کد خبر: ۶۶۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
هشدار نسبت به برگزاری مراسم عروسی، ختم و دورهمی

آمار عجیب مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران/ ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر در شرایط کرونایی، گفت: ۸۸ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید۱۹ در افرادی اتفاق افتاده که به یکی از بیماری‌های غیرواگیر مبتلا بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیماسادات لاری گفت: ۸۸ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کووید۱۹ در افرادی اتفاق افتاده که به یکی از بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، سرطان‌ها و دیابت مبتلا بودند، این موضوع اهمیت ایجاد توزان میان ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید۱۹ و بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی افزود: در عین حال مساله چاقی هم در این زمینه مطرح است و حتی چالش چاقی کودکان و نوجوانان یکی از مباحث مهم در زمینه مقابله با بیماری کووید۱۹ محسوب می‌شود. باید توجه کرد که بیماری‌های غیرواگیر یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت در همه جهان محسوب می‌شوند و حتی در بحران کرونا نیز این موضوع ثابت شده است.

آمار عجیب مرگ‌ومیر ناشی از کرونا| ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

لاری ادامه داد: ذات بیماری‌های غیرواگیر به این شکل است که بیمار باید به صورت دائم تحت کنترل باشد. حال در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی از این بیماران به خاطر ترس از مراجعه به مراکز درمانی، روند کنترل بیماری خود را متوقف کرده یا در آن اختلالی ایجاد کردند. این موضوع نباید اتفاق بیفتد و بیمارانی که به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا هستند، باید بیماری خود را کنترل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درواقع این بیماران در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند. به همین دلیل برخی اقدامات مانند دورکاری برای کارکنانی که مبتلا به بیماری غیرواگیر هستند، در نظر گرفته شد. زیرا این افراد در دسته افراد پر ریسک برای ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته و احتمال مرگ و میر در این بیماران به مراتب بیشتر از سایر افراد است. هرچند این مشکل در واقع یک بحران جهانی محسوب می‌شود، اما باید با اتکا به زیرساخت‌های نظام سلامت، روند مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر را تقویت کنیم و مراقبت بیشتری از این بیماران انجام شود.

۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

سیما سادات لاری در مورد وضعیت کرونایی استان‌های کشور، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

هشدار نسبت به برگزاری مراسم عروسی، ختم و دورهمی

 قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت نیز در سفر به استان بوشهر با تأکید بر مقابله همه‌جانبه با بیماری کرونا اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آنها افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان‌ها در عرصه بیماری و شیوع کرونا متفاوت است افزود: استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس روند افزایشی و صعودی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط آنها در عرصه بیماری و ویروس کرونا رو به بهبودی است.

آمار عجیب مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران/ ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی

منبع: ایسنا، تسنیم و مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
9
خداوند ... ..که آمار را بتفکیک استانها نمیدهید وهمه استانها را به مرحله قرمز وبدتر کشاندید وهر کی فکر میکنه منظور استان یا شهر اون نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
8
6 ماهم میگن خوزستان کاهشیه والا ما چشمون اب نمیخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
9
نتیجه ازا دسازی مسافرتهادرتعطیلات فطر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین