کد خبر: ۶۶۰۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

ترامپ: برای "کانیه وست" گرفتن آرا از بایدن سخت نخواهد بود

رئیس جمهور آمریکا ابراز اطمینان کرد که رپر مشهور آمریکایی که اخیرا اعلام کرده قصد دارد در رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت کند، می‌تواند آرا را از نامزد دموکرات‌ها در این رقابت‌ها برباید.
ترامپ: برای
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: برای "کانیه وست"، رپر مشهور آمریکایی گرفتن آرا از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در رقابت‌های ۲۰۲۰ نباید سخت باشد. جو فاسد هیچ کار خوب و مفیدی برای سیاه پوستان انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، کانیه وست در گذشته یکی از طرفداران بزرگ ترامپ بوده، چندین بار با وی دیدار کرده و اغلب کلاه قرمز معروف با شعار ترامپ یعنی "دوباره آمریکا را باعظمت کنیم" را بر سر گذاشته است.

با این حال، هنگامی که وست برنامه خود برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ را اعلام کرد، به مجله فوربس گفت که دیگر این کلاه قرمز را از سرش بر میدارد و ترامپ دیگر از حمایت وی برخوردار نیست.

کانیه وست ۴۳ ساله گفت: این اوضاع برای من شبیه به یک آشفتگی بزرگ است. یکی از دلایل اصلی که من این کلاه را به سر می‌گذاشتم، اعتراض به تبعیض قائل شدن برای آرای جامعه سیاه پوستان بود. دلیل دیگر هم این حقیقت بود که من هتل‌های ترامپ و ساکسیفون‌های موجود در لابی این هتل‌ها را دوست دارم.

وست در پاسخ به سوالی درباره احتمال شکستن آرای دموکرات‌ها گفت: چنین نظریه‌ای نوعی نژادپرستی و برتری سفیدپوستان و کنترل سفیدپوستان است که بگوییم همه سیاه پوستان باید دموکرات باشند و فرض کنیم که من نامزد انتخابات شده‌ام تا آرا را بشکنم.

ترامپ در جریان مصاحبه‌ای با فاکس نیوز از شنیدن این خبر ظاهرا غافلگیر نشد.

وی گفت: کانیه وست و همسرش کیم کارداشیان وست، همیشه برای کمک به ما آماده بوده‌اند. کانیه مرد بسیار خوبی است. او شخصی است که اوقات بسیار خوبی را با او گذرانده‌ام و فکر می‌کنم که او بیش از هرکس دیگری از ما حمایت خواهد کرد. ما باید مانع جناح چپ افراطی از به دست گرفتن زمام امور کشورمان شویم.

هنوز مشخص نیست که استراتژی کانیه وست چه خواهد بود و آیا وی حقیقتا نامزد این رقابت‌ها خواهد شد یا خیر، چرا که این رپر مشهور در حال حاضر ضرب‌الاجل ارائه درخواست برای نامزدی در انتخابات نوامبر را در بسیاری از ایالت‌ها از دست داده است.

وست در مصاحبه‌اش با مجله فوربس تاکید کرد که به خاطر پاندمی کرونا باید زمان بیشتری برای ارائه درخواست نامزدی در انتخابات به وی داده شود.

وی گفت: من در حال صحبت با کارشناسان هستم و با جارد کوشنر (داماد و مشاور ترامپ)، کاخ سفید و بایدن نیز صحبت خواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین