کد خبر: ۶۶۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

کروناویروس و تغییر عادت‌های تغذیه در جهان

در ابتدای همه‌گیری به دلیل تصور افراد از اینکه محصولات غذایی تمام می‌شوند، شاهد هجوم افراد به سوپرمارکت‌ها و درنتیجه افزایش میزان اتلاف مواد غذایی بودیم، اما از نتایج غافلگیرکننده این بیماری ظهور روندهای غذایی مختلف است.
کروناویروس و تغییر عادت‌های تغذیه در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش فوربس، شیوع کروناویروس تغییرات زیادی در زندگی افراد ایجاد کرده و یکی از این تغییرات در مصرف غذاهای سنتی و جدید است که در ذیل به آن اشاره‌ شده است.

بازگشت غذاهای قدیمی

بسیاری از محصولاتی که مردم تصور می‌کردند دیگر موجود نیستند، دوباره پدیدار شدند به‌عنوان‌مثال در ایالات‌متحده آمریکا، سوپ Progresso و هامبورگر هلپر دوباره عرضه شدند. همچنین برندهای قدیمی پخت مانند Pilsbury و Betty Crocker به برندهای معتبر تبدیل شدند، زیرا مردم آموختند که چگونه دوباره در آشپزخانه‌های خود آشپزی را آغاز کنند.

بازگشت آشپزی در خانه

همه مجبور شدند بیشتر غذای مصرفی خود را در خانه تهیه کنند و بسیاری از افراد به پخت‌وپز روی آوردند، بخشی از آن به‌عنوان یک سرگرمی جدید و تا حدی هم برای جایگزینی وسایلی که در فروشگاه‌ها وجود ندارد.

در فرانسه ، مردم به شیرینی‌پزی قدیمی روی آوردند و یکی از مهم‌ترین این موارد پخت نان مصرفی بود. نیویورک‌تایمز گزارش داد که چگونه پخت‌وپز در خانه موجب کاهش میزان آرد شد به‌طوری‌که یک کارخانه تولید آرد 500 درصد افزایش تقاضا داشت و مجبور شد فروشگاه آنلاین خود را تعطیل کند.

افزایش فروش آنلاین مواد غذایی

در فوریه 2020 ، فقط 5 درصد از خریداران ایالات‌متحده مواد غذایی خود را به‌صورت آنلاین خریداری کردند اما تا ماه مارس بر اساس گزارش‌های منتشرشده این رقم 30 درصد افزایش‌یافته است. والمارت با افزایش 74 درصدی در فروش تجارت الکترونیکی خود در چهار ماه اول سال (تا اول ماه مه) روبرو شد.

هم‌زمان فروشندگان موفق به خدمت‌رسانی به مشتریان بیشتری شدند، بسیاری از مصرف‌کنندگان دچار کمبود سهام، افزایش قیمت و زمان طولانی انتظار برای تحویل مواد غذایی از نیویورک تا لندن شدند.

تغییر رفتارهای خرید افراد

بررسی مدیریت MIT Sloan گزارش داد که افراد طی همه‌گیری خریدهای زیادی و به‌صورت فله داشتند.

علاوه بر این، افرادی که توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) مورد نظرسنجی قرارگرفته بودند، در زمان‌های کاملا متفاوت به مکان‌های همیشگی و جدید (آنلاین) راه یافتند.

خرید محصولات با عمر بیشتر

افراد نسبت به گذشته خواهان محصولاتی با ماندگاری بیشتر بودند. سبزی‌ها منجمد در فرانسه و پنیر با مدت‌زمان ماندگاری بیشتر از کالاهای مطلوب بودند. فروش پنیرهای تازه تولیدشده در ایالات‌متحده و فرانسه به طرز چشمگیری کاهش یافت و درخواست‌های تولیدکنندگان نیز تاکید بر کاهش در مصرف پنیرهای محلی بود.

ذخیره مواد غذایی در سوپرمارکت و افزایش ضایعات محصولات غذایی

با بسته شدن رستوران‌ها و کافه‌ها، تولیدکنندگان به سمت سوپرمارکت‌ها برای فروش کلی محصولات تازه روی آوردند. بااین‌حال، نبود راه‌های تعیین‌شده برای حمل‌ونقل و بسته‌بندی کالاها منجر به هدر رفت مواد غذایی شده است.

AeroFarms یک شرکت کشاورزی عمودی است و در نیویورک و خاورمیانه فعالیت می‌کند. این شرکت طی همه گیری با مشکلاتی از جمله سختی تهیه این محصولات در مدت زمان کوتاه روبرو بوده است. هزینه های بسته‌بندی بسیار بالا و در مراکز توزیع نیز چنان هرج‌ومرج برقرار بود که نتوانستند کالای بیشتری دریافت کنند. این شرکت نمی‌تواند مستقیما محصولات را به فروشگاه‌ها تحویل دهد زیرا امکانات حمل‌ونقل ندارد. جالب اینجاست که این شرکت برای جلوگیری از اتلاف محصولات خود فروش به رستوران‌ها را از برنامه خود حذف کرد.

خرید آگاهانه و متمرکز بر سلامتی

مطالعه شرکت Accenture در مورد تغییر رفتار مصرف‌کننده نشان می دهد که مصرف‌کنندگان تمایلات خود را طی همه‌گیری تغییر داده‌اند و از خرید آگاهانه‌تر (ازنظر هزینه و پایداری) محصولات محلی حمایت می‌کنند و بیشتر بر روی تاثیرات سلامتی مواد غذایی تمرکز می‌کنند.

کروناویروس این سه روند طولانی‌مدت را تسریع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین