کد خبر: ۶۶۰۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

ائتلاف‌های شیعه عراق خواستار تحقیق درباره وقایع جنوب بغداد شدند

ائتلاف الفتح اعلام کرد، تعرض به تظاهرکنندگان برای مطالبه حقوق‌شان و سرکوب تظاهرات آنها تاسف بار است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه المیادین، ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما بستن درهای بغداد به روی قشر قربانی و منع آنها از ورود به بغداد برای رساندن پیام‌شان به دولت عراق را محکوم می‌کنیم.

ائتلاف الفتح افزود: دولت مسؤول تحقیق در حوادث امروز است و باید متجاوزان مواخذه شوند و ما از نخست وزیر عراق می‌خواهیم پرونده اعتراضات را در دست بگیرد.

از سوی دیگر، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت امروز، یکشنبه خواستار تحقیق فوری درباره وقایع ورودی جنوبی بغداد شد که طی آن تظاهرکنندگان از بین "زندانیان رفحاء" قصد ورود به بغداد را داشتند.

حکیم توییت کرد: ما شدیدا نسبت به آنچه روی داده متاسفیم، در حالی تظاهرکنندگان استان‌های واسط در جنوب قصد داشتند به پایتخت وارد شوند از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

او افزود: از نخست وزیر می‌خواهیم درباره وقایع پیش آمده تحقیق کند و از نظر ما تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی عراقی‌هاست و نیروهای امنیتی باید با تظاهرکنندگان مسؤولانه برخورد کنند.

صدها تن از مردم عراق امروز (یکشنبه) پس از اینکه برای ورود به بغداد با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند، در مرزهای جنوبی این استان تجمع کردند. طبق اظهارات یک منبع امنیتی،‌ اعتراض آنها به کاهش حقوقی است که به موجب "قانون رفحاء" دریافت می‌کردند، این حقوق در جبران شکنجه‌ها و تجاوزات نظام صدام در حق آنها به این افراد اعطا می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین