کد خبر: ۶۵۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

مصرف دگزامتازون به پیشگیری و درمان کرونا کمک نمی‌کند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه این روزها مصرف دگزامتازون برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است، گفت: این تصور غلط در حالی است که مصرف این دارو با تضعیف سیستم ایمنی شانس ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.
مصرف دگزامتازون به پیشگیری و درمان کرونا کمک نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «قباد محمدی» روز سه شنبه به ایرنا افزود: متاسفانه این تصور اشتباه و خطرناک در جامعه به وجود آمده که مصرف این دارو در پیشگیری از کرونا موثر است، حال آنکه کاملا عکس این قضیه صادق است.

وی اظهارداشت: مصرف دگزامتازون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و همین امر موجب می‌شود افراد بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مصرف این دارو تنها برای بیمارانی است که در اثر ابتلا به کرونا درگیری ریوی پیدا کرده و دچار التهاب ریه شده‌اند و برای مابقی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: برای مبتلایانی که به نوع غیرریوی بیماری دچار شده و درگیری ریوی پیدا نکرده اند، مصرف دگزامتازون خطرناک است، چرا که با تضعیف سیستم ایمنی احتمال وخیم شدن حال بیمار و پیشرفت بیماری وجود دارد.

محمدی افزود: مصرف این دارو عوارض زیادی دارد که کمترین عارضه آن تضعیف سیستم ایمنی است، بنابراین توصیه می‌شود افراد در روزهای شیوع کرونا به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین