کد خبر: ۶۶۰۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

تاجگردون:معاون بودن خواهر من جرم است اما ریاست همسر زاکانی بر دانشگاه جرم نیست؟/بعد از تماس قالیباف در صحن حاضر شدم/گفتند با منافقین رابطه دارم چون...

نماینده سابق مردم گچساران با انتشار چند کلیپ در فضای مجازی محتوای نامه وزارت اطلاعات در خصوص خود را رسانه‌ای کرد.
تاجگردون:معاون بودن خواهر من جرم است اما ریاست همسر زاکانی بر دانشگاه جرم نیست؟/بعد از تماس قالیباف در صحن حاضر شدم/گفتند با منافقین رابطه دارم چون...
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا تاجگردون نماینده سابق مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با انتشار چند کلیپ در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، به ماجرای روز بررسی اعتبارنامه خود در جلسه غیرعلنی مجلس و همچنین محتوای نامه محرمانه وزارت اطلاعات پرداخت. او در این کلیپ ها به ادعاهای اخیر زاکانی درباره یک نامه پاسخ داده است.

تاجگردون در این فیلم، گفت: به بنده اطلاع دادند که باید در روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنم تا در خصوص اعتبارنامه ام تصمیم گیری شود. بنده در همان زمان گفتم به این دلیل که کمیسیون تحقیق موضوع اعتبارنامه بنده را تأیید کرده و طبق قانون نمی‌توانم در جلسه مذکور صحبت کنم، تمایلی به حضور در صحن ندارم.

تاجگردون:معاون بودن خواهر من جرم است اما ریاست همسر زاکانی بر دانشگاه جرم نیست؟/بعد از تماس قالیباف در صحن حاضر شدم/گفتند با منافقین رابطه دارم چون...

بعد از تماس دوم قالیباف، تصمیم گرفتم در صحن مجلس حاضر شوم
وی ادامه داد: با تماسی که از سوی آقای قالیباف گرفته شد به بنده اطلاع دادند که قرار است جلسه غیرعلنی باشد. بنده پس از این موضوع با مراجعه به رئیس مجلس به ایشان گفتم؛ بنا به استناد کدام بند قانونی من باید در مجلس صحبت کنم، ضمن اینکه معترضین در جلسه علنی صحبت کرده‌اند و چرا بنده باید در جلسه غیرعلنی از خود دفاع کنم؟

تاجگردون با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل جلسه مذکور، بیان داشت: حدود ۷۰ نفر از نمایندگان در این خصوص تصمیم گرفته بودند و از قبل خود را برای جلسه روز چهارشنبه نیز آماده کرده بودند.

نماینده سابق مردم گچساران گفت: بعد از جلسه بنده با آقای قالیباف بنده متوجه شدم که هیأت رئیسه مجلس موضوع جلسه فردا را اعلام کرده و بنده نیز استخاره کردم و بعد از تماس دوم آقای قالیباف به ایشان گفتم که بنده به احترام جمع نمایندگان در صحن حاضر می‌شوم، هرچند که نتیجه از قبل مشخص شده است.

معاون قوانین جدید مجلس هم گفته بود این جلسه غیرقانونی است
وی تأکید کرد: برای این جلسه یک سازماندهی شکل گرفته بود. در این مدت حتی معاون قوانین مجلس تغییر کرد و رئیس جدید نیز تأیید کرد که این موضوع غیرقانونی است، اما تصمیم بر این شده که با حداقل هزینه این موضوع پیگیری شود.

تاجگردون گفت: اگر بنده در صحن حاضر نمی‌شدم، می‌گفتند که علیرغم تشکیل جلسه وی نیامد، اگر به این نیز می‌رفتم با یک سازماندهی مواجه می‌شدم.

نماینده سابق مردم گچساران با اشاره به جلسه صبح روز چهارشنبه گفت: همه نمایندگان آماده بودند که برگه‌های رأی را دریافت کنند که بنده گفتم بهتر است به صورت الکترونیکی رأی گیری شود. حتی بنده گفتم که قرار نیست اعتبارنامه من بررسی شود و ابتدا گزارش کمیسیون قرار است بررسی شود که آنها گفتند هنگامی که صحن علنی شد به مسأله گزارش کمیسیون تحقیق می‌پردازیم.

تاجگردون با اشاره به آغاز جلسه بررسی اعتبارنامه خود، گفت: بررسی اعتبارنامه بنده با اعلام رئیس مجلس صحن به صورت غیرعلنی برگزار شد و در ابتدا آقای زاکانی به عنوان نماینده معترضین شروع به صحبت کرد.


لحن زاکانی ملایم شده بود
وی ادامه داد: لحن آقای زاکانی نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده بود و تأکید کرد که ما بنا نداریم درباره مسائل خانوادگی آقای تاجگردون صحبت کنیم و تنها قصد داریم در خصوص یک نامه که از وزارت اطلاعات دریافت کرده‌ایم صحبت کنیم. البته دو نامه هم در اختیار نمایندگان قرار گرفته بود که یکی گزارش آقای نیک بین از زمان حضور در گچساران (حوزه انتخابیه) من بود و دیگری نیز حاوی موضوعات مطرح شده از سوی کل معترضین بود.

به زاکانی گفتم از این نامه های وزارت اطلاعات درمورد شما هم وجود دارد
تاجگردون یادآور شد: بنده در آن زمان به آقای زاکانی گفتم که از نامه‌هایی که وزرات اطلاعات به شورای نگهبان ارسال می‌کند موارد زیادی حتی در مورد شما وجود دارد، چرا تنها به موضوع بنده می‌پردازید. ضمن اینکه بنده در خصوص موارد مطرح شده در این نامه به شواری نگهبان توضیح داده بودم و این شورا نیز بر اساس همین نامه و پاسخ‌های من موضوع صلاحیت بنده را تأیید کرده بود.

وی با تأکید به این موضوع که «محتوای نامه محرمانه را معترضین به اعتبارنامه من پخش کرده‌اند و به همین دلیل نیز من در خصوص موارد مطرح شده در این نامه صحبت می‌کنم»، بیان داشت: اولین موضوعی که در این نامه مطرح شده این است که بنده در سال ۸۲ زمانی که در سمت معاون سازمان برنامه و بودجه بودم، برای حمایت از نمایندگان افراطی مجلس ششم استعفا دادم‌ام. علاوه بر این به موضوع حمایت من از سران فتنه، و همچنین تلاش برای رفع حصر در قالب عضویت در کمیته رفع حصر اشاره شده است.

گفتند که بنده با منافقین ارتباط دارم
تاجگردون ادامه داد: تذکر بنده به رئیس جمهور به جهت اعمال محدودیت‌ها برای سید محمدخاتمی و همچنین تلاش برای انتصابات وسیع در وزارتخانه‌های مختلف و حتی سطح استان از جمله مواردی است که در این نامه وجود دارد. البته در این بخش از نامه تأکید شده که مرتبطین با من از موقعیت بنده برای موضوعات مختلف سو استفاده کرده‌اند.

نماینده سابق مردم گچساران در بهارستان گفت: حتی در این نامه به ارتباط بنده با خانوداه‌های ضد انقلاب و مسئولین مخالف نظام، حتی منافقین ارتباط دارد.

شورای نگهبان و وزارت اطلاعات ادعاها درباره من را رد کرده بودند
وی در ادامه این کلیپ و پس از قرئت محتوای نامه وزارت اطلاعات، تأکید کرد: معاونین وزارت اطلاعات با حضور در کمیسیون تحقیق مجلس از اساس موضوعات مطرح شده در این نامه را رد کرده بودند، حتی در شورای نگهبان نیز از اولین دوره‌ای که بنده برای حضور در مجلس اقدام کردم به این موضوعات اشاره شده بود.

وی گفت: من برای ۳۰ دقیقه زمان داشتم که از خودم دفاع کنم و به همین دلیل زمانی که در پشت تریبون قرار گرفتم ابتدا خودم و سوابق اجرایی را که داشتم به استحضار نمایندگان رساندم، زیرا فکر می‌کردم برخی از این نمایندگان به طور کامل من را نمی‌شناسند.

در حمایت از ماجراهای مجلس ششم استعفا نداده بودم
نمایندگان سابق مردم گچساران بیان داشت: بنده در ابتدای سخنانم گفتم که در سال ۸۲ استعفا ندادم و در سال ۸۶ و در زمان بررسی صلاحیت بنده نیز شورای نگهبان این موضوع را تأیید کرد.

وی ادامه داد: بنده در حضور نمایندگان گفتم که در کمیته رفع حصر نبودم، اما در نگارش دو نامه مشارکت داشتم. یکی در «قضیه اعمال محدویت برای آقای خاتمی و دیگری نیز در ماجرای آزار و اذیت دختران نخست وزیر سابق». البته بنده به نمایندگان مجلس گفتم هم اکنون چند نماینده در مجلس یازدهم حضور دارند که هر دو نامه را امضا کرده‌اند.

به تمامی اتهامات در شورای نگهبان پاسخ داده بودم
تاجگردون تأکید کرد: بنده در خصوص همین دو نامه نیز در شورای نگهبان توضیح داده بودم و این موضوع بهانه درستی برای رد صلاحیت بنده نبود که معترضان دنبال می‌کردند.

معاون بودن خواهر من جرم است اما ریاست همسر زاکانی بر یک دانشگاه جرم نیست؟
نماینده سابق مردم گچساران با انتقاد از علیرضا زاکانی، بیان داشت: آقای زاکانی به موضوع نفوذ بنده در دو استان فارس و لرستان اشاره می‌کردند و می‌گفتند چرا بنده در جریان انتصاب یک فرماندار و استاندار دخالت داشته‌ام. آقای زاکانی مدعی بود که همشیره بنده معاون یک اداره کل در یک شهرستان است، اگر این مسأله جرم است چرا همسر آقای زاکانی ریاست یک دانشگاه و موسسه را بر عهده دارد.

تاجگردون یادآور شد: بنده در آن جلسه به آقای زاکانی گفتم که تمرکز شما در این موضوع بر قوم لر به نوعی اشاره به «قوم گرایی» است که ایشان این موضوع را رد کرد.

وی تأکید کرد: زمانی که در شورای نگهبان به موضوع ارتباط بنده با منافقین اشاره شد بنده شوکه شدم.

تاجگردون در بخش دیگری از این کلیپ به جلسه بررسی صلاحیت خود در حضور عباسعلی کدخدایی در حقوقدانان شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: آقای کدخدایی از بنده در خصوص خانمی به نام «گل افروز» سوال کردند و گفتند با مادر منافقین اعدامی چه ارتباطی دارید و چرا تلاش کرده‌اید تندیس این فرد را بسازند.

ماجرای ننه گل افروز چه بود؟
بنده تعجب کردم که به ماجرای «ننه گل افروز» اشاره شده، زیرا ایشان مادر ناتنی یک اعدامی به نام «احمد زاده» بود و در زمان فوت به دلیل اینکه محبوبیت زیادی در منطقه داشت من تقاضا کردم که برای ایشان تندیس بسازند.

نماینده سابق مردم گچساران ادامه داد: بنده درآن زمان وقتی شهرداری و مسئولان ذیربط از این اقدام امتناع کردند متوجه شدم که ایشان مادر ناتنی یک منافق بوده، اما امروز آقای زاکانی همین مسأله را به عنوان ارتباط بنده با منافقین مطرح می‌کند. البته در مکتوبات معترضین نوشته شود که مادر مرحوم بنده با منافقین خارج از کشور ارتباط داشته است.

تاجگردون در پایان گفت: بنده به آقای زاکانی گفتم که از این دست نامه‌ها زیاد است و نباید این موضوع را دستمایه تضییع حقوق ۴۰ هزار نفر از مردم گچساران می‌کردید. ضمن اینکه همین نامه نیز در آذرماه سال گذشته تهیه شده و من حاضر بودم در هر مکانی به پرسش‌ها و ابهامات آن پاسخ بدهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
1
7
این ها که چیزی نیست برخی برای خود دانشگاه تاسیس کرده‌اند و به همسر و دختر و پسر و داماد خود پست های مدیریتی دادند البته که حکومت فامیلی همه اشنایان خود را به ریاست و مدیریت های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... می گمارند تا کشور به دست دشمن و منافقین نیفتد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین