کد خبر: ۶۶۰۲۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
ضرورت تدوین دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم

روحانی: توانستیم موج اول کرونا را در مراکز استان‌ها مهار کنیم!

جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا روز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل و آخرین موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شیوع بیماری کرونا در کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ میزان شدید آلودگی در اوایل شیوع کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با سیاستگذاری و اجرای دقیق و عملی برنامه‌های طراحی شده و انسجام بخشی و هماهنگ سازی تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور و تلاش بی وقفه و افتخار آمیز کادر درمانی توانستیم موج اول شیوع کرونا را در مراکز استان ها مهار کنیم و در اردیبهشت و خرداد ماه به آرامش نسبی برسیم.

وی با بیان این‌که «در ماه‌های گذشته به سرعت توانستیم در میان کشورهای جهان به لحاظ میزان ابتلا و آمار قربانیان به رده های پایین برسیم»، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی ما در این زمینه موجب تحسین سازمان بهداشت جهانی شد و بسیاری از کشورهای جهان خواستار استفاده از تجارب ایران در این مقابله با بیماری کرونا شدند،‌ اما مهمترین عامل این موفقیت بزرگ، همراهی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعملها بود.

روحانی: توانستیم موج اول کرونا را در مراکز استان‌ها مهار کنیم!

روحانی با اشاره به شرایط دوهفته اخیر و انتقاد از جدی نگرفتن محدودیت ها و دستورالعمل ها از سوی مردم بویژه در گردهم‌آیی‌های دوستانه و محافل گوناگون بویژه عروسی‌ها و عزاها، آن را عامل اصلی و مهم در شیوع دوباره در هفته های اخیر خواند و خاطرنشان کرد: در این موج جدید دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری ها در بیمارستان ها و بخش های ویژه و تکمیل بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستانی است که نباید اجازه بدهیم این وضع ادامه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش ابتلای تعدادی از پرستاران و پزشکان به کرونا در نقاط مختلف کشور و تاکید بر ضرورت جلوگیری از این روند، گفت: کمیته اجتماعی -امنیتی ستاد مبارزه با کرونا باید برنامه هایی را برای ممانعت از برگزاری تجمعات و محافل گوناگون، به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری با دقت اجرا کند.

وی کمیته درمان ستاد ملی مبارزه با کرونا را نیز به بررسی و شناسایی دقیق علل متفاوت شیوع دوباره بیماری در هر منطقه از کشور موظف کرد و گفت: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شده باید محدودیت‌ها هوشمندانه و متناسب با علل شیوع در هر منطقه اعمال و اجرا شود.

روحانی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری مراسم شب های قدر در ماه مبارک رمضان، کمیته های اجتماعی - امنیتی و درمان را موظف کرد با رایزنی و مشورت دستگاه های مرتبط دستورالعملهای دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در ماه محرم را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
4
خداروشکر که ((مهار)) کردند دوستان! اون 12.000 نفر هم در اثر سانحه جان باختند احتمالا!
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
4
اگر مهار کرده بودید که موج دومی در کار نبود ، حقت همینه که ۱۰ در صدی های ... استیضاحت کنن.
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
3
یک روز به مهمانی خوزستان بیا...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین