کد خبر: ۶۶۰۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

رییس‌جمهور سابق کره جنوبی به ۲۰ سال زندان محکوم شد

حکم زندان «پارک گئون هی» رییس جمهوری پیشین کره جنوبی که پیش از این دو بار به ۲۵ و ۳۲ سال زندان محکوم شده بود در دادگاه تجدید نظر ۲۰ سال اعلام شد.
رییس‌جمهور سابق کره جنوبی به ۲۰ سال زندان محکوم شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش یونهاپ، دادگاه تجدید نظر سئول امروز جمعه همچنین اعلام کرد خانم پارک باید علاوه بر زندان، ۲۰ میلیون وون جریمه نیز بپردازد.

دادگاه تجدید نظر کره جنوبی پیش از این خانم پارک را در پرونده فساد به ۲۵ سال حبس محکوم کرده بود اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد و دستور داد پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع شود.

خسارت به منابع دولتی و دخالت در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۶، دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و تهدید از جمله جرایم خانم پارک است.

پارک پس از اعتراضات فراوان خیابانی در سال ۲۰۱۷ از سمتش برکنار و سپس بازداشت شد بعد از او 'مون جائه این' از حزب لیبرال دموکرات به سر کار امد.

پیش از این نیز دادگاهی در کره جنوبی «لی میونگ باک» دیگر رئیس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام رشوه خواری به ۱۵ سال زندان محکوم کرد وی چهارمین رئیس جمهوری پیشین این کشور است که به اتهام فساد مالی به زندان محکوم می شود.

لی متهم به دریافت ۱۰ میلیون دلار رشوه از شرکت سامسونگ و سازمان جاسوسی دولت خود شده بود، اما با رد این اتهام ها این پرونده را ناشی از انگیزه های سیاسی دانسته بود.

وی همچنین متهم به اختلاس میلیون ها دلار و اختفای مبالغ دریافتی است و از پرداخت های مالیاتی گریخته و از مقام خود برای امور خصوصی سوء استفاده کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
به اين مي گن قانون . انشاا......تو كشور ما هم يه روزي به اين بلوغ سياسي برسيم كه همه بايد در مقابل قانون پاسخگو باشند . بدون استثناء
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین