کد خبر: ۶۶۰۷۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

رکوردها در انتظار پرسپولیس

پرسپولیس این بار بدون برانکو به دنبال رکوردشکنی‌های تازه در لیگ برتر است. نیمی از راه با کالدرون طی شد و در نیمه دیگر راه سکان در دست‌های گل محمدی قرار گرفته است.
رکوردها در انتظار پرسپولیس
آفتاب‌‌نیوز :

در چند فصلی که برانکو در پرسپولیس حضور داشت، پرسپولیس علاوه بر کسب قهرمانی های متعدد، توانست بعضی از رکوردهای لیگ را به نام خودش ثبت کند اما بعضی از رکوردهای لیگ هنوز هم به نام تیم های دیگری هستند. پرسپولیسی ها در این فصل شانس این را دارند که رکوردهای دیگری به نام خودشان کنند.

بیشترین قهرمانی در لیگ برتر

در ۱۸ دوره قبلی لیگ ۷ تیم مختلف قهرمان شده اند که پرسپولیس و سپاهان با پنج قهرمانی رکورددار هستند. پرسپولیسی ها این شانس را دارند که با قهرمانی در این فصل به تنهایی رکورددار شوند.

بیشترین قهرمانی پیاپی

تنها تیم هایی که در لیگ برتر موفق شدند از قهرمانی‌شان دفاع کنند سپاهان و پرسپولیس بودند که به سه قهرمانی پیاپی دست یافتند. اگر پرسپولیس قهرمان شود در این زمینه هم به تنهایی در صدر قرار می‌گیرد.

بیشترین امتیاز در طول یک فصل

یکی از رکوردهایی که پرسپولیسی ها تا آستانه شکستن آن رفتند اما ناکام ماندند کسب بیشترین امتیاز در طول یک فصل است. استقلال در فصل ۹۲-۹۱ موفق شد با کسب ۶۷ امتیاز به مقام قهرمانی برسد. سپاهان هم با همین امتیاز در فصول ۹۱-۹۰ و ۸۹-۸۸ به قهرمانی رسید. پرسپولیس با برانکو در فصل ۹۶-۹۵ با ۶۶ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و نتوانست رکورد استقلال و سپاهان را بشکند. آن ها حالا تا پایان فصل ۶ بازی دیگر پیش رو دارند و می توانند با کسب ۱۲ امتیاز از مجموع ۱۸ امتیاز به تنهایی رکورددار شوند.

بیشترین برد در طول یک فصل

رکورددار بیشترین برد در طول یک فصل هم متعلق به پرسپولیس برانکو در فصل ۹۶-۹۵ است. شاگردان برانکو موفق شدند در راه قهرمانی ۲۰ بار به پیروزی برسند. آن ها در فصل جاری ۱۸ برد کسب کرده اند و می توانند با کسب ۳ برد دیگر رکورد لیگ و خودشان را ارتقا دهند.

بیشترین گل زده در طول یک فصل

در این زمینه پرسپولیسی ها هر چه در این چند سال خوب عمل کردند اما حتی به رکورد فصل ۸۸-۸۷ استقلال نزدیک هم نشدند. آبی ها در آن فصل ۷۰ گل به ثمر رساندند. دست یابی به رکورد استقلال برای پرسپولیس در این فصل بسیار دور از دسترس است و آن ها باید برای رسیدن به آن به طور میانگین در هر بازی ۶ گل به ثمر برسانند که بسیار بعید است. بازیکنان این تیم حتی برای رسیدن به بهترین رکورد پرسپولیس در لیگ هم کار سختی دارند. سرخپوشان در بهترین فصلشان از نظر گلزنی، در فصلی که با افشین قطبی به قهرمانی لیگ رسیدند ۵۵ گل به ثمر رساندند.

کمترین گل خورده در طول یک فصل

پرسپولیس برانکو در فصل شانزدهم لیگ برتر فقط ۱۴ بار دروازه اش باز شد تا رکورددار کمترین گل خورده شود اما دو فصل بعد استقلال شفر فقط ۱۳ گل خورد و رکورد پرسپولیس را شکست. پرسپولیسی ها تا اینجای کار ۱۱ گل دریافت کرده اند و می توانند دوباره این رکورد را به نام خودشان کنند. هر چند نخوردن بیش از یک گل در ۶ مسابقه کار بسیار سختی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Finland
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
2
0
در این ۴سال دولت و وزیر و فدراسیون وحتی دبیر ورزش وووووو از تیم نورچشمی حمایت بسیار کردند که یک رکور د می باشد وبازدر این ۴ سال ۴۰ بازیکن استقلال جابجا شدند که نگذاشتند استقلال مثل پرسپولیس ثبات داشته باشد وووووووو این هم یک رکورد بود !!!!!!!
sepehr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
آقا رضا راست میگن مثلا همین دیشب نذاشت سپاهان و استقلال حریفانشون رو ببرند و به پرسپولیس نزدیک بشن
....
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
دوره احمدی نژاد و حمایت تمام قد از آبیها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین