کد خبر: ۶۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

بخشش محکوم به اعدام در اهواز پس از 8 سال

رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، با تلاش و کوشش اعضاء شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، یک محکوم به قصاص در اهواز که پس از هشت سال درانتظار اجرای حکم بود؛ با عفو و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهارداشت: هشت سال پیش بین ۲ خانواده اهوازی درگیری صورت گرفت که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و قاتل پس از دستگیری و طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد.

وی افزود: این حادثه منجر به اختلافات شدید و نزاع‌های دیگری بین این ۲ خانواده شد که با میانجی‌گری بزرگان ،نیکوکاران و اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، این اختلافات نسبت به قبل کاهش پیدا کرد و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش بین طرفهای دعواست اظهار داشت: اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش توانستند با تلاش و کوشش و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان ۲ خانواده درگیر و جلب رضایت اولیای دم، بین آنها آشتی، صلح و سازش برقرار و فرد محکوم به قصاص را پس از هشت سال انتظار برای اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رها کنند.

زبیدی نیا در ادامه بر ضرورت تقویت شوراهای حل اختلاف در گام دوم انقلاب و سیاست‌های جدید قوه قضائیه تاکیدکرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در گام دوم انقلاب و سیاست‌های جدید قوه قضائیه در زمینه توسعه، ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین و کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه عملکرد مناسبی دارند و لازم است این نهادهای مردمی مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار بگیرند.

با میانجی‌گری شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی پیدا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین