کد خبر: ۶۶۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

طبق قانون نانوشته احمدی‌نژاد رئیس جمهور نمی‌شود/احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست

عباس‌زاده مشکینی، استاندار دولت احمدی نژاد گفت: در مورد آقای احمدی نژاد یکسری ویژگی های فردی می گویند که معمولا رفتار خیلی قابل پیش بینی نیست یا به راحتی قابل پیش بینی نیست ، وقتی کسی تصمیماتش قابل پیش بینی نیست پس ما چرا آن را پیش بینی کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباس‌زاده مشکینی استاندار ایلام در دولت احمدی‌نژاد بود و حالا ردای نمایندگی مردم مشکین‌شهر را به تن دارد او با انتقاد از اینکه چرا اهالی دولت نهم و دهم را احمدی‌نژادی می‌خوانند گفت: آقای احمدی نژاد شهروند این کشور بوده است که با رای مردم ۲ دوره رئیس جمهور شد و الان هم به عنوان رئیس جمهور سابق شناخته می شود و شخصیت حقیقی و حقوقی خود را دارد. خوب اساسا هم خود ایشان و هم دولت ایشان مثل دیگران و مثل دولت های دیگر کمابیش نقاط قوت و نقاط ضعف خود را داشته است.

او ادامه داد: آقای احمدی نژاد نه حزبی را رسما ثبت کرده بود که بگویند فلانی ها عضو آن حزب هستند و نه خود ایشان چنین ادعایی داشته است و نه در عمل چنین کاری کرده، وقتی حزبی و گروهی یا بنیاد و سازمان و تشکیلاتی در کشور به نام ایشان ثبت نشده است خلق و القای این نسب ها یک شهروند کار درست و شفافی نیست. ایشان زمانی رئیس جمهور بوده و الان دارد در دانشگاه تدریسش می کند و به عنوان یک شهروند از یک حقوق اجتماعی برخوردار است .

طبق قانون نانوشته احمدی‌نژاد رئیس جمهور نمی‌شود/احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست

عباس‌زاده گفت:درست نیست آدم ها مال این و آن معرفی کنیم و هی جامعه را خط کشی کنیم ما همه بنده خدا هستیم قرار نیست کسی بنده کسی باشد سعادت در بندگی خدا است هر تعلق خاطر دیگری هم باید در همین راستا و بر اساس اصل بندگی خدا باشد گاهی اوقات که می گویند فلانی آدم فلانی است، به نظر من این تحقیر آدم ها است و ایشان هم راضی نیست که به کسی بگویند ادمِ فلانی!

این نماینده مجلس درباره احتمال کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات 1400 گفت: قانون اجازه می دهد که یک نفر ۲ دوره متوالی رئیس جمهور شود برای دوره های بیشتر باید فاصله بیفتد، بعد از انقلاب تجربه ای که عملا حاصل شده است این بوده که کسانی که ۱ دور یا ۲ دور رئیس جمهور شده اند مجددا رئیس جمهور نشده اند و این تجربه جمهوری اسلامی ایران است البته اقدام برای کاندیداتوری شده است مثل مرحوم آقای هاشمی.

به هرحال قانون اسای اجازه می دهد که کسی مجددا برای ریاست جمهوری کاندیدا شود، اما اینکه شرایطش تایید شود یا نشود از وظایف شورای نگهبان است لذا نمی شود از الان پیشبینی کرد که چه کسانی عملا در سال ۱۴۰۰ در صحنه رقابت خواهند بود، من شخصا معتقد به گردش نخبگان در قدرت هستم و شخصا اعتقاد دارم کسانی که در کشور ما سابقه ریاست جمهوری دارند تجربیات گران بهایی دارند و ما باید به سمت و سوی برویم و فضا و ساز و کاری را طراحی کنیم که تجربیات رؤسای جمهور ما و وزرای ما و استانداران ما بتواند به کسانی که بعدا مسؤلیت می گیرند منتقل شود و بکار آید

سال ۹۶ از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادم
او در پاسخ به این سوال که در سال ۹۶ موافق نبودید که آقای احمدی نژاد وارد میدان شود گفت: من در سال ۹۶ خودم هم کاندیدای ریاست جمهوری بودم که بنا به دلایلی منصرف شدم

عباس‌زاده درباره اینکه آیا توصیه ای به ‌احمدی‌نژاد داشته است یا خیر گفت: ایشان با من مشورت نکردند تا من بخواهم توصیه ای داشته باشم. در سال ۹۶ من کاندیدای ریاست جمهوری شدم که در نهایت انصراف دادم.

او گفت: ملاقات و دیداری با ایشان نداشته ام و نظرشان را نپرسیده ام، به نظر من انتخابات ۱۴۰۰ تحت تاثیر عملکرد مجلس یازدهم قرار خواهد گرفت، یعنی یکی از مهمترین مؤلفه هایی که در سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ مؤثر خواهد بود عملکرد مجلس یازدهم است، چون اکثر نیروهای آن از نیروهای اصولگرا هستند و خیلی از نیروهایی که در مجلس هستند در دولت نهم و دهم هم مسؤلیت داشتند و بعضی از کمیسیون های اصلی مجلس از همین دوستان هستند و اینها به قضاوت مردم کمک می کند. به نظر من کسانی که برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا خواهند شد یک نیم نگاهی به عملکرد مجلس خواهند داشت.

احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست
عباس‌زاده گفت: در مورد آقای احمدی نژاد یکسری ویژگی های فردی می گویند که معمولا رفتار خیلی قابل پیش بینی نیست یا به راحتی قابل پیش بینی نیست ، وقتی کسی تصمیماتش قابل پیش بینی نیست پس ما چرا آن را پیش بینی کنیم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین