کد خبر: ۶۶۰۸۴۱
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

حواشی مصاحبه جنجالی احمدی‌نژاد

آخر هفته‌ای که گذشت یک مصاحبه تصویری از محمود احمدی‌نژاد منتشر شد با محوریت موسیقی که بازتاب وسیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت. رئیس‌جمهور سابق ایران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفت‌وگو خیلی بی‌محابا از خط قرمزهای رایج عبور کرد. در این مطلب تمام حواشی این مصاحبه جنجالی را مرور می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

آخر هفته‌ای که گذشت یک مصاحبه تصویری از محمود احمدی‌نژاد منتشر شد با محوریت موسیقی که بازتاب وسیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت. رئیس‌جمهور سابق ایران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفت‌وگو خیلی بی‌محابا از خط قرمزهای رایج عبور کرد. از حبیب و معین سخن گفت. تعریف کرد که قبل از انقلاب ستار و داریوش گوش می‌داده. با ترانه سیاسی محمدرضا شجریان همخوانی کرد. از سروش هیچکس، رپر معترض تمجید کرد و خیلی دست‌ودلبازانه سوژه‌های پر و پیمانی به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داد.

روزنامه هفت صبح با این مقدمه نوشته است: این مصاحبه از سوی بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی انجام شده و او از احمدی‌نژاد درباره بسیاری از جنجال‌های دوران ریاست‌جمهوری‌اش در این حوزه فرهنگی سوال کرد. از ماجرای در آغوش‌گرفتن علیرضا افتخاری گرفته تا عکس مشترک او با محسن یگانه. در ادامه ۱۰بُرش از تمام حواشی این مصاحبه جنجالی را مرور می‌کنیم.

حواشی مصاحبه جنجالی احمدی‌نژاد

۱. شاید عجیب‌ترین بخش این مصاحبه جایی بود که احمدی‌نژاد از آهنگ‌هایی که قبل از انقلاب گوش می‌داده تعریف کرد. رئیس‌جمهور سابق ایران این‌طور شروع کرد که قبل از انقلاب برای سلیقه‌های مختلف موسیقی وجود داشت و همان‌طور که مثلا بعضی آمنه آغاسی گوش می‌دادند و ما هم می‌شنیدیم اما گرایش ما به سمت موسیقی‌های اعتراضی مثل داریوش و ستار بود. خب ما به یاد نداریم که کسی بین مسئولین جمهوری اسلامی ‌این‌طور بی‌پروا از خواننده‌های لس‌آنجلسی اسم ببرد آن‌هم با تعابیر مثبت. هرچند به‌نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در کنار هم قراردادن این دو اسم یعنی دایوش و ستار دچار کم‌دقتی شده. چون اگرچه داریوش اقبالی در سال‌های قبل از انقلاب یک خواننده معترض بود و حتی بازداشت و زندانی هم شد اما ستار(عبدالحسن ستار) یک خواننده اصطلاحا درباری بود و در جشن‌ها و مراسم مجلل خانواده پهلوی به اجرای برنامه می‌پرداخت. داریوش اما حاضر نمی‌شد مقابل این خانواده آهنگ بخواند و حتی نقل می‌کنند یک مرتبه که اشرف پهلوی به هتل میامی ‌می‌آید، داریوش اقبالی صحنه را ترک می‌کند و همان شب بابت این موضوع بازداشت و توبیخ می‌شود. بنابراین در یک طیف قراردادن این دو خواننده ایراد فنی دارد. هرچند که در سال‌های بعد از انقلاب در ضدیت هر دو نفر با نظام جمهوری اسلامی‌ تفاوتی وجود ندارد. ناگفته نماند احمدی‌نژاد در این بخش از خواننده‌های دیگری مثل گلپا و ایرج و بنان هم اسم برد و تاکید کرد که آن زمان خانم‌ها هم بودند. او در مورد وضعیت فعلی هم گفت، دسته‌بندی رایج خواننده‌های داخلی و لس‌آنجلسی را قبول ندارد.

۲. وقتی نوبت به شنیدن ترانه‌ها و گپ‌زدن درباره آنها رسید، آهنگ «من مرد تنهای شبم» حبیب محبیان پخش شد. حبیب، خواننده سبک پاپ و راک قبل از انقلاب بود که در سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شد و بعد از سال‌ها زندگی و فعالیت هنری در لس‌آنجلس، در سال ۱۳۸۸ با نگارش نامه‌ای به احمدی‌نژاد، خواستار بازگشت به ایران شد. مدتی بعد هم بی‌سروصدا به ایران برگشت اما به‌رغم همه تلاش‌ها هیچ‌وقت موفق به دریافت مجوز رسمی ‌برای فعالیت نشد و درنهایت در سال ۱۳۹۵ و در کتالم رامسر بر اثر ایست قلبی درگذشت. در این مصاحبه وقتی ترانه مرد تنهای شب پخش شد، احمدی‌نژاد شروع به همخوانی با آن کرد؛ «من مرد تنهای شبم، صد قصه مانده بر لبم» او توضیح داد که:‌ «حبیب را یک انسان عارف و پاک می‌دانستم که دور از وطن مانده بود» و گفت که بعضی انسان‌های تنبل و جاهل و خودخواه با حبیب تماس می‌گرفتند و می‌گفتند حق بازگشت نداری. احمدی‌نژاد گفت معتقد است که به حبیب ظلم شده و به این ظلم معترض است. در این بخش مجری به نام فرهاد مهراد و فریدون فروغی به‌عنوان کسانی که سرنوشتی مشابه حبیب محبیان داشتند هم اشاره کرد اما احمدی‌نژاد به‌طور خاص و جداگانه درباره این دونفر صحبتی نکرد.

۳. یکی دیگر از ترانه‌هایی که برای احمدی‌نژاد در این مصاحبه پخش شد، آهنگ اصفهان بود از معین. این آهنگ در آلبوم پریچه این خواننده ساکن لس‌آنجلس در سال ۱۳۷۰ منتشر شد. مشخص بود که محمود احمدی‌نژاد با این آهنگ آشنا نیست و مجری برای او توضیح داد که خواننده این اثر، «دلم می‌خواد به اصفهان برگردم»، نصرالله معین است. موضوع از این جهت جالب است که ۱۰سال پیش شایعه شده بود مقدمات بازگشت این خواننده به ایران فراهم شده و دولت وقت هم به او چراغ سبز نشان داده. این اتفاق اما هیچ‌گاه رخ نداد و احمدی‌نژاد در این مصاحبه توضیح داد که بازهم عده‌ای مانع بازگشت این خواننده به ایران شدند. او حتی توضیح داد که: «قسمتی از شعر معین را در اعتراض به همین موضوع در مجلس خواندم.» واقعا هم آن زمان رئیس‌جمهور وقت در مجلس شورای اسلامی، ‌قسمتی از ترانه «مردم» نصرالله معین را در نطقی در صحن علنی مجلس خوانده بود که بازتاب وسیعی داشت‌: «این حق هیچکس نیست که با ثروت فقیر باشه، کسی که فرش می‌بافه نباید رو حصیر باشه.» احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو درمورد مهاجرت شادمهر عقیلی هم مورد پرسش قرار گرفت که گفت من معتقدم هرکسی حق بازگشت به وطنش را دارد. مجری از احمدی‌نژاد پرسید که آیا واقعا قرار بوده سیاوش قمیشی با هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور از نیویورک به ایران برگردد که احمدی‌نژاد اصل موضوع را تایید کرد و گفت:‌ »من نمی‌دانم دقیقا این فردی که شما می‌گویید بود یا نه اما به ما گفتند بعضی هنرمندان قصد بازگشت به ایران را دارند ما هم گفتیم هواپیما که جا دارد. مشکلی نیست.»

۴. در ادامه این مصاحبه دو ترانه از علیرضا افتخاری و محمد اصفهانی هم برای احمدی‌نژاد پخش شد. «دل را ببین» از آلبوم شکوه عشق افتخاری و «نون و دلقک» از آلبومی‌ به همین نام از محمد اصفهانی. احمدی‌نژاد توضیح داد که آهنگ جامه‌ احرام از اصفهانی را بیشتر می‌پسندد و مشخص شد که با آثار این هنرمند آشنایی دارد اما وقتی از او سوال شد که ماجرای امتناع محمد اصفهانی از اجرای موسیقی در حضور او چه بوده؟ ابراز بی‌اطلاعی کرد. درواقع اصل ماجرا این بود که مهرماه سال ۸۸ شایعه شد محمد اصفهانی گفته در اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اگر احمدی‌نژاد حاضر شود، اجرای برنامه را متوقف می‌کند. همان زمان البته این شایعه تکذیب شد و خبرگزاری فارس نوشت، اصلا قرار نبوده محمد اصفهانی در این مراسم اجرا داشته باشد. احمدی‌نژاد هم در این مصاحبه گفت: «بارها شده من در مراسم‌های مختلف نشستم و آقای اصفهانی به اجرای برنامه پرداخته. این ماجرا اگر صحت داشته باشد، کسی به من نگفته بود.» در مورد ماجرای به آغوش کشیدن علیرضا افتخاری و مشکلاتی که برای این خواننده پیش آمده بود هم مجری از احمدی‌نژاد پرسید که او پاسخ داد، این یک خوش و بش عادی بوده اما بعضی جریانات سیاسی آن زمان موضوع را جنجالی کردند. «من بارها و بارها از کارگر و کشاورز و همه مردم را در دیدارهای مختلف با کمال میل در آغوش گرفته‌ام. ولی این ماجرا به‌طرزی عجیب تا این حد خبرساز شد. آنهایی که در پی قدرت سیاسی بودند فقط تهمت زدند.» احمدی‌نژاد در مورد جنجال‌هایی که به‌دنبال عکس مشترک او با محسن یگانه پیش آمده بود هم ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت مراسمی ‌در بندرعباس بود به مناسبت روز جوان من دیدم خواننده‌ای اجرا می‌کند که گفتند فرزند شهید است و از من خواستند هدیه او را بدهم.

۵. پرواکنش‌ترین بخش این گفت‌وگو جایی بود که ترانه «زبان آتش» یا «تفنگت را زمین بگذار»، پخش شد و احمدی‌نژاد زیر لب با آن همخوانی کرد و گفت مضمون این آهنگ آرمان من است. نکته عجیبی که خیلی از کاربران به آن اشاره کردند، این بود که این آهنگ در واکنش به وقایع سال ۸۸ خوانده شده بود و انتظار نمی‌رفت که احمدی‌نژاد به آن ابراز علاقه کند. به‌هرحال رئیس‌جمهور سابق ایران در مورد محمدرضا شجریان گفت: «یکی از نواهایی که از کودکی در گوش ما بوده و هست، صدای استاد شجریان است. صدایی که صدای خاطرات ماست. ربنای ایشان را همیشه در زمان افطار همه گوش می‌دادیم و لذت می‌بردیم. ایشان از شخصیت‌هایی است که بر گردن فرهنگ این مملکت حق دارد و خدمت‌های زیادی کرده است.» او وقتی درباره محدودیت‌هایی که در آن دوران برای فعالیت محمدرضا شجریان اعمال شد، مورد پرسش قرار گرفت گفت: «آن زمان خود من هم به‌عنوان رئیس‌جمهور با بایکوت مواجه شدم. آن زمان معاون من(مشایی) به ملاقات استاد شجریان رفت.»

۶. در سبک رپ هم در همان دوران اثری منتشر شد از سروش هیچکس به نام «یه روز خوب میاد»؛ انتشار این اثر سیاسی مدتی بعد باعث مهاجرت خواننده آن شد. وقتی این آهنگ پخش شد، بلافاصله محمود احمدی‌نژاد آن را شناخت و حتی از دو آهنگ جدید او که اخیرا در آلبوم جدید «مجاز» منتشر شده، هم دقیقا اسم برد. «خلافکارهای اصلی» و «ترورشون کن» تا مشخص شود رئیس‌جمهور سابق ایران تسلط خوبی روی سبک رپ دارد و اشاره‌ای به آثار توپاک شکور، رپر فقید آمریکایی هم داشت. خود سروش هیچکس البته در صفحه توئیترش نسبت به این ماجرا واکنش تندی نشان داده.

۷. در این گفت‌وگو احمدی‌نژاد گاهی با بیان بعضی خاطرات از دوران مدیریتش، گریزی به سایر حوزه‌های فرهنگی هم می‌زد. به‌طور مثال در جایی گفت:‌ »خانم بازیگری رفته بود اروپا و جایزه گرفته بود، بدون روسری رفته یا دست داده به آقایی. اینها می‌گفتند نه حق نداری برگردی. من می‌گفتم چرا؟ مگر ما مالک مردم هستیم؟ ما نماینده مردمیم. حالا به حکومت رسیدیم باید به مردم خدمت کنیم. اینها می‌گفتند نباید بیاید. آنقدر من نوشتم به وزیر و مسئول و پافشاری می‌کردم به من می‌گفتند چشم اما به او زنگ می‌زدند، می‌گفتند اگر بیایی فرودگاه می‌گیریمت. این خاطره تلخ من است که یک انسان را خرد کردیم و آن خانم هم دیگر برنگشت.» در این بخش احمدی‌نژاد از این بازیگر اسم نبرد و مجری هم نپرسید اما اکثر رسانه‌ها اینطور تحلیل کردند که منظور او گلشیفته فراهانی بوده. البته ماجرای گلشیفته فراهانی با بازی در فیلم مجموعه دروغ‌ها شروع شد و بعد از این فیلم هم در مقطعی به ایران برگشت و مدتی بعد مهاجرت کرد. به همین دلیل بعضی تحلیل کردند که شاید منظور محمود احمدی‌نژاد از آن بازیگر لیلا حاتمی ‌بوده که البته این فرضیه هم نمی‌تواند درست باشد چون این حواشی برای لیلا حاتمی ‌در سال ۹۳ پیش آمد و او هم درنهایت به ایران برگشت.

۸. خاطره احمدی‌نژاد از ماجراهای گشت ارشاد هم از نکات جالب توجه این گفت‌وگو بود. «من یکبار مسئول مربوطه انتظامی ‌را صدا کردم، گفتم چرا ماشین می‌برید در خیابان مردم را می‌گیرید؟ چرا خانم‌ها را می‌گیرید؟ من مخالفم. به مردم می‌گفتند، احمدی نژاد گفته و همان‌ها عکس یکسری خانم‌ها را که پوشش خیلی نامتعارف داشتند چاپ می‌کردند و خدمت علما در قم می‌بردند و به علما می‌گفتند، ما می‌خواهیم با این‌ها مقابله کنیم احمدی‌نژاد مخالف است. من به آنها گفتم اگر می‌خواهید جزوه چاپ کنید و با دلیل و برهان توضیح دهید کدام بهتر است و چرا؟ یک شاخه گل در خیابان به هرکس که می‌خواهد بدهید تا خودش تصمیم بگیرد.»

۹. یکی از ایراداتی که گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی وارد کردند، به نحوه قرارگیری مصاحبه‌کننده روی صندلی است. به اعتقاد این عده شخص مصاحبه‌کننده یعنی بهمن بابازاده، بهتر بود برای مصاحبه‌ای در این سطح لباس رسمی ‌بپوشد و مودبانه‌تر روی صندلی بنشیند. خود بابازاده هم البته در کانال تلگرامش این انتقاد را پذیرفته و بابت آن عذرخواهی کرده. یک ایراد دیگر هم این بود که بهمن بابازاده در این مصاحبه می‌گوید، محمدرضا شجریان ترانه زبان آتش یا تفنگت را زمین بگذار را برای دعوت جامعه به آرامش خوانده، در صورتی که خب واقعا اینطور نبود و این ترانه سمت‌وسوی دیگری داشت. بهمن بابازاده در پاسخ به این انتقاد به نسخه کامل مصاحبه‌اش با احمدی‌نژاد ارجاع داده و توضیح داده که قبل و بعد از جمله او در تدوین خارج شده. در مجموع انتقاداتی هم نسبت به شیوه اجرا و سوالات بابازاده مطرح شده و گفتند او روی بعضی رویدادهای آن سال‌ها تسلط کافی نداشته. به‌رغم همه این انتقادات البته باید اشاره کنیم که خود این مصاحبه و ایده‌هایی مثل پخش‌ آهنگ‌های جنجالی آن دوران برای احمدی‌نژاد، جالب و جسورانه بود.

۱۰. آخرین سوالی که از احمدی‌نژاد شد در مورد ممنوعیت صدای زنان بود. احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال پرسید:‌ «قانون داریم برای ممنوعیت خوانندگی زنان؟» مجری پاسخ داد مشکل فقهی داریم و احمدی‌نژاد گفت:‌ «پس قانون نیست». در این بخش از گفت‌وگو انگار حرف‌های احمدی‌نژاد تقطیع شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
36
32
شاگرد خلف ماکیاول. خیلی ساختگی و چیپ بود
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
کاملا مشخص است همیشه در پی تخریب دلسوزان ملت خصوصا دکتر احمدی نژاد عزیز هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
57
52
باز با اون ادبیات مسخره و بچه گول زن
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
دکتر محبوب 90درصدی هستن و مابقی اهمیتی ندارن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
60
49
این آقا عوام فریب واقعا دست ماکیاولی را از پشت بسته.وازاعتماد به نفس عجیبی برخورداراست.بدبخت مردم که 300 سال به عقب برگشتند.درضمن من این مطالب را بیان می کردم.عاقبتم معلوم نبود.
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اقای احمدی نژاد هرچه بگه چون تو مصلحت نظام اشکال نداره ولی اقای حیاطی گوینده تلویزیون میگه با ابی خاطره داره گناه کبیره کرده چرا اینهمه ضدونقیض
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
49
50
دنبال رایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
احمدی نژاد محبوب همه است
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
کسانیکه بدون اطلاع و شناخت بر اساس شنیده ها به دکتر احمدی نژاد عزیز تهمت میزنن باید هم این دنیا و هم اون دنیا جوابگو باشند.خدمتگزار مردم مساوی است با تخریب و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
72
52
حیف از هزینه هایی که بعضی بزرگان برای این شخص در سال 88 پرداختند و حیف از خونهایی که در آن سال به واسطه این فرد ریخته شد. ای کاش این درس های تاریخی برای همیشه در ذهن مردم و مسئولین ما بماند چرا که آزموده را آزمودن خطاست!
تو دهن زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
9
33
آخه جالب چرا رسانه های اصلاح طلب بیشتر به این مسائل می پردازند بابا اپن بنده خدا ۷ سال قبل پی کارش رفته
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
36
32
مگرملت چقدرباید گزیده شوند تا یاد بگیرن احمدی نژاد به اندازه یک بچه دوازده ساله سواد نداره انجا که درسازمان ملل میگه وان دقیقه یا ارزش افزوده یاشبنم نعمت زاده ازکجا درامد ......
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
احمدی نژاد از خیلی خیلیا بهتره
فرامرزمیرسالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
29
49
آخه شما چقدر ... احمدی‌نژاد که تنها نیست احمد نژاد یعنی کل ملت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
همین تعصب شما نشون میده احمدی نژاد کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
حرف نزنی عالی فقط احمدی نژاد
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
25
36
خدا شفا بده احمدی نژاد رو وبه مردم ایران صبر عطا کنه
صدای عدالت اقتصادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
8
27
چه خبر از گرانی و اقتصاد ویرانه ایران و مردم مستضعف؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
از جونتون بپرسید خییییلی بیشتر در جریانن
نفت چالی
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
20
31
سلام
احمدی نژاد بد روحانی بد، همه بد... پس کی خوبه. مگه میشه به همه تاخت؟؟
بدتر از ما ملت وجود نداره. اول خودمون رو اصلاح کنیم
پاسخ ها
نام آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
برادر قاط زدی! کمی دقت بفرمایید می بینید در دنیای سیاست یک طیف زیادی از یک جناح یا یک حزب به دلیل دنباله روی از سیاست کثیف میتوانند بد بشوند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
37
55
دکتر احمدی نژاد در طی ۸ سال ریاست جمهوری اش ثابت کرد که یک خادم واقعی به مردم است.و مردم قشر مستضعف این رو بخوبی درک کردند.مطمئن باشید اگر ایشان تعیین صلاحیت نشوند ومجوز شرکت در انتخابات رو نگیرند.درصد آرا مشارکت مردمی به حداقل ممکن می رسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ملاک حال افراد است
من دو دوره به آقای احمدی نژاد رای دادم ولی با دوسال آخر ریاست جمهوریش خدماتش را هم کمرنگ کرد
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
33
63
آقای محمود احمدی نژاد بعد از شهید آقای محمد علی رجایی بهترین رئیس جمهور برای فقرا بوده است (سهام عدالت + مسکن مهر + یارانه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
6
35
متاسفانه درایران هرکس رئیس جمهور میشه بی ابرو میشود یک جای کار ایراد داره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
6
42
هیچی برای این بنده خدا دیگه پیدا نکردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
5
25
من نمی دانم رئیس جمهورهای ما بعد از یک
مدتی .... میشن
دکتر ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
24
55
سلام بر دکتر احمدی نژاد و زنده باد بهار
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
41
31
این آقا اگر بیاد به عصر حجر فکر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
30
56
درودبه مغز متفکر ایران جناب آقای دکتر محمود احمد نژاد.
پاسخ ها
ابوریحانه داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بابا توکی هستی دیگه...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
53
30
وای برما که وقتمان را به خاطر این فرد تلف می کنیم که از هیچ کار زشتی ابایی ندارد ......
مجیداعتمادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
46
23
احمدی نژاد دچار اشتباهات کوچک و بزرگی شده است ان شاء الله عاقبت به خیر شود و بهتر است از سیاست و طمع به حکمرانی دست بکشد و در رشته تخصصی شغلی و تحصیلی خود مشغول شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
25
52
تخریب احمدی نژاد در دستور کار هست بهانه تراشی ها و سوژه ها ی صدا وسیما همه در جهت تخریب احمدی نژاد هست احمدی نژاد دولت مردمی و خدمتگزار بود و مردم امروز جای خالی و حضو را در دولت بیشتر احساس می کنند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
این بابا خودش بزرگترین تخریب چیه، نیاز به تخریب چی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
19
43
من او را مدد کار مردم می شناسند
بینوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
7
29
اخ ازت احمدی اخرش کاردست خودت میدی
مجید
|
United States of America
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
36
26
جز دروغ چیز دیگری میگوید احمدی نژاد با ۴۵تومن یارانه برنج هندی ۱۵تومان را ۶۰ تومان کردبنزین ۱۰تومان را ۷۰۰تومان کرد شما فقط ۴۵ هزارتومن را میبینید ولی چندین برابرشدن قیمت ها را نمیبینی خالی شدن ذخیره ارزی وفروش نفت ۱۷۰دلار را نمیبینی که فروخت ومعلوم نشد پولش چه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
راااااست میگه فقط نمی‌دونم چرا هنوزم طرفدار داره
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
22
24
تاتوانی درجهان یکرنگ باش...قالی از چندرنگ بودن زیرپاافتاده است...بیخیال آقامحمود بیخیال بس کن خودت باش
کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
33
19
آقای احمدی نژاد اگه راس میگه بیاد جواب خس و خاشاک هارو بده اگه یادش هست تازه اونعوام فریبی هم که میکرده با در آمد سرشار نفت بوده که اگه آقای روحانی اونو داشت هیچ غمی نبود اون صندوق توسعه رو خالی کرد که بگه کار کرده بنای تحریم سخت و رشد منفی اقتصاد رو اون تو این مملکت گذاشت
احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
16
33
چرا جدیدن میخواین این همه احمدی نژاد رو بین مردم خراب کنین
احبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
18
16
احمدی نژاد طی۶سال از ۸سالش عالی بود اما تو دو سال آخر ... به مملکت اونم علتش نفوذ مشایی و بقایی روش بود وعوامل مختلف دیگر الان م شاهد سقوط وافول فکری و سیاسی ومذهبی ش هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
12
خداپدراحمدی نژاد بیاموزد چندکار برای قشرطبقه پایین انجام داد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
6
مطمئن شدم احمدی نزاد رد داده
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
9
دکتر بر گرده دوباره نفت از ۱۵۰ هم عبور میکنه
IRAN.S.F.S.R
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
11
6
همین آقا اگر بیاد روی کار شک نکنین دلار در عرض یک سال ۲۰۰هزار تومن رو رد میکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
12
دمت گرم حاج محمود احمدی نژاد که پرچمت بالاست بااینکه تریبون نداری اما ازت خیلی حساب می برند
حیدر
|
United States of America
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
13
بهترین پاک ترین دلسوزترین ریس جمهور ایران احمدی نژاد بود یار ودلسوز فقرا درود
رضا
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
7
تحریم نمندی..کاغذپاره است
محمد محمودی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
7
من که ارزوهامو چال کردم
دیگه مهم نیست
هیچی برام مهم نیست
عدالتی وجود نداره حداقل تو این دنیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
6
18
اگراطرافیان احمدی نژدامی گذاشتن خادم واقعی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
7
18
دمت گرم داش محمود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
8
یه متن رو نوشتن وگفتن از روش بخون یه فیلم تازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
24
احمدی نژاد برای قشر کارگر عالی بود دمش گرم
زکریای نارازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
12
این سناریو وپروژه واسه انتخابات پیش روو واسه ریاست جمهوری هست
مملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
6
19
ملت ما به این افراد به شدت نیاز داره.البته اگر بذارن کارشون کنن.احمدی نژاد محبوب ملت ایران.❤
عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
4
19
خوب بودآقای احمدی نژاد آدم درست کاره
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
5
این جمله منو به خاطر بسپارین : احمدی نژاد بشه اپوزیسیون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
3
14
دادرس مردم فقیر دکتر درود بر شما
پرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
3
16
بنده باریاست جمهوری آقای احمدی نژاددردوره بعدی موافقم ورای میدم... چرا؟ چون اوضاع اقتصادی ومعیشتی مردم درزمان ایشان بهتربود(مگه قراره ایشون ازموسیقی لذت نبرند) تازه تجربشون بیشتروبیشترشده. وحتمادلسوزمردم خواهندبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
16
دلار شده ۲۳ هزار تومن اگه احمدی نژاد بود چه بلایی سرش می اومد و چقدر بهش توهین میشد . اما الان نه رسانه ها و نه مردم اصلا حواسشون نیست و به عبارتی خودشون رو زدن به بی خیالی.
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
13
حالا گیر دادین ب این بدبخت رک داره حرفاشو میزنه، بهتر اینکه پنهان کاری کنه، حالا ن ماشاءالله ایران خیلی آباد شده بعد احمدی نژاد، قیمتا داره هر روز بالا میره نون و برنج رو گرون کردند. بیایید بجای بحث در مورد این و اون مشکلات ما رو حل کنید....
روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
3
16
به نظر من احمدی نژاد آدم خوبی بود.مشکل آنجا بود که حواشی زیادی براش درست کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
7
17
درود بر احمدی نژاد...

اگر الان بود وضع مملکت اینگونه نبود.....
محمد تقی عطایی راد.
|
Japan
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
6
15
آقای احمدی نژاد یک خادم بود کسانی که میگن نفت ۱۷۰ دلار فروخت و خرج کردوبردوخورد اطلاعی از بودجه ندارند بودجه بر مبنای قیمتی از نفت بسته میشه که تا آن حد در اختیار دولت هست بالاتراز آن هرچه برود به صندوق اختصاص مییابد منزل احمدی نژاد گواه سلامت شان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
13
6
همه آتیشا از گور همین بلند شد بدبختی ملت رو کلید زد روحانی هم کلید رو گرفت بدبختی رو بیشتر کرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
17
4
احمدی نژاد عاشق قدرته. دور اولش خوب بودا ولی خراب شد. روحانی عشق پوله ولی احمدی نژاد عاشق قدرت. احمدی نژاد با همین روحیش اگه بخواد رییس جمهور بشه اوضاع خیلی بدتر از الان میشه. شک نکنین. من واقعا تعجب میکنم. چطور بعضیا طرف احمدی نژاد رو میگیرن. چرا یه ذره با چشم بصیرت نمیبینن. هرچی هم بهشون میگیم میگن احمدی نژاد مردمیه. اخه برادر من این مردمی بودنش بخاطر رای هست. نزاریم از ما مردم اینطوری سوءاستفاده کنن.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
5
در جواب دوستمون اگه همین احمدی نژاد نبود خیلی ها باید کارتن خواب می شدند مسکن مهر رو راه انداخت هزاران نفر صاحب خونه شدند یارنه رو اجرایی کرد سهام عرالت رو درست کرد انصاف هم خوب چیزیه!
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
4
دو ریال پول تو صندوق ذخیره ارزی نمانده . رابطه با کشورها هم چیزی ازش نمانده . همه در داخل هم دارن پارتی بازی و قوم و خویش بازی میکنن . قراردادها هم اجرا نمیشه . سکه و دلار هم داره گرانتر میشه . حالا جامعه از فقیر و ندار تا پولدار و همه فن حریف به ما بگویند راه درمان چه راهیه . من فلانم و من فلان میکنم یا کردم گذشته
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
1
واقعا نمی دانم این آقا چه فکر می کند این خود خودش بود که در سال ۸۸ استاد و دوستان و همفکرانش را به خس و خاشاک تشبیه نمود والان دارد ادای روشنفکران در می آید.واین آقا می فرماید از دست من کاری ساخته نبودوالان برای ریاست جمهوری خودش را آماده می کند .قانون همان قوانین دوران ریاست جمهوری خودش می باشد چگونه می تواند با همان قوانین به استاد وسایر خوانندگان کمک کند. مردم این می خواهد با این کارهاش شیره به سر ملت بمالد. حواستان باشد.
نام آشنا نزدیک شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
2
1
متاسفانه هنوز نفهمیدیم که بین رئیس جمهورها خیلی فرقی نیست! .... آقای احمدی نژاد هم که استاد این کار هاست!
الان نوبت بیان این صحبتهاست (خواننده های پاپ و سنتی قدیم، تنوع آواز و اجازه به آواز خانمها و ...) مردم خسته ما هم هر دفعه با این حرفها سرحال میایند و پیش خودشان میگویند به به دیگه داره درست میشه و غافل از اینکه در یک دام تبلیغاتی بد افتاده اند.
فریدون سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
عجب سر پر سودایی دارد :)
بنظرم سال ۱۴۰۸ سالی ٬ بماند
کرونا داره #لبخند میزنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین