کد خبر: ۶۶۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

قیمت طلا رکورد زد

طلا به عنوان گزینه‌ و ذخیره‌ای مطمئن در دوره‌های نوسان و بی‌ثباتی اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌های اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمت جهانی طلا به بالاترین میزان در ۹ سال گذشته رسیده است.

امروز چهارشنبه ۸ ژوئیه قیمت هر اونس (۲۸/۳۵ گرم) طلا در بازار جهانی برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۱۸۰۰ دلار رسید.

قیمت طلا رکورد زد

این فلز ارزشمند به صورت سنتی به عنوان گزینه‌ و ذخیره‌ای مطمئن در دوره‌های نوسان و بی‌ثباتی اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ایران هم که علاوه بر عامل افزایش قیمت جهانی، وضعیت وخیم اقتصادی و کم‌ارزش شدن پول ملی، باعث رشد بی‌سابقه قیمت طلا شده، ارزش هر گرم طلا در بازار به حدود ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

در ماه‌های اخیر شیب رشد نرخ طلا در ایران -مانند ارزهای خارجی- بسیار تند بوده است. ارقام ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که قیمت طلا در ایران در شش ماه گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند مطمئن نیستند که افزایش اخیر قیمت طلا چه زمانی و چگونه ممکن است متوقف شود یا به ثبات برسد. چون به گفته آنها همه‌گیری ویروس کرونا بازارهای سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و مسئله به منطقه‌ و کشوری خاص محدود نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی از رکود خارج شود، ادامه شیوع کرونا در نقاط مختلف از جمله آمریکا باعث افت شاخص بازارها در دو روز گذشته شده است.

کارشناسان می‌گویند این کاهش و همین طور ضعف دلار در هفته‌های اخیر، به افزایش کم‌سابقه قیمت طلا کمک کرده و باعث توجه سرمایه‌گذاران به ویژه در آمریکا به این فلز گرانبها شده است.

مایکل هوسون، تحلیلگر ارشد اطلاعات در سی‌ام‌سی مارکت بریتانیا، به خبرگزاری رویترز گفت که سرمایه‌گذاران از خرید دارایی‌‌هایی که ریسک بالا دارد، خودداری می‌کنند چون به گفته او به نظر نمی‌رسد که بهبود شرایط با شیبی تند صورت بگیرد و اکنون این باور غالب وجود دارد که وضعیت بی‌ثبات اقتصادی مدت‌ها طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیل ویلسون، تحلیلگر سایت مارکت دات کام هم گفته است که سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط نامطمئن اقتصادی، تنها دلیل اقبال جهانی به طلا نیست بلکه "نگرانی بلندمدت‌تری از افزایش شدید تورم به خاطر تزریق کم‌سابقه پول از سوی دولت‌ها وجود دارد."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین