کد خبر: ۶۶۰۱۲۳
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
به مقامات ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم و تصمیمات غلط از آب درمی‌آید

گلایه‌های وزیر بهداشت از مردم و مسئولان: اگر فشار بیاورند ناگفته‌ها را می‌گویم| عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند| مدتی هم قهر بودم، هم دل‌شکسته و عصبانی!

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در بحران کرونا گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند. این عده چه از مردم و چه از دوستان غیر مردم که در جایگاه‌های مختلف در بخش خصوصی یا دولتی نشسته‌اند، سبب شدند این دستاورد عظیم ملی در مقابله با کرونا ساده انگاشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در جلسه‌ اضطراری ستاد کرونای پایتخت گفت: روزی به یکی از عزیزانم گفتم چرا ماسک نزدی تا بیمار نشوی؟ و او با بغض به من گفت وقتی به بیمارستان رفتم و دیدم پزشک و پرستاران دیگر ماسک ندارند. آن را از صورتم برداشتم؛ عین روزهای دفاع مقدس که قمقمه آب را به یکدیگر می‌بخشیدند. شما افتضاح تحصن در اروپا و آمریکا و آمدن پزشک و پرستار به خیابان را در ایران ندیدید و این علتی ندارد جز غیرت ملی کادر درمانی کشورمان. وقتی طبیب متخصص دانشمند ما آنگونه صحبت می‌کند من او را می‌ستایم اما گله‌ من از این بخش نیست، این تحسین برانگیز است اما گله من از این است که وقتی به مقامات ارشدمان آدرس غلط می‌دهیم، تصمیم گیری‌ها غلط از آب در می‌آید و من دیگر نمی‌توانم به آقای دکتر بگویم پرسنل من دارند آلوده می‌شوند و از این حقانیت به خوبی نمی‌توانم دفاع کنم. گله من از این جاست و نه از ایثار و جوانمردی و گذشتی که انجام شد. چرا زبان من به عنوان وزیر شما باید در یک مرجع عالی کند شود به دلیل استناد به واژه‌های غیر کارشناسی که ممکن است حتی از سر گذشت بوده باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: من نمی‌خواهم ایثار و گذشت را با چنین بخشی قاطی کنم. بیشترین زیان در این دوران در بخش سلامت داده شده است. همه بخش‌های کشور اذیت شدند اما هیچکس به اندازه ما اذیت نشد، ما بیشترین شهید را دادیم و زمانی که همه فرار کردند از آسیب‌های عفونت، بچه‌های ما دل به این آتش زدند. زمانی که همه‌جا تعطیل شد ما سه شیفته کار کردیم. ما بیشترین ضرر اقتصادی را کردیم. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمدهای اختصاصی خود تنها ۱۵ درصد درآمد دارند در حالی که ۶۰ تا ۷۰ درصد مخارج خود را با این درآمدها باید بگذرانند. بیشترین زیان جانی، مالی و همه چیز را در این مدت دادیم.

نمکی خاطرنشان کرد: من به عنوان وزیر و یک خدمتگزار کوچک، شرمنده این مدافعین سلامت هستم که با تمام گذشت این مدت را طی کردند. ما برنامه‌ داریم اما عده‌ای دچار سهل انگاری شدند. این عده چه از مردم و چه از دوستان غیر مردم که در جایگاه‌های مختلف در بخش خصوصی یا دولتی نشسته‌اند، سبب شد این دستاورد عظیم ملی ساده انگاشته شود. من مدت‌ها بود جلوی دوربین نیامده بودم. هم قهر بودم، هم دلشکسته بودم و هم عصبانی بودم. بارها گفتم این دستاورد بزرگ ملی را از دست می‌دهیم و این حرکت بزرگ افتخار آفرین در عرصه بین‌المللی را در عرصه بین‌المللی لگدمال بی توجهی نکنید. من خدمت مقام معظم رهبری نوشتم که من بارها گفتم کسانی که چندین سال است مرا می‌شناسند می‌دانند من در عمرم تملق نکرده‌ام ولی خدا شاهد است حمایت و بصیرت مقام معظم رهبری در این دوره را وظیفه دارم، اعلام کنم.

وی با اشاره به اینکه یک روزنگار کرونا دارد، تصریح کرد: در خیلی از روزهای این روزنگار که ان شاءلله اگر عمری باشد، منتشر می‌شود نوشته‌ام که خدایا تا من زنده‌ام و تا زمانی که این مسئولیت بر دوش من است، سایه بلند مقام معظم رهبری را از سر من بر ندار. من خدمت ایشان عرض کردم که نگران مرگ سه رقمی هستم. ما به زحمت آمار را به حدود ۳۰ مرگ در روز رساندیم و به سمت تک رقمی کردن این عدد بودیم به شکلی که حتی در تهران توانستیم این کار را بکنیم. ما برنامه مرگ تک رقمی و کنترل بیماری را داشتیم. ما گفتیم در فاز اول مدیریت، فاز دوم کنترل و فاز سوم مهار بیماری‌ را خواهیم داشت تا جایی که در ۱۳ استان به فاز مهار بیماری رسید.

نمکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما در اپیدمی می‌گوییم اگر پروانه‌ای در هرات پر زد باید در استان خراسان و سیستان و بلوچستان ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده منتظر طوفانش باشیم. بنده که با مدیریت اپیدمی بیش از ۳۰ سال پیش ذهنم شکل گرفته است. روز اولی که خبر شیوع این ویروس را در چین دریافت کردم، به همکارانم گفتم که خودتان را برای یکی از ناشناخته‌ترین، خطرناک‌ترین و عجیب‌ترین ویروس‌های جهان آماده کنید.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز پنج تن از معاونان من در پنج استان برای ویزیت حضور پیدا کرده‌اند و قرار است تا فردا در۱۰ استان را ویزیت کنند.

وی افزود: من روز اول دکتر گویا و دکتر رئیسی را به استان‌ها فرستادم تا تخت‌ها و پروتکل‌ها را آماده کنند. ما اولین کشور جهان بودیم که پروازها را قطع کردیم. بنده در 7 بهمن جلسه‌ای برای قطع پروازهای چین برگزار کردم. خیلی از افراد باور نمی‌کردند و به شوخی می‌گرفتند.

دکتر نمکی ادامه داد: ما اولین کشوری بودیم که در ورودی‌های زمینی، دریایی و هوایی گیت‌هایی را برای کنترل افراد گذاشتیم و زمانی که کیت آزمایش کرونا در دنیا حرفش به میان آمده بود، ما به کمک دکتر بیگلری و خانم دکتری مختاری آزاد، طراحی روش pcr را برای شناسایی ویروس انجام دادیم و تا ۱۵ روز پس از اپی سنترهای گرفتار در قم و گیلان به ما مقداری کیت رسید که دکتر آسایی از سفر خود به ژنو آورده بودند.

وی ادامه داد: تست ۵۷ دانشجوی ایرانی ووهان که اواسط بهمن به کشور آمدند توسط خودمان انجام شد بنابراین این کشور خودش را برای یک چنین هجمه‌ سنگینی آماده کرده بود و ما با برنامه پیش آمدیم که اینگونه آبرو خریده شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: اینکه ما ستادهای فرماندهی تشکیل دادیم و کلی پروتکل تنظیم کردیم و تمام تیم‌هایمان را برای ورود به چنین صحنه‌ پر حادثه‌ سهمگینی آماده کردیم یک ضرر هم برایمان داشت که عده‌ای خیلی به نظرشان راحت آمد.

نمکی افزود: آمریکایی‌ها به غیر از چند هزار میلیارد که برای معیشت مردمانشان هزینه کردند،۱۱۱ میلیارد دلار را فقط برای بخش سلامتشان هزینه و انگلیسی‌ها ۲۰ میلیارد تنها برای بخش سلامت هزینه کردند در حالی که بنده از یک میلیاردی که مقام معظم رهبری فرمودند زیر ۳۰ درصدش را تا امروز توانسته‌ام دریافت کنم ولی با توجه به میزان مرگ و ابتلا و گرفتاری‌هایمان و میزان آوارگی مردم در درمان، از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هفت به یک ما جلو بودیم که این حرکت‌های بزرگ به معنای یک برنامه و ایثار و یک روش موفق است.

وزیر بهداشت گفت: ما با اتکا بر همدلی و وفاق ملی بود که توانستیم کاستی‌ها را جبران کنیم. اینکه توانستیم در فاز اول دفاع خوب بکنیم و در فاز دوم حمله‌خوب انجام دهیم نشان از یک مدیریت منسجم برنامه‌ ریزی شده بود و معتقدیم موفق‌ترین برنامه‌ جهانی را در عرصه‌ ملی ما داشتیم.

وی با اشاره به اینکه روزی bbc,voa و ... زحمات ما را در مقابله با کرونا به سخره می‌گرفتند، گفت: وقتی آن افتضاح را در اروپا و آمریکا دیدند. خفه‌خون گرفتند. آن‌هم اروپا و آمریکایی که میزان تختش به هزار نفر جمعیت در بدترین شرایط ۶ تا ۷ برابر ما است. با تمام زحماتی که در طرح تحول سلامت کشیده شد، میزان تخت ما به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت ۱.۶ است. این یعنی در جایی ۱ و در جایی حتی زیر یک است در حالی که فرانسه ۷.۷ تخت به ازای هزار نفر جمعیت دارد. این کاستی‌های در اوج شرایط تحریم‌ها است.

بیشترین زیان اقتصادی را بخش سلامت دیده

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است: وزیر بهداشت گفت: بیشترین زیان را ما در بخش سلامت داده‌ایم و بخش‌های اقتصادی اذیت شدند، ولی هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشد. وقتی همه از کانون‌های کرونا فرار کردند دوستان ما دل به کانون عفونت دادند.

سعید نمکی با بیان این که ایران اولین کشور جهان بود که پروازهایش را قطع کرد، گفت: روز ۷ بهمن که بسیاری از کشور‌ها این مسئله را شوخی می‌گرفتند جلسه‌ای برای قطع پرواز‌ها از چین ترتیب دادیم. ما اولین کشوری بودیم که در ورودی‌های زمینی و دریایی و هوایی گیت کنترل مسافران را گذاشتیم و کیت آزمایش کرونا را با رئیس انستیتو پاستور و خانم دکتر مختاری روش پی سی آر را برای شناسایی ویروس کرونا طراحی کردیم.  ۱۵ روز پس از گرفتاری در قم و گیلان چند کیت را دریافت کردیم، اما از ۵۷ دانشجوی ووهان که در اواسط بهمن وارد کشور کردیم خودمان تست گرفتیم؛ یعنی ایران خودش را برای این هجمه سنگین آماده کرده بود و با برنامه پیش رفتیم که آبرویمان خریده شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار فقط برای حوزه سلامت اختصاص دادند، گفت: این هزینه جدا از حمایت‌های معیشتی این کشور از مردمش بود؛ انگلیس نیز ۲۰ میلیارد برای بخش سلامت هزینه کردند، اما بنده از یک میلیاردی که مقام معظم رهبری فرموده بودند زیر ۳۰ درصد را تا امروز توانسته ام دریافت کنم، ولی از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ۷ به یک جلو بودیم. این حرکت‌های بزرگ مانند روشی بود که در دفاع مقدس آزمودیم، با همدلی و وفاق ملی توانستیم کاستی‌ها را جبران کنیم. اینکه توانستیم در فاز اول دفاع و در فاز دوم حمله خوب کنیم ناشی از یک مدیریت منسجم و برنامه موفق ما بود. ما معقتدیم موفق‌ترین برنامه جهانی را در عرصه ملی داشتیم. رسانه‌هایی مانند بی بی سی و ایران اینترنشنال که در روز‌های ابتدایی به ما حمله می‌کردند وقتی اوضاع افتضاح اروپا و آمریکایی که میزان تخت شان به ازای جمعیت ۶ تا ۷ برابر ماست را دیدند ساکت شدند. ما با همه زحماتی که در طرح تحول کشیده شد به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۶ تخت داریم در الیکه فرانسه ۷.۷ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت دارد. یک پرستار و پزشک ما مانند آن تحصن و افتضاحی که پزشکان و پرستاران غربی به خیابان‌ها آمدند را انجام ندادند. امروز در نقطه‌ای که قرار گرفته ایم نمی‌توانیم به عقب برگردیم و نمی‌توانیم مردم خسته را به شعار در خانه بمانیم برگردانیم. در روز سیزده بدر مردم در خانه ماندند، اما الان نمی‌شود کسبه را به تعطیلی کار‌ها مجبور کرد. روشی هنرمندانه‌تر می‌خواهیم که مردم را به رعایت شیوه‌های بهداشتی تشویق کنیم و باید ببینیم چگونه می‌توانیم مردم را متقاعد به رعایت این دستورالعمل‌ها کنیم. باید برای افزایش فاصله گذاری هوشمند، نظارت بر پروتکل‌های اصناف و استفاده از ماسک به عنوان اولین راهکار‌های کنترل کرونا وقت ویژه بگذاریم.

نمکی با بیان اینکه ما برای مردم چهار پنج ماه عمل‌های الکتیو (غیراورژانسی) را متوقف کردیم خاطرنشان کرد: بیشتر از این نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. باید امروز ظرفیت تخت‌های غیرکرونایی را حفظ کنیم و خواهشم این است همه بیمارستان‌ها را گرفتار کرونا نکنیم. باید برای تهران برنامه ریزی کنیم که تعدادی از بیمارستان‌ها را برای بیماران کرونایی و تعدادی را برای بیماران غیرکرونایی اختصاص دهیم و بیمارستان‌های کرونایی و غیرکرونایی را جدا کنیم.

وی با بیان اینکه گله من از این است که به مقامات ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم و تصمیمات غلط از آب درمی‌آید، خاطرنشان کرد: بیشترین زیان را ما در بخش سلامت داده‌ایم و بخش‌های اقتصادی اذیت شدند، ولی هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشد. وقتی همه از کانون‌های کرونا فرار کردند دوستان ما دل به کانون عفونت دادند. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد اختصاصی خود ۱۵ درصد درآمد دارند؛ در حالیکه ۶۰ درصد مخارجشان از همین درآمدهاست و ما بیشترین زیان جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داشتیم.

نمکی با بیان اینکه بنده به عنوان وزیر بهداشت شرمنده مدافعان سلامت هستم، گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جا‌های دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند. بنده مدت‌ها جلوی دوربین نیامده بودم، قهر بوده، دل‌شکسته و عصبانی بودم. بار‌ها گفتم این حرکت بزرگ افتخار آفرین را لگدمال بی توجهی نکنیم. دل‌نوشته‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم و حمایت و بصیرتی از رهبری در این دوره دیده ام، از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم این سایه بلند را از سر من برندارد.

وی اضافه کرد: در دوگانه معیشت و سلامت، وزیر بهداشت که باید تنها به سلامت می‌پرداخت باید به معیشت بیش از سلامت می‌پرداخت و باید به پرسنل می‌گفتم پروتکل بنویسند؛ ما در تحریم هستیم و مردمی داریم که امور روزانه‌شان با یک زیرپله می‌گذرد؛ ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن مرگ ومیر و همچنین برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری را داشتیم. اگر بگویم اولین مقصر این صحنه کیست، می‌گوییم امریکای جنایتکار که ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند. اینکه مردم از فقر و تهیدستی رو به طغیان می‌برند، باید رئیس‌جمهور این مملکت به عدم شکل‌گیری این طغیان فکر کند. بنده نمی‌توانم به مغازه‌داری که چک برگشتی دارد کمک نکنم و باید اقتصاددانان به کمک ما می‌آمدند و راهکار به بنده ارائه می‌کردند که چطور مملکت را در این شرایط اداره کنیم تا طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشیم. اینکه ما در کرونا دچار خسران شدیم به این معنی نبود که نفهمیدیم بازگشایی‌ها آمار‌ها را بالا می‌برد بلکه زانوزدن ما در مقابل اقتصادی بود که بیش از این پتانسیل نداشت.

وی با بیان اینکه به شدت از برنامه وزارت بهداشت و تلاش همکارانم دفاع می‌کنم، گفت: نیرو‌های مسلح جوانمردانه ایستادند، صدا و سیما نمره ۲۰ داشت و سازمان‌های مردم نهاد، خیرین همراه بودند و روحانیت با نجابت با ما برخورد کردند. استانداران نیز با تمام وجود به صحنه آمدند و کسی ما را تنها نگذاشت. نشد که از یک دادستان بخواهیم یک نفر را که به تضعیف ما می‌پرداخت به شعبه‌ها احضار نکند.

منبع: ایسنا و تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
11
60
آقای دکتر هنوز هم اعتقاد داری قرنطینه برای قرون وسطی هستش؟ یه بازه دنبال مسابقه با کشورهای اروپایی و امریکایی سر ارقام بودی هنوز هم هستی؟چند تا پروتکل نوشتید و فکر کردید کرونا از این پروتکل ها شما می ترسه و فرار می کنه ،چهار تا ضربدر روی صندلی مترو و اتوبوس زدید و همه افراد هم گفتی سر کار حاضر شند حتی افراد پرخطر و فقط گفتید مردم رعایت کنید ولی ایا ناوگانی هم اضافه کردید؟اقای دکتر مشکل این مملکت وجود افرادی مثل شماست که جسارت گفتن حقایق را ندارند برای خوش امد .......انشالله اگر ما هم یه روز زنده بودیم یک روزنگار درست می کنیم از حرف های ضد و نقیض و وعده های پوچ امثال شما که هم مردم را به کشتن دادند هم تیم عزیز پزشکی این کشور که من نمی دونم که شما با چه رویی می تونید تو صورتشون نگاه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
غیر منصفانه نوشته ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
جناب ناشناس انگار در خواب تشریف دارید
مهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
کاملا موافقم.خدا رو شکر که ایشان دیگه پزشک نیستند که یک عده بگویند یاز پزشکان رو وزیر کردن.اتفاقا این دوره زمانه یکی مث دکتر هاشمی رو می خواد که با جرات باشه و کوتاه نیاد
شکنجه داوطلبان کنکور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
23
وقتی این همه استرس و بلاتکلیفی وارد میکنن فرقی به حال داوطلبان نداره مهم اینکه تا لحظه آخر بلاتکلیف میزارن که از شکنجه دادن لذت ببرن ـ دو دستگی داوطلبان هم بهانه خوبی براشون هست......
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
13
35
این بگم بگم ها برای باجگیری از جناح مقابل رواج داره و قربانی آن مردم هستند.
خب بگو،دنبال چی میگردی؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
منفي اشتباهي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
4
51
اگرمسئولین ماتصمیمات درست می گرفتندکه مملکت به این روزنمی افتادکه مثل قماربازی که ....واگذارمیکند.مملکت را به چین بفروشند.درضمن جناب وزیر این وضعیت به نفع عده ای است وبه آن دامن می زنند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
15
39
شک نکنید مقصر اصلی این اتفاقات شخص رییس جمهور است. برای بازگشایی کشور عجله کرد. بعد ایراد ترامپ میگره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
کشوری که اقتصادش ورشکسته است و اغلب مردم اندوخته ای ندارند چاره ای نیست که فعالیتها زود تر آغاز شود بفرمائید چه کسانی کشور را اینگونه گرفتار کردند
ناشناس
| Spain |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
پس حمله بیولوژیک و ویروس رو برای ایرانیان ساختند چی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
فشار آورندگان به رئیس جمهور مقصرند
لي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
3
22
اين وزيري که ميگه اگه فشار بيارن ميگم، يعني خيانت کرده . جناب وزير يادته آمار ميساختيد براي مردم ؟ يادته هي قسم ميخورديد که والله کرونا دقيقا بعد انتخابات رسيد ايران ؟ ديوارتون کجه دکي . براي هيچکس اهميتي نداره شما چي ميگيد و چي افشا ميکنيد. براي مردم همه چي رو شده کاکاش
ر. آ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
10
آیا می دانستید که عواقب بازگشایی ها بدون امکان کنترل موثر بیماری چیست؟

آیا می دانستید سیاست دولت اگر همراه با برنامه‌های موثر برای کنترل اپیدمی نباشد آحاد ملت مجبورند سرکار بروند و از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و ... و نهایتا در معرض ابتلای به ویروس کرونا قرار گیرند بدون آنکه امکان رعایت فاصله ایمن با دیگران را داشته باشند.

آیا می دانستید که تصمیم به خروج از شرایط اضطراری و به‌ راه انداختن چرخ اقتصاد، بدون اجرای برنامه‌های موثر برای کنترل بیماری، خطرهایی در پی دارد و ممکن است موجب ایجاد امواج جدید شیوع بیماری و فرسودگی و از کارافتادن نظام درمان و حتی از کنترل خارج شدن اپیدمی گردد و زحمات قبلی را به باد دهد. بیمارستان‌ها ناگهان به حد اشباع برسند و شمار تلفات افزایش یابد. به اضافه اینکه صدمات اقتصادی و گسترش بیکاری و نارضایتی را درتناوب قرنطینه و عدم قرنطینه ها ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
2
16
وقتی خیلی از خائنین وطن ارز برای واردات دارو و لوازم پزشکی را دریافت میکنند و بجای آن لوازم آرایشی وارد میکنند چرا وزارت بهداشت هیچ اقدامی نمی کنه بعد وقتی شرایط اضطرایی پیش میاید آنوقت تعداد تخت های بیمارستانی را با اروپا مقایسه میکنید و متاسفانه تمامی مسئولین مملکت سینه شان مخزن اسرار باز خواهد شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
29
این حرفهاش مثل همان معجزه قرنشه جدی نگیرید
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
20
شما که ارتباط مستمر با مقامات ارشد دارید چرا اجازه دادید آدرس غلط به ایشان بدهند . در ثانی مقامات ارشد مگر نباید اطلاعات مربوط به سلامت مردم را از شما بگیرند؟
متاسفانه شما هم مجیز گو و متملق هستید و تا به مقامات ارشد میرسید زبانتان بند می آید.
اکبر
|
Germany
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
5
بنویس کرونای انسان .
بخوان کردار انسان .
محسن
|
Germany
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
2
12
امار کرونا رابطه مستقیم با کردار انسان دارد .
امار کرونا یعنی کردار انسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
فلسفه نبافيد لطفاً
مهار كرونا هزينه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
5
ممنون که حقیقت را گفتید دولت قبل از چنین طغیانی می‌تواند خیلی ترم با چند کار مشکل را کمتر کند عقب نشینی از حذف کار صفر که پیشاپیش پول را بسیار بی ارزش کرده و موکول کردن آن به زمان بهتر و کاهش تفاوت حقوق بین حقوق بگیر و بازنشسته که هم مردم را عصبانی کرده و هم ناتوان
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
13
مشکل از تحریمهایی هست که میگفتن کاغذ پارست.اما همون کاغذ پاره ها به لطف طبری و خاوری ها اقتصاد کشور رو به ته دره برده.الان اکثر مردم پولی برای خرید مایحتاج ندارن چه برسه خرید ماسک و مواد ضدعفونی.یک لیتر الکل ۷۰درصدو یه بسته ماسک درماهشهر خریدم۱۷۷هزار تومان.مگر چقد از مردم چنین پولی دارن که هزینه کنن.من هم از چیزهای دیگه زدم تا این رو تهیه کنم چون بیمار خاص هستم و مجبورم.تقتیان یکم به خودتون بیایید جلوی ‌رانت ها رو بگیرین توی کشور.اگر همه دنیا باما بدباشند که هستند اما سطخ اقتصاد و زندگی وزیر تا کف جامعه ترین ادم یکی باشه هیچی نمیتونن بکنند.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
12
استفاده از سیاست کهنه بگم بگم ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
8
آقای وزیر چند وقت پیش گفتید که در بعضی استانها حالا حالاها باید مریض کرونایی تحویل بیمارستان بدهند و بدهکار بیمارستان هست و به پیک نرسیده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
6
واقعا الان چکار با اینهمه مبتلا و کشته خواهید کرد؟
قرنطینه هم دیگر جواب نخواهد داد
خدا به داد این مردم برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
1
13
آیا دیدین ک جناب وزیر برا یک دفعه تاکید می‌کنم یک بار در یک بیمارستان درگیر با ویروس کرونا حتی تهران و نه شهرستان حضور پیدا کنه و از پرسنل خودش دلجویی کنه؟
واقعا کسی دیده
صرفا ی جلسه تشکیل میده و با فاصله زیاد میشینه و صحبت میکنه
آخه اینم کاری داره دیگه
بعد میگه فلان کردم چنان کردم
همه را دارن پرستاران و پرسنل خدماتی و پزشکا انجام میدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
2
14
بهش خوش گدشته . میخاد تو دولت اینده هم وزیر باشه داره زمینه چینی میکنه.
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
1
11
افشا چیه مگه دیگه مردم افشا شما و بقیه براشون مهمه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
3
2
کاش دکتر هاشمی بجای شما سرکار بود تا الان مدیریت میکرد و تمام شده بود
نه شما نه معاونان شما اینکاره نبودید
سطح وزارت که شوخی نیست
وقتی اعمال سلیقه شخصی اقای معاون شما که قرنطینه مدل قدیمی خطاب میشه
شما دیگه نباید بندازید گردن مردم لطفا تشریف ببرید تا دیر نشده یکی بیاد اینهمه مرگ و میر را جمع کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
5
این آقا در حد وزارت نیست، وزیر قهر نمی کند، وزیر حق و حقوق مردم را از حلقوم شیر بیرون می کشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
كشيدن حق مردم از حلقوم شير
خيلي خوب
اگر اينجوريه كه ما اصلا نبايد وزير داشته باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
1
0
چکار میشه کرد باید بسازی هرچند که سوختن دارد. مردم را در نظر داشته باش و برای آنها قدم بردار.
محسن شکری
|
Japan
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
3
راستی جناب وزیر میگفتن بزودی اخباری را اعلام می‌کنیم که ایران را در صدر کشورهای جهان قرار می‌دهد ولی نگفتید و خبری نشد و کسی هم پیگیر نشد که اون خبر چی بودش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین