کد خبر: ۶۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

انگلیس ۴۹ متهم به نقض حقوق بشر را تحریم کرد

 وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه از تحریم ۴۹ ناقض حقوق بشر اعم از اشخاص و سازمان‌ها در روسیه، عربستان سعودی، کره شمالی و میانمار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«دومینیک راب» طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس توضیح داد که ۲۵ تبعه روس را به اتهام دست داشتن در مرگ «سرگئی مگنیتسکی» وکیل روسی، ۲ تبعه عالی‌رتبه نظامی میانمار را به دلیل اعمال خشونت علیه اقلیت (مسلمان) روهینگیا و دو سازمان در کره شمالی را به اتهام شکنجه و کشتار مردم این کشور تحریم کرده است.

وی افزود؛ ۲۰ تبعه سعودی نیز به اتهام مشارکت در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول عربستانی تحریم شده است.

انگلیس ۴۹ متهم به نقض حقوق بشر را تحریم کرد

به گفته وزیر امور خارجه انگلیس، دارایی‌هایی این افراد ضبط و ورود آن‌ها به این کشور ممنوع شده است.

"راب" عنوان کرد که از این پس افراد خارجی که دستشان به خون آلوده است، آزاد نخواهند بود که به این کشور سفر کنند از فروشگاه‌های بزرگ لندن خرید کنند و با استفاده از بانک‌های بزرگ انگلیسی، پول‌شویی کنند.

وی مدعی شد که این اقدام نشان‌دهنده تعهد بریتانیا، برای ایفای نقش در کسوت نیروی مثبت در جهان است.

وزیر خارجه انگلیس عنوان کرد که فهرست تحریم‌ها دست کم هر سه سال مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد.

هم زمان گروه ویژه‌ای در دولت انگلیس تشکیل شده تا ضمن نظارت بر اعمال تحریم‌ها، ناقضان حقوق بشری بیشتری را شناسایی و در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس به دلیل همکاری‌های تسلیحاتی با عربستان سعودی در جنگ یمن از سوی گروه‌های مدنی بشدت مورد انتقاد قرار دارد.

دولت لندن از زمان آغاز جنگ یمن که علاوه بر آمار بالای تلفات، ده‌ها هزار زخمی و ویرانی در این کشور مسلمان به‌جای گذاشته، مجوز فروش حدود پنج میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

گزارش‌ها حاکیست که لندن به رغم رای دادگاه این کشور درباره غیر قانونی بودن فروش سلاح به عربستان، به همکاری‌های تسلیحاتی با رژیم سعودی ادامه داده است.

دادگاه عالی انگلیس ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ با صدور حکمی که یک پیروزی چشمگیر برای گروه‌های ضد جنگ محسوب می‌شود، فروش سلاح به عربستان توسط دولت انگلیس را غیر قانونی اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین