کد خبر: ۶۶۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

چند راه‌ برای اصلاح شست کج وجود دارد؟

یک دکترای تربیت‌بدنی راه‌های اصلاح شست کج را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی بهرامی اظهار کرد: انحراف شست به خارج و انحراف اولین استخوان کف پایی به سمت داخل را شست کج می‌گویند و در این تغییر شکل اولین مفصل کف‌پایی- انگشتی زاویه‌دار می‌شود.

چند راه‌ برای اصلاح شست کج وجود دارد؟

وی در خصوص راه‌های اصلاح شست کج بیان کرد: در حال حاضر برای این موضوع چهار راهکار وجود دارد.

بهرامی اضافه کرد: یکی از این راه‌ها، استفاده از پدلا انگشتی است به طوری که این پد شست را از بقیه انگشتان جدا می‌کند. اگر فرد پدلا انگشتی را داخل کفش استفاده کند باید جلو کفش به اندازه کافی پهن باشد و موجب اعمال فشار روی انگشتان نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان بیان کرد: استفاده از کفش‌های پنجه پهن یکی دیگر از راه‌های اصلاح شست کج است.

وی استفاده از آتل مخصوص را سومین راه اصلاح شست کج عنوان کرد و افزود برای این منظور از یک خط‌کش کوچک استفاده می‌شود. این خط‌کش در قسمت میانی پا بسته می‌شود و انتهای این خط‌کش که در مجاورت تست قرار گرفته به‌علت کج بودن شست از آن فاصله زیادی دارد. حال با یک نوار کوچک شست را به خط‌کش بسته و در طول با کشش آن نوار شست را به حالت کاملاً طبیعی در می‌آوریم.

بهرامی تقویت عضله دورکننده شست را چهارمین راه حل عنوان کرد و گفت: برای حفظ وضعیت اصلاح‌شده لازم است که عضله دورکننده شست تقویت شود، فرد باید عمل کردن شست را انجام بدهد تا این عضله تقویت شود.

این دکترای تربیت‌بدنی اضافه کرد: برخی از محققان معتقدند در صورتی که این عضله فعال نشود، اصلاح تغییر شکل بی‌فایده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین