کد خبر: ۶۶۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

ستاری: ۲ شرکت جدید دانش‌ بنیان به زودی وارد بورس می‌شود

معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ۲ شرکت دانش‌ بنیان ظرف چند روز آینده وارد تابلوی بورس می‌شود که برهمین اساس تعداد این شرکت‌ها در بورس به ۳۵ مجموعه خواهد رسید.
ستاری: ۲ شرکت جدید دانش‌ بنیان به زودی وارد بورس می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

«سورنا ستاری» امروز (شنبه) در آیین رونمایی رسمی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال‌های اخیر اقتصاد کشور با شرکت‌هایی مواجه شده که دارای هویت جدید هستند، در حالی که در گذشته سنخیت چندانی بین این شرکت‌ها و اقتصاد کشور وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پایه اقتصادی کشور همیشه مبتنی بر منابع زیرزمینی، شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و سیمان بوده است، افزود: زمانی که در مورد اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری صحبت به میان می‌آید، قیمت‌گذاری در این شاخصه‌ها به سختی انجام می‌شود و ارزش‌گذاری آنها به عنوان چالش بزرگی برای اقتصاد کشور تلقی خواهد شد که تاکنون تجربه نشده است.

ستاری افزود: در بحث دارایی‌های نامشهور با چالش همراه هستیم که باید هر چه زودتر این چالش برطرف شود و می توان به جرات گفت که این اقدام کار بسیار سختی خواهد بود.

حدود ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس

معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ۳۳ شرکت دانش‌ بنیان به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در تابلوی بورس حضور دارند که بزرگترین آنها تا به امروز شرکت آپ و خدمات انفورماتیک بوده است، گفت: ۲ شرکت هم تا چند روز آینده وارد تابلوی بورس خواهند شد که در مجموع تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در تابلوی بورس به عدد ۳۵ خواهد رسید.

وی اظهار داشت: براساس آمار موجود ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که ارزش آنها سال گذشته برای فروش رقمی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

ستاری با اشاره به اینکه حدود ۱۶ شرکت، تاییدیه اولیه برای ورود به بورس و فرابورس را دریافت کرده‌اند، افزود: زمانی که از شرکت‌های دانش بنیان صحبت به میان می‌آید منظور فقط شرکت‌های IT نیست بلکه انواع شرکت‌ها را در حوزه مختلف مانند تکنولوژی و هوافضا را شامل می‌شوند.

آینده شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس

معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرکت‌ها آینده خود را در بورس می‌بینند، گفت: شرکت‌ها اکنون به حدی بزرگ شده‌اند که بهترین بازار برای جذب سرمایه را بازار سرمایه می‌بییند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات زیادی برای ترغیب شرکت‌ها جهت ورود به بورس برگزار شده تا به جای دریافت وام از طریق بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کنند.

معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری گفت: عدد قابل توجهی از تامین مالی توسط بانک ها انجام می شود در حالی که استارتاپ‌ها با وام رشد نخواهند کرد و باید اقدامی صورت گیرد تا تامین مالی این شرکت ها از طریق بازار سرمایه انجام شود.

حضور ۹ صندوق جسورانه در بورس

ستاری با بیان اینکه توسعه صندوق‌های جسورانه از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال های گذشته است، افزود: اکنون ۹ صندوق جسورانه در بورس وجود دارد و برای پذیره‌نویسی ۱۳ صندوق دیگر موافقت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه صندوق جسورانه از بستر بورس، جزو اقدامات مهمی بوده که بسیار پیگیر آن بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه با سازمان بورس و فرابورس انجام شده و به شدت از توسعه صندوق جسورانه حمایت خواهیم کرد.

ستاری با اشاره به اینکه موضوع سکوی تامین مالی جمعی، از جمله مباحثی است که پیگیر آن هستیم، افزود: این موضوع به عنوان فرهنگ جدیدی تلقی می‌شود که در سال‌های اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است.

سامانه سجام، تاثیرگذارترین سامانه در کشور

وی، سامانه سجام را یکی از سامانه‌های تاثیرگذار دانست و گفت: همین که در مدت کوتاه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهترین خدمات را ارائه داده ، می‌تواند قابل تقدیر باشد.

ستاری با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی برای توسعه باید دارای مشتری باشد، خاطرنشان کرد: سجام یک سامانه هوش مصنوعی فوق العاده است که کمتر کشوری از چنین تکنولوژی برخوردار است.

سازمان بورس باعث و بانی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: به زودی در ایران بزرگترین شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند شد که بر روی تابلوی بورس این اتفاق برای آنها رخ خواهد داد و فرهنگ جدید را با خود به ارمغان خواهند آورد.

وی گفت: همکاری که در این سالها با سازمان بورس صورت گرفته باعث توسعه شرکت‌های دانش بنیان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین