کد خبر: ۶۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

خودرو گرانتر می‌شود؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: دلیلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. قیمت خودرو در کارخانه پایین است و همین موضوع باعث نوسان قیمت خودرو در بازار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: «بیش از ۹۰ هزار خودرو به علت کمبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان رسوب شده است.» این گفته‌ در حالی مطرح می‌شود که برخی از کاربران توییتر در واکنش به دپوی خودروهای ناقص در انبار خودروسازان نوشته‌اند: « قابل توجه مسئولانی که یک ماه پیش با توزیع رانت در پیش‌فروش خودرو باعث شدند مردم برای حضور در قرعه‌کشی خودروسازان صف میلیونی تشکیل بدهند و مجددا به آنها اعتماد کنند.»

در همین زمینه رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان رو به افزایش است؟ به تجارت‎نیوز گفت: بخش عمده این خودروهای ناقص منتظر قطعات هستند که بخش زیادی از قطعات خودروهای ناقص در داخل گمرکات است اما به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند. همچنین فعلا آماری هم از تعداد قطعات دپو شده در انبار گمرکات در دسترس نیست.

خودرو گرانتر می‌شود؟

محمدرضا نجفی‌منش اضافه کرد: متاسفانه به افزایش تعداد خودروهای ناقص دامن می‌زنیم. بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز اجازه ترخیص کالاها را نمی‌دهد و همین موضوع باعث شده که مردم هم برای دریافت خودرو معطل بمانند.

او احتمال کاهش قیمت خودرو در آینده را رد کرد و گفت: دلیلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. قیمت خودرو در کارخانه پایین است و همین موضوع باعث نوسان قیمت خودرو در بازار شده است. چنانچه قیمت خودرو در کارخانه منطقی باشد، قیمت خودرو در بازار می‌شکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین