کد خبر: ۶۶۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات

سبزیجات خواص بیشماری برای سلامتی دارند چرا که سرشار از ویتامینها، مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و فیبر خوراکی هستند.
علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
آفتاب‌‌نیوز :

مصرف این گونه از مواد غذایی در عملکرد صحیح اندام‌ها و ارگان‌های بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن مفید و موثر است.

این نوع از خوراکیها علاوه بر تامین آنتی اکسیدانها بهترین منبع تامین فیبر مورد نیاز بدن هستند که به هضم غذا کمک می‌کند.

خودداری از مصرف کافی سبزیجات با تاثیرات منفی طولانی مدت برای سلامتی همراه است.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی تازه به علائمی اشاره کرده که وجود آنها می‌تواند نشانه عدم مصرف کافی سبزیجات و اثرات نامطلوب آن بر بدن باشد:

احساس ناخوشی: سبزیجات منبع مهمی از ویتامینها و مواد معدنی متعدد هستند که بدن برای داشتن عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. خودداری از مصرف کافی سبزیجات و تمرکز بر مصرف خوراکیهای سرشار از مواد غذایی فراوری شده و حاوی کربوهیدرات بالا می‌تواند به احساس خستگی، از دست دادن حافظه و نوسانات خلق و خو منجر شود. علاوه بر این، ویتامینها و مواد معدنی موجود در سبزیجات نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارند. برخی مطالعات حاکی از آن است که بین رژیم غذایی و خلق و خو ارتباط وجود دارد و رژیمهای غذایی حاوی میزان کمی از میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

احساس گرسنگی: مصرف میزان کافی از سبزیجات کمک می کند تا فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد و بدن انرژی مورد نیاز خود را حفظ کند. همچنین خودداری از مصرف کافی سبزیجات باعث می‌شود فرد میل بیشتری به مصرف مواد غذایی ناسالم داشته باشد.

آسیب دیدن بافت پوست: سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدانها هستند و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد که ممکن است به بافت پوست آسیب برساند، حفاظت می‌کنند.

گرفتگی عضلات: عضلات برای رفع انقباض و گرفتگی به پتاسیم کافی نیاز دارند و وجود سطح پایینی از این ماده معدنی در خون، گرفتگی عضلات را به همراه دارد. میوه ها و سبزیجات بهترین منابع پتاسیم هستند. علاوه بر سیب زمینی، اسفناج و سایر سبزیجات دارای برگ تیره از بهترین منابع گیاهی حاوی پتاسیم به حساب می آیند.

یبوست: مصرف میزان کافی از فیبر خوراکی کمک می کند تا مواد زائد سریع‌تر از روده‌ها تخلیه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین