کد خبر: ۶۵۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

کسب و کاری که در کرونا به خاک سیاه نشست

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به اینکه خسارت کرونا به هتل‌داران از ۶ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است، گفت: اختصاص وام ۱۲ درصدی دولت به هتل‌داران بی‌فایده است و این صنف باید از مالیات معاف شوند.
کسب و کاری که در کرونا به خاک سیاه نشست
آفتاب‌‌نیوز :

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران ایران درباره وضعیت هتل‌های کشور با توجه به افزایش شیوع کرونا، اظهار داشت: شیوع ویروس کووید ـ ۱۹ خسارت مالی فراوانی به هتل‌داران کشور وارد کرده است در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها به طور میانگین کمتر از ۵۰ درصد است.

وی افزود: در ۴ ماهه اخیر کرونا بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به هتل‌داران کشور خسارت وارد کرده و اکنون این میزان بیشتر شده است، همچنین پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت به دلیل ماندگاری کرونا در کشور تداوم داشته باشد.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران ادامه داد:تسهیلاتی که دولت در جهت حمایت از جامعه هتل‌داران در نظر رفته با استقبال این قشر مواجه نشده است چرا که وام پیش‌بینی شده برای هتل‌داران با سود ۱۲ درصد است و بازپرداخت وام برای این صنف به دلیل شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی مقرون به صرفه نیست و به نوعی تسهیلات بی‌فایده است.

حمزه‌زاده بیان داشت: همچنین میزان حقوقی که باید جامعه هتل‌داران برای کارکنان و پرسنل پرداخت کنند بیشتر از وامی است که دولت در نظر گرفته به همین دلایل تسهیلات دولت برای جامعه هتل‌دارا مناسب نبوده است.

وی گفت:‌به دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاداتی ارائه داده‌ایم که به طرق دیگر از جامعه هتل‌داران حمایت شود از جمله اینکه طی دو سال معافیت مالیاتی ۱۰۰درصدی درباره این صنف در نظر گرفته شود.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: همچنین از آنجایی که هر کارمند هتل میانگین حدود ۵ میلیون تومان حقوق دارد تا پایان سال از هتل‌داران سهم بیمه کارفرما اخذ نشود که این موضوع در جهت حمایت از هتل‌داران بسیار حائز اهمیت است.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه سهم کارفرما در بیمه کارمندان هتل‌ها حدود ۲۳ درصد است گفت:‌رایزنی‌ها جهت تحقق این مسأله با دولت آغاز شده ولی متأسفانه تا کنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است و در حال حاضر بیش از ۲۱۷۰ هتل و هتل‌آپارتمان با مشکلات مالی فراوان مواجه شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین