که روید دیگر در شبکه تلویزیونی ۱۳ کار نمی‌کند، می‌تواند نقش خود را در این پایگاه خبری پررنگ‌تر کند.

شبکه تلویزیونی ۱۳ در بیانیه‌ای به روزنامه هاآرتص گفت که به خاطر مشکلات مالی مجبور شده تا با برخی از افراد حرفه‌ای برجسته خود وداع کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
1
خوبه که فقط اخراج می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین