کد خبر: ۶۶۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

نقش نامه وزارت اطلاعات در رد اعتبارنامه تاجگردون

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در حالی امروز در مجلس یازدهم رد شد که از همان روز آغاز به کار پارلمان معلوم بود که حضور تاجگردون برای چهار سال دیگر در بهارستان سخت خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

فرایند طولانی بیش از یک ماهه درباره اعتبارنامه تاجگردون بالاخره امروز چهارشنبه ۱۸ تیر در مجلس به پایان رسید و با رد اعتبارنامه، غلامرضا تاجگردون دیگر نماینده مجلس نیست و به عنوان نوزدهمین نماینده تاریخ پارلمان پس از انقلاب باید ردای نمایندگی را از تن خارج کند.

از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم تا امروز صحبت‌های بسیاری از سوی معترضان اعتبارنامه تاجگردون و در راس آن علیرضا زاکانی نماینده قم بیان شده بود که تلاش داشت نشان دهد تاجگردون به دلیل فساد نباید در مجلس باشد.

نقش نامه وزارت اطلاعات در رد اعتبارنامه تاجگردون

با این همه، اما شعبه بررسی اعتبارنامه و کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده بودند در حالی که در صحن مجلس دو بار نمایندگان به این اعتبارنامه رای ندادند. در هر شکل امروز و در جلسه غیرعلنی پیش از رای‌گیری صحبت‌های معترضان و دفاع تاجگردون انجام شد. اما آن‌چه سوال اساسی را در این باره به وجود آورده همین بحث غیرعلنی برگزار شدن جلسه مجلس بود.

این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که به توییت مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس یازدهم و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس رجوع کنیم. طغیانی بعد از رد اعتبارنامه تاجگردون در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بنابر نامه وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین سند موجود، با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت کردم. دعوای شخصی با کسی نداریم، اما حرمت و اعتبار جایگاه نمایندگی مجلس را باید حفظ کرد.»

نقش نامه وزارت اطلاعات در رد اعتبارنامه تاجگردون

نکته مهم این توییت ارجاع مخالفت با اعتبارنامه تاجگردون بنا بر «نامه وزارت اطلاعات» است. این در حالی است که با توجه به تایید صلاحیت منتخب گچساران و باشت پیش از انتخابات و شرکت تاجگردون در انتخابات دوم اسفند، احتمالا وزارت اطلاعات هم به عنوان یکی از مراجع چهارگانه نظرش را اعلام کرده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا درباره این نامه تازه که «مهمترین سند موجود» خوانده شده، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت یا تنها ماجرا با رفتن غلامرضا تاجگردون از مجلس به پایان خواهد رسید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین