کد خبر: ۶۵۹۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

پلیس: ۳۸ واحد پوشاک را به خاطر لباس نامتعارف پلمب کردیم

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از بازدید مأموران این معاونت از ۲۵۳ واحد صنفی عرضه، تولید و فروش پوشاک در تهران خبر داد و گفت: در این راستا به ۷۱ واحد صنفی اخطار داده و ۳۸ واحد نیز پلمب شدند.
پلیس: ۳۸ واحد پوشاک را به خاطر لباس نامتعارف پلمب کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ نادر مرادی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای پوشش ظاهری مردم از گویاترین نشانه‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: طبیعی است اگر هر کشوری متناسب با هنجارهای مذهبی و فرهنگی اصیل خود چارچوبی داشته باشد و قوانینی را در این موضوع وضع کند، روی آن هم سختگیر باشد، حفظ هنجارهای اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف قانون‌گذاران و مجریان قانون آن به شمار خواهد رفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با اشاره به اینکه فرهنگ و ارزشهای اجتماعی از اساسی‌ترین عناصر یک نظام اجتماعی است، افزود: پذیرش یا عدم پذیرش الگوها و مدهایی که در جامعه رواج می‌یابد ابتدا باید رابطه آن را با نظام ارزشی حاکم برجامعه و اصول و مبانی مورد قبول آن مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت پذیرفته شدن به عنوان یک رفتار مورد قبول اجتماعی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه پلیس وظایف دیگری در جامعه دارد و حجم کاری آن به قدری سنگین است که نمی‌تواند تمام ظرفیت خود را برای رسیدگی به این موضوع به کار بندد، تصریح کرد: طبق قانون تمام واحدهای صنفی مکلف به رعایت ضوابط اسلامی هستند و فروش لباسهای نامتعارف تخلف محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پوشش ظاهری افراد جامعه به عنوان تجلی و نماد عینی هویت بومی و ملی یک کشور است و پوششهای نامناسب و غیر متعارف تأثیر بسزایی در فرهنگ و ملیت و رفتار اجتماعی مردم دارد، افزود: در این راستا معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی، نظارت بر واحدهای صنفی مربوط را در دستور کار دارد.

مرادی متذکر شد: مأموران این معاونت در طرح یک هفته‌ای که از هفتم تیر آغاز شد و تا چهاردهم تیرماه ادامه داشت، از 253 واحد صنفی عرضه و تولید و فروشنده پوشاک بازدید کردند، در این راستا به 71 واحد صنفی اخطار داده و 38 واحد نیز پلمب شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
2
به خاطراونه که قیمت دلاراومدپایین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین