کد خبر: ۶۶۰۳۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی درباره خبر اعدام یک مجرم مشهدی به خاطر نوشیدن الکل

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی در مشهد به‌علت نوشیدن الکل خبر دادند.اما واقعیت ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اخبار برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر اعدام فردی در مشهد به‌علت نوشیدن الکل ،مدیریت روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان‌رضوی در اطلاعیه‌ای ابعاد این پرونده را روشن کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ بوده است.

این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود، اما این پایانی بر خلاف‌کاری‌های وی نبود. او ۲ بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می‌رود. در سال ۷۹ بزهکاری‌های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد. در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است.

محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تائید و در همان سال بار دیگر به‌علت شرب‌خمر راهی زندان می‌شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری‌هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر زندان و شلاق محکوم می‌شود.

محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز به‌علت ارتکاب جرایم مربوط به موادمخدر و شرب‌خمر ادامه می‌یابد.

در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود. این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می‌شود، حتی نامبرده در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند: آدم‌ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

نهایتاً حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به‌مرحله اجرا در می‌آید. بدیهی است اتخاذ رویه‌های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار این‌گونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیزبین افکار عمومی پنهان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
2
یاد سوابق درخشان مرحوم جورج فلوید افتادم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
قاضی منصوری هم در خونش الکل موجود بود ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین