کد خبر: ۶۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

گردان‌های حزب‌الله عراق اتهام دست داشتن در ترور الهاشمی را رد کردند

گردان‌های حزب‌الله عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با بیان اینکه دروغ‌های خون ریزان (آمریکا و اسرائیل) نیروهای مقاومت را از انجام وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی خود باز نخواهد داشت، اتهام دست داشتن گروه‌های مقاومت در ترور الهاشمی را رد کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری "المیادین"، در این بیانیه آمده است: تاریخ آمریکا و حامیان آن که سراسر جنایت است، روش‌های خیانت و جنایت‌کاری را برملا و پستی و رذالت تصمیم‌گیران این رژیم‌ها را آشکار می‌کند.

این بیانیه بر نقش پررنگ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در کشتار هولناک تظاهرات اکتبر گذشته عراق (آبان ۹۸) تأکید کرد.

گردان‌های حزب‌الله عراق با رد هرگونه اتهامات مطرح شده در خصوص این که ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی توسط گروه‌های مقاومت صورت گرفته اعلام کرد: سرعت اتهام زنی به گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی تأییدی است بر اینکه عامل قتل و اتهام [این حادثه] یکی است.

الهاشمی شامگاه دوشنبه در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه‌های عراقی باز می‌گشت، مقابل خانه‌اش در منطقه زیونه بغداد هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و جان سپرد.

در فیلمی که از صحنه ترور منتشر شده، چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت وی را تعقیب می‌کنند و پس از توقف خودرو، یکی از موتورسواران وی را در داخل خودرو به رگبار می‌بندد.

این بیانیه افزود: آن چه روشن است، این است که رسانه‌های مخالف، دست به اتهامات سریالی علیه مخالفان حضور نظامیان آمریکایی در عراق می‌زنند.

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در ۱۳ دی ماه ۹۸ صورت گرفت، پارلمان عراق ۱۵ همان ماه طرح خروج نیروهای ‌آمریکایی‌ها از خاک این کشور را تصویب کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر وقت عراق نیز در جلسه رأی‌گیری پارلمان این کشور خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت که منافع بغداد و واشنگتن ایجاب می‌کند نیروهای خارجی، خاک عراق را ترک کنند.

در ادامه بیانیه این گروه مقاومت عراقی آمده است: رسانه‌های متخاصم و بوق تبلیغاتی صهیونیستی درصدد هستند، با دروغ و اتهام، وجهه عراقی‌های شریف را خدشه‌دار کنند.

گردان‌های حزب‌الله عراق در پایان افزود: نیروهای جهادی مقاومت مزین به اخلاق پهلوانی و اصول ثابت و ارزش‌های قانونی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین