کد خبر: ۶۶۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸

«مورینیو» حسابی از خجالت منچسترسیتی، یوفا و حکم کاس درآمد

«خوزه مورینیو» تازه‌ترین و البته خاص‌ترین سوژه فوتبالی است که نسبت به لغو محرومیت منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا توسط دادگاه حکمیت ورزش (کاس) واکنش نشان داده است.
«مورینیو» حسابی از خجالت منچسترسیتی، یوفا و حکم کاس درآمد
آفتاب‌‌نیوز :

کاس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که محرومیت دو ساله سیتی لغو خواهد شد زیرا این باشگاه «در سرمایه گذاری خود از طریق سهام تقلب نکرده و صرفا با مقامات یوفا در خصوص پرونده نقض مقررات در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ همکاری نکرده است.»

سیتی با جریمه نقدی ۱۰ میلیون دلاری و کاهش ۲۰ میلیون دلاری نسبت به حکم اولیه، از محرومیت قسر در رفت اما هدف اصلی انتقادات و گوشه و کنایه‌های سرمربیان لیگ برتری و همچنین مقامات فوتبالی اقصی نقاط جهان قرار گرفته است.

مورینیو در آستانه دیدار تاتنهام برابر نیوکاسل ضمن رعایت جانب احتیاط مبنی بر تهمت نزدن به سیتی، انتقادات شدیدی به روند این تحقیقات و صدور حکم وارد کرد.

وی در این باره گفت: در رابطه با تصمیم، باید بگویم که یک تصمیم شرم‌آور است. اگر منچسترسیتی گناهکار نیست، تنبیه کردن آن با چند میلیون شرم‌آور است. اگر گناهکار نیستید نباید مجازات شوید. به عبارت دیگر اگر متخلف هستید باید محروم شوید. بنابراین از هر زاویه این یک تصمیم شرم‌آور و فاجعه است.

آقای خاص افزود: نمی‌گویم منچسترسیتی متخلف است بلکه حرفم این است که اگر تخلفی نکرده‌اید، نباید جریمه بدهید حتی یک پوند؛ می‌دانم این مبلغ برای آنها چیزی نیست اما داریم در مورد اصول حرف می‌زنیم. اگر تخلفی نکرده‌اید چرا ۸ یا ۹ میلیون پوند پرداخت کنید؟ باز هم می‌گویم تصمیم، تصیمیم شرم‌آوری است.

مرد پرتغالی در ادامه تاکید کرد: اگر متخلف هم هستید باز هم تصمیم شرم‌آور است زیرا در این صورت باید از رقابت‌ها محروم شوید. انتقاد من متوجه سیتی نیست. من در جایگاهی نیستم که گناهکار بودن یا نیودن آنان را مشخص کنم بلکه انتقاد من متوجه تصمیم است.

مورینیو در خصوص عملکرد «استیو بروس» در نیوکاسل و گمانه زنی‌ها در خصوص تغییر مالکیت این باشگاه به خریداران آل‌سعود، گفت: برای استیو خوشحالم و معتقدم فصل آینده قوی‌تر و قوی‌تر خواهد بود. و همچنین اعتقاد دارم فصل آینده بدون مقررات بازی جوانمردانه مالی، شاید یک مالک جدید راهی نیوکاسل شود و میلیون‌ها دلار هزینه و شرایط بهتری را برای وی فراهم کند. از صمیم قلب معتقدم قصه مقررات بازی جوانمردانه مالی تمام شده است بنابراین مالکان جدید تیم ها احتمالا این احساس را دارند که «درهای سیرک باز شده و برویم لذت ببریم و خوش بگذرانیم.»

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر در مورد منچسترسیتی حرف می‌زنیم. در گذشته باشگاه‌های دیگری در موقعیتی مشابه بودند و نتیجه را هم می‌دانید. بنابراین فکر می‌کنم بهتر است درهای سیرک را باز کنیم و بگذاریم همه لذت ببرند. تاتنهام، تاتنهام است. فکر نمی‌کنم ذهنیت اسپرز تغییر کند. خوشحالم که در اینجا اینگونه فکر می‌کنیم. به شخصه معتقدم پایان کار مقررات بازی جوانمردانه مالی رسیده است و تکرار می‌کنم: اگر سیتی متخلف نیست، تصمیم شرم‌آور است و اگر سیتی متخلف است باز هم تصمیم شرم‌آور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین