کد خبر: ۶۶۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

چه کسانی می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند؟

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ نفر در البرز در انتظار فرزندخواندگی هستند و از ابتدای سال تاکنون هم ۱۰ کودک به والدین دارای شرایط واگذار شده است.
چه کسانی می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله حیدری اظهار کرد: تنها کودکانی برای فرزندخواندگی به متقاضیان واگذار می‌شوند که فاقد سرپرست و هویت باشند.

وی به شرایط واگذاری والدینی که تقاضای فرزندخواندگی دارند اشاره کرد و ادامه داد: اولویت با والدین ناباروری است که از سلامت جسمی و روحی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: عدم محکومیت کیفری، تحصیلات موثر، تمکن مالی و درآمد مناسب، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودن هم از دیگر شرایط لازم والدین است.

وی با اشاره به مدت زمان انتظار برای فرزندخواندگی توضیح داد: به دلیل مهاجرپذیری و شرایط خاصی که البرز دارد والدینی که تقاضای فرزندخواندگی دارند بین دو تا پنج سال باید در نوبت بررسی پرونده باقی بمانند.

حیدری با بیا اینکه والدین باید در ابتدا در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام کنند، گفت: پس از اتمام ثبت نام و دریافت کد رهگیری باید در نوبت باقی بمانند تا از طرف بهزیستی با آنها تماس گرفته شود و در نهایت با تشکیل پرونده روند واگذاری کودک به آنها انجام شود.

مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: بعد از واگذاری کودک، در بازه زمانی شش ماه وضعیت والدین بررسی می‌شود و پس از اطمینان از شرایط مناسب کودک برای وی شناسنامه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در مدت زمان واگذاری موقت شش ماهه مشکلی برای کودک پیش بیاید شرایط برگشت وی به مراکز نگهداری بهزیستی فراهم می‌شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ نفر در البرز در انتظار فرزندخواندگی هستند و از ابتدای سال تاکنون هم ۱۰ کودک به والدین دارای شرایط واگذار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین