کد خبر: ۶۵۹۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

۲ حفار غیرمجاز در سمنان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در دامغان و مهدی‌شهر خبر داد و گفت: از این افراد دستگاه فلزیابی، کوزه سفالی قدیمی و ... کشف و ضبط شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی‌غلامی با بیان اینکه دو حفار غیرمجاز در استان دستگیر شدند، بیان کرد: یکی از این موارد، بازرسی با حکم قضایی و همراهی ناجا از خانه یک معتاد سابقه‌دار دامغانی بود که در منزل وی یک کوزه قدیمی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، وی افزود: در مهدی‌شهر نیز فردی که قصد حفاری و کشف عتیقه داشت، با عکس‌العمل به‌موقع مأموران یگان حفاظت و ناجا دستگیر شد و به اهداف خود نرسید.

۲ حفار غیرمجاز در سمنان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان گفت: تماس یک شهروند مهدی‌شهری مبنی بر حفاری در منزل مسکونی باعث شد تا تیم عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شوند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و مقام قضایی، یک مورد حفاری غیرمجاز در اتاق‌های خانه را کشف کردند.

کربلایی‌غلامی با بیان اینکه هر دو فرد متخلف برای تکمیل پرونده به دستگاه قضایی تحویل داده شدند، تأکید کرد: نقش شهروندان در کشف جرائم حوزه میراث فرهنگی بسیار مهم بوده و شماره تلفن ۳۱۷۰۵ با حفظ امانت‌داری در نام افراد، آماده شنیدن گزارش‌های مردم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین