کد خبر: ۶۶۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

تخت‌های بیمارستان بوعلی قزوین پر شد/ نارنجی‌شدن وضعیت کرونا در قزوین و تاکستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های قزوین و تاکستان نارنجی شده و باید محدودیت‌های لازم در این خصوص اعمال شود.
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در سی‌امین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا و در جمع مدیران ارشد استان قزوین تصریح کرد: با توجه به تکمیل تخت‌های بیمارستان بوعلی قزوین، سایر بیمارستان‌های دولتی استان باید برای پذیرش بیماران کرونایی به حالت آماده‌باش درآیند.

وی اضافه کرد: تغییر وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در شهر قزوین از حالت زرد به نارنجی نیازمند آن است که برگزاری نماز جمعه با هماهنگی نشست شورای سیاستگذاری نماز جمعه، مورد بازنگری قرار گیرد.

تخت‌های بیمارستان بوعلی قزوین پر شد/ نارنجی‌شدن وضعیت کرونا در قزوین و تاکستان

به گفته حبیبی، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت نارنجی قرار داشته و برگزاری نماز جمعه در این شهرها چندان به صلاح نیست.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه برخورد با تخلفات کرونایی باید سخت گیرانه تر از گذشته باشد، اظهار داشت: اگرچه در ابتدا چند مدیر تالار پذیرایی در قزوین دستگیر و بازداشت شدند اما بعدها این موضوع ادامه پیدا نکرد، در حال حاضر دستگاه قضایی در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی، آماده برخورد جدی با متخلفان در این زمینه است.

حبیبی در رابطه با مسافرکشی تاکسی‌ها، افزود: رانندگان تاکسی نباید بیش از سه مسافر سوار کنند و در این باره شهروندان نیز ضمن همکاری با ستاد مقابله با بیماری کرونا، از سوار شدن به چنین تاکسی‌هایی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی میزبانان مناسبی برای کرونا هستند، گفت: در مواقعی که به مجالس عروسی دعوت می‌شوید باید با یک عذرخواهی و تبریک از حضور در این مجالس خودداری کرده و لازم است که در این رابطه نظارت‌ها نیز افزایش یابد.

حبیبی بیان داشت: هم اکنون بازار، شبکه حمل و نقل تاکسی، اتوبوس و مسافربرهای شخصی از خطرناک‌ترین اماکن ابتلا به بیماری کرونا هستند و از حالا اعلام می‌کنیم که شهربازی‌ها باید تعطیل شوند.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در برخی مساجد رعایت نمی شود و فرمانداران اختیار دارند که نظارت‌های لازم را در این خصوص بیشتر اعمال کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: لیست بیماران کرونایی باید به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعلام شود تا از حضور این افراد به مدت ۱۴ روز پس از درمان در محل کار خودداری به عمل آید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جهت فصل بازگشایی مدارس برای ذخیره‌سازی ماسک و اقلام بهداشتی اقدام لازم را به عمل آورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین