کد خبر: ۶۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
شمار جان باختگان کرونا در ایران به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۲ تیر ۹۹/ فوت ۱۹۴ بیمار در شبانه‌روز گذشته

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۲ تیر ۹۹/ فوت ۱۹۴ بیمار در شبانه‌روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: به مسئولان و کادر بهداشت و درمان در استان‌های قرمز و در مرز هشدار خدا قوت می‌گوییم و از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است، اما وضعیت ابتلا و بستری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنند. ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین