کد خبر: ۶۵۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

استفاده اجباری از ماسک بسیار موثر است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوره اپیدمی کرونا طولانی و باورهای مردم برای پیشگیری از کرونا ضعیف‌تر شده و رفتارها تغییر کرده و در نتیجه موضوع استفاده اجباری از ماسک مطرح و از ۱۵ تیر ماه اجرایی شد که بسیار موثر خواهد بود.
استفاده اجباری از ماسک بسیار موثر است
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه در گفت ‌وگو با ایرنا درباره اجباری شدن استفاده از ماسک برای مقابله با ویروس کرونا افزود: در کل دنیا روند افزایشی در ابتلا و بستری به علت ویروس کرونا را شاهد هستیم. رییس سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که باید رویکردی جامع برای مقابله با کرونا داشته باشیم که این موضوع می‌تواند شامل شناسایی بیمار، قرنطینه کردن بیماران، بررسی تماس‌های نزدیک با بیمار، تست کردن افراد مورد هدف و رعایت کردن بهداشت از طرف مردم باشد. در زمینه رعایت کردن بهداشت از طرف مردم در همه دنیا ثابت شده که استفاده از ماسک اثربخش‌ترین عامل برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین عامل برای انتقال ویروس کرونا، ریزقطره‌هایی است که موقع عطسه و سرفه و صحبت کردن به فرد مقابل منتقل می‌شود و اگر از ماسک استفاده کنیم، فرد مقابل را از انتقال بیماری محافظت می‌کنیم و وقتی هر دو طرف از ماسک استفاده کنند، درصد این پیشگیری افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برای بیماری کووید ۱۹ که فعلا واکسن و داروی مشخصی ندارد، بهترین راه همین است که با فاصله گذاری و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها، میزان ابتلا به بیماری را کاهش بدهیم.

لاری گفت: وقتی مردم ضرورت چیزی را بدانند، همکاری می‌کنند. همان طور که مردم در روز سیزدهم فروردین ۹۹ همکاری داشتند و از سفرها در تعطیلات نوروز خودداری کردند، باز هم اگر ضرورت موضوع را بدانند، همکاری می‌کنند. همان طور که افراد هنگام خروج از منزل، تلفن همراه خود را بر می‌دارند، باید ماسک را هم برداشته و این پیام را به طرف مقابل منتقل کنند که می‌خواهند از طرف مقابل محافظت کنند. استفاده از ماسک بسیار موثر است و حتی در سایر کشورها هم به طور جدی این رفتار را پیش گرفته و توانستند کاهش جدی در آمار ابتلا و بستری داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: علت این‌که اجباری شدن ماسک از ۱۵ تیر ماه شروع شد این بود که رییس جمهوری اصرار داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش بیشتری برای تامین ماسک انجام داده و ماسک را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بدهد. تامین ماسک بر عهده وزارت بهداشت نیست و وزارت بهداشت وظیفه دارد که به مردم آموزش بدهد که از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین