کد خبر: ۶۶۰۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

هشدار به کوهنوردان؛ تا سه‌شنبه صعود نکنید

کوهنوردان تا سه شنبه (۲۳ تیرماه) از صعود به قله های دماوند، علم کوه و سایر قله های البرز مرکزی به دلیل شرایط خاص جوی خودداری کنند.
هشدار به کوهنوردان؛ تا سه‌شنبه صعود نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

طی روزهای شنبه تا سه شنبه (۲۱ تا ۲۳تیرماه) با توجه به عبور جریانات ناپایدار از شمال غرب کشور و همچنین طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه (۲۲ تا ۲۳تیرماه) در مناطق البرز مرکزی، برای قله های مرتفع منطقه به ویژه سبلان و همچنین قله های دماوند، علم کوه و سایر قله های البرز مرکزی شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن قله و در بعضی ساعات بارش باران، پدیده رعد و برق و تگرگ، صاعقه، امکان ریزش سنگ و بارش برف در بالاتر از ۴۷۰۰ متر فراهم است.
وزش باد می‌تواند در قله های یاد شده و در یال ها و خط الرأس ها موقتی شدید یا خیلی شدید باشد. در اکثر ساعات دمای هوا در ارتفاع بالاتر از ۴۷۰۰ متر، زیر صفر است. با توجه به فصل صعود به این قله ها، کوهنودان و دره نوردان حتی المقدور طی روزهای اعلام شده از انجام برنامه صعود به ویژه از جبهه های شمالی قله های البرز مرکزی خوددار کنید.

طی روز یکشنبه، بارش های شدید در البرز مرکزی موجب جاری شدن سیلاب ناگهانی در دامنه های کوهستانی و پرشیب می شود که باید کوهنوردان به این موضوع دقت کافی را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین