کد خبر: ۶۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

رییس کمیسیون امنیت سیاسی مجلس: ابعاد مختلف حادثه انفجار نطنز در حال بررسی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ابعاد مختلف حادثه انفجار نطنز در حالی بررسی است و عامل آن نیز تقریبا مشخص‌شده است.
رییس کمیسیون امنیت سیاسی مجلس: ابعاد مختلف حادثه انفجار نطنز در حال بررسی است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در حاشیه افتتاح دفتر مجمع نمایندگان قم در بخش سلفچگان این استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد سناریوهای مختلفی وجود دارد که این موارد را در کمیسیون امنیت ملی بررسی کرده‌ایم و دیروز نیز با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جلسه‌ای در همین زمینه برگزار شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابعاد مختلف در حال بررسی و عامل اصلی این حادثه تقریبا روشن‌شده است ولی از موضع کمیسیون امنیت ملی سناریوهای مختلف در حال بررسی است که خدای‌نکرده در شناسایی علت اصلی اشتباه یا انحرافی صورت نگیرد.

مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز بامداد ۱۲ تیرماه جاری دچار حادثه شد.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قرارداد همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین بیان داشت: آقای ظریف وزیر امور خارجه نیز در همین زمینه روز یکشنبه در جلسه کمیسیون حاضر خواهد شد و قطعنامه شورای حکام، تلاش‌های آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت ملی و همچنین قرارداد ۲۵ ساله با چین موضوع‌هایی است که در این جلسه مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرارداد به‌صورت ریز موردبررسی قرار خواهد گرفت و البته مجلس در این زمینه در جریان نبوده و قراردادی نیز امضا نشده است.

نماینده قم در مجلس افزود: این موضوع در کمیسیون مطرح خواهد شد و در صورت نیاز به صحن علنی مجلس نیز ارجاع داده خواهد شد.

برنامه ۲۵ ساله همکاری با چین ابتکاری از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در راستای سرمایه‌گذاری بلندمدت و راهبردی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی تدوین‌شده و در حال تکمیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین