کد خبر: ۶۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

فیلم | لحظه برداشتن عکس سردار سلیمانی توسط پلیس امنیت سازمان ملل

تصویری از قاب عکس شهید سردار سلیمانی هنگام سخنرانی سفیر و نماینده دائم ایران در شورای حقوق بشرسازمان ملل در ژنو منتشر شد. تصویری که لحظاتی بعد از سوی پلیس امنیت سازمان ملل برداشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده جمهوری اسلامی ایران در حالی که قاب عکس سپهبد شهید سلیمانی در کنارش قرار داشت، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به ایراد سخنرانی پرداخت.

اسماعیل بقایی هامانه سفیر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهل وچهارمین نشست شورای حقوق بشر این سازمان، این عکس را روی میز خود قرار داده بود. لحظاتی پس از آغاز سخنرانی بقایی هامانه، پلیس امنیت سازمان ملل قاب عکس را از روی میز برمیدارد و به گونه ای که تصویر دیده نشود آن را روی میز می گذارد.

سفیر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل چه گفت؟

اسماعیل بقایی هامانه در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ترور سردار سلیمانی و همراهانش را نه تنها نقض صریح اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، بلکه تعدی آشکار به مبانی حقوق بشر و اصول مدنیت دانست که مسئولیت بین المللی آمریکا را آن کاملاً محرز است و آمریکا و کشوری که پهپادهای واشنگتن در عملیات ترور سلیمانی را میزبانی کرد باید پاسخگو باشند.

وی که تصویری از سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را در کنار خود قرار داده بود، سردار سلیمانی را سرباز بزرگ ایرانی و مدافع واقعی حقوق بشر و کرامت انسانی در برابر سلطه گری، اشغال و تروریسم داعش معرفی کرد که بدست شقی‌ترین انسان‌های روی‌زمین به طرز وحشیانه‌ای ترور شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو، ترور شهید سلیمانی و همرزمانش را جنایت بین المللی توصیف کرد که صلح و امنیت بین المللی را به خطر انداخت.

بقایی هامانه تصریح کرد: ارتکاب چنین عمل وحشیانه‌ای فقط از باندهای تبهکار و گروه‌های تروریستی مانند داعش و نه نیروی‌های نظامی رسمی یک کشور قابل تصور است.

وی با برجسته کردن این موضوع که ترور یک فرمانده عالیرتبه نظامی دولت مستقل در خاک یک دولت دیگر تحت هیچ شرایطی و با هیچ مبنایی قابل توجیه نیست، گفت: از سازمان ملل متحد انتظار می‌رود به مسئولیت خود برای هشدار دادن نسبت به عواقب خطرناک نقض صریح اصول حقوق بین الملل عمل کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد یک دولت مستقل و تبلور روح یک ملت پرافتخار و مصمم به مقاومت و سعادت بود، اظهار داشت: ترور وحشیانه وی احساسات و روح ملت ایران را جریحه دار کرد.

بقایی هامانه با بیان اینکه نحوه ترور وی و شخصیت قاتلان او شواهدی دیگر بر حقانیت آرمان مقدس این سردار بزرگ بود، تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی تنها نمونه دیگری از اقدامات خصمانه آمریکا ضد ملت ایران در ادامه جنایات قبلی این کشور از جمله سرنگونی دولت منتخب ایران در سال ۱۹۵۳، حمایت از صدام حسین با فراهم کردن سلاح‌های شیمیای برای رژیم او و تروریسم اقتصادی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین