کد خبر: ۶۶۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

اردوغان: امارات و فرانسه "تبلیغات سیاه " علیه ما انجام می‌دهند/ تصمیم درباره ایاصوفیه داخلی است

رجب طیب اردوغان در حمله‌ای به امارات و فرانسه این دو کشور را متهم کرد که "تبلیغات سیاه" علیه آنکارا انجام می‌دهند.
اردوغان: امارات و فرانسه
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با مجله "کریتر" اعلام کرد،‌ دلیل پشت پرده تبلیغات سیاه برخی کشورها در راس آنها فرانسه و دولت ابوظبی علیه کشورش عدم پذیرش مبارزه ترکیه است که مبتنی بر قانون، دموکراسی و عدالت است.

اردوغان همچنین برخی کشورهای هم‌جوار را مسؤول تلاش در جهت تضعیف نقش کشورش در منطقه شرق مدیترانه دانست و گفت، این کشورها به رغم هشدارهای مکرر آنکارا تلاش‌هایشان را کردند. آنها اقدام به نقض حقوق ترکیه و جمهوری قبرس شمالی کردند.

وی ادامه داد: ما به آنها تصمیم ترکیه در زمینه حفظ حقوقش در منطقه را تاکید کردیم.

اردوغان تصریح کرد: آنکارا تمایلی به وقوع هیچ تنشی در شرق مدیترانه ندارد بلکه خواهان تقسیم عادلانه ثروت‌های این منطقه به نحوی است که همه از آن استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، کشورش با مسائل منطقه براساس فرصت طلبی و منزوی کردن دیگران تعامل نمی‌کند و آنکارا تمایلی ندارد مردم به دلیل درگیری خانه و دیارشان و مناطق‌شان را ترک کنند.

اردوغان اظهار کرد، تصمیم تبدیل موزه ایا صوفیه به مسجد و گشودن آن به روی عبادت‌کنندگان مساله‌ای داخلی است و بقیه کشورهای باید به آن احترام بگذارند.

اردوغان اشاره کرد، ایا صوفیه مکانی است که محمد فاتح نخستین سلطان عثمانی در آنجا اولین نماز جمعه را بعد از فتح استانبول اقامه کرد. تبدیل ایا صوفیه به موزه در سال ۱۹۳۴ تصمیمی بود که برای ملت ترکیه دردناک بود و باید به هویت اصلی‌اش بازمی‌گشت.

از نظر او حکم دادگاه عالی اداری در این باره درست بوده و هرگز به صداهای مخالف داخلی و خارجی در این زمینه اهمیتی نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین