کد خبر: ۶۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

واکنش آمریکا به گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

دولت آمریکا در اولین واکنش خود به گزارش سازمان ملل درباره اقدام غیر قانونی آمریکا در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که این گزارش انتقاد آمیز سازمان ملل از عملیات ترور، چهره درخشانی از سردار سلیمانی بر جای می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار گزارش انتقاد آمیز «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره عملیات ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، خشم و عصبانیت مقامات آمریکایی را به همراه داشته است.

به گزارش المیادین، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه، یک روز پس از انتشار گزارش کالامارد مبنی بر غیر قانونی بودن قدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی گفت که این گزارش منجر به «درخشش چهره» سردار سلیمانی می‌ شود.

واکنش آمریکا به گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

اورتگاس در بیانیه خود گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر را که در آن اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین المللی اعلام شده، محکوم کرد و گفت که این گزارش با نوعی «عدم صداقت فکری» منتشر شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ خود بار دیگر مدعی شد که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی برای «دفاع از خود» انجام شده است.

«اَگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر روز سه شنبه با انتشار گزارشی درباره جنایت ایالات متحده آمریکا در ترور سردار سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، آن را «غیر قانونی» و «نقض قوانین بین المللی» خواند.

کالامارد افزود: «آمریکا در توجیه هدف قرار دادن خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، دلایل و مدارک کافی مبنی بر اینکه منافع آن مورد حمله قرار گرفته یا در معرض حمله قرار دارد، ارائه نکرده است».

وی قرار است نتایج گزارش خود در این زمینه را روز پنجشنبه تقدیم شورای حقوق بشر سازمان ملل کند تا کشورهای عضو آن را مورد بررسی قرار دهند. آمریکا دو سال پیش از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد و اکنون عضو آن نیست.

گزارشگر ویژه سازمان ملل چند ماه پیش نیز با انتشار پیام‌های توئیتری در این رابطه گفته بود که «ترور هدفمند قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس غیرقانونی و نقض قوانین حقوق بین الملل است».

بامداد سیزدهم دی‌ماه سال گذشته، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به‌دستور شخص ترامپ صورت گرفت، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین